bmw-m3-e30-23-liter-inline-4-engine-photo-338221-s-1280x782

Ο επικεφαλής product planning της BMW M, Carsten Pries, μιλώντας σε δημοσιογράφους κατά την επίσημη παρουσίαση των F80/82 M3 και M4 στην Πορτογαλία, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο τοποθέτησης  υπερτροφοδοτούμενου, τετρακύλινδρου κινητήρα σε κάποιο μοντέλο στο μέλλον.

Δεν ξεκινάμε να σχεδιάζουμε με ένα νούμερο στο μυαλό. Έχουμε ένα σετ χαρακτηριστικών που ένα νέο μοντέλο πρέπει να διαθέτει. Σίγουρα, θα μπορούσε κανείς να δει μία μελλοντική M3 με τετρακύλινδρο κινητήρα.

Δήλωσε ο Pries. Ήδη στην πέμπτη γενιά της, η M3 (και M4 πλέον) κινείται από έναν τρίλιτρο, twin-turbo εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Αυτός, μπορεί να προσφέρει περίπου 40% περισσότερη ροπή και να είναι 25% πιο οικονομικός από τον απερχόμενο ατμοσφαιρικό V8 αλλά η εταιρία έχει δεχθεί έντονη κριτική σε αυτό το θέμα. Με δεδομένο πως κάθε M μοντέλο έχει χρόνο ζωής τα 6-7 χρόνια, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο περαιτέρω downsizing στο μέλλον, ούτε καν οι υπεύθυνοι της M GmbH.

Οι επιδόσεις μπορούν να βελτιωθούν με περισσότερη ισχύ, αλλά αν κοιτάξουμε θέματα όπως οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση, πρέπει να επικεντρωθούμε στο βάρος. Αποφασίσαμε σε αυτή τη γενιά να κάνουμε κάτι για την διαρκή αύξηση του βάρους.

Είπε ο Carsten Pries και έκλεισε, λέγοντας πως “αν έχουμε ένα αυτοκίνητο με μικρότερο βάρος, μπορεί οι στόχοι που θέτουμε για τις επιδόσεις να επιτευχθούν με έναν τετρακύλινδρο”. Να θυμίσουμε πως η πρώτη γενιά M3 (E30) και οι διάφορες εκδόσεις της, εφοδιάζονταν με τετρακύλινδρο κινητήρα (φωτό). Όμως, από τότε έχουμε να δούμε M μοντέλο να φορά τέτοιον κινητήρα. Μία καλή ευκαιρία για την BMW θα ήταν η επερχόμενη M2 αλλά απ’ όσο γνωρίζουμε, αυτή θα χρησιμοποιεί μία single-turbo εκδοχή του εξακύλινδρου που εξοπλίζει τις M3/M4. Άρα, μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε κάποια χρόνια για να δούμε τι θα γίνει.