Pirelli

Στο Grand Prix της Βαρκελώνης, αρκετοί οδηγοί αντιμετώπισαν προβλήματα με τα ελαστικά της Pirelli. Αυτά, σε καμία περίπτωση δεν ήταν της περσινής κλίμακας, με ελαστικά να εκρήγνυνται σχεδόν σε κάθε διαδικασία, αλλά σύμφωνα με τον Perez που προέβλεψε έναν βαρετό αγώνα, παίζουν σημαντικό ρόλο στους φετινούς ντροπιαστικούς χρόνους που επιτυγχάνουν τα μονοθέσια της Formula 1.

Το 2013, τα λάστιχα του Ιταλού κατασκευαστή ήταν υπερβολικά ευαίσθητα, αναγκάζοντάς τον μετά τον αγώνα του Silverstone να κάνει ένα βήμα πίσω και εν τέλη να αλλάξει τις ισορροπίες μεταξύ των μονοθέσιων και να αλλοιώσει το πρωτάθλημα. Έτσι, για τη νέα χρονιά, είχε ανακοινωθεί από την Pirelli μια περισσότερο συντηρητική προσέγγιση προς αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, κι ο Perez τόνισε πως αυτή κρίνεται υπερβολική, για να πάρει πληρωμένη απάντηση από τον Paul Hembery, αγωνιστικό διευθυντή τη Pirelli.

Τώρα όμως και ο ίδιος ο Hembery παραδέχεται πως ίσως κάποιες επιλογές να είναι πολύ συντηρητικές, ιδιαίτερα από τη στιγμή που τα μονοθέσια εξελίσσονται και οι ομάδες ήδη περιορίζουν το σπινάρισμα εξαιτίας της μεγάλης ροπής των PU και τα γλιστρήματα. Έτσι, ίσως η Pirelli να αναθεωρήσει τις επιλογές της και να φέρει στους αγώνες τις πιο μαλακές από τις γόμες της, αφού δεν μπορεί πλέον να τις αλλάξει, εκτός κι αν συντρέχουν λόγοι ασφαλείας.

Όσον αφορά τα ελαστικά, έχουμε δει καλή απόδοση, έχοντας κατά νου αυτή την πολύ σημαντική αλλαγή (στους κανονισμούς). Ίσως μερικές φορές να δούμε κατά τη διάρκεια της σεζόν, καθώς τα αυτοκίνητα βελτιώνονται, πως ορισμένες από τις επιλογές μας είναι συντηρητικές. Κι αυτό, επειδή μειώνεται το σπινάρισμα των τροχών και τα γλιστρήματα, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει μικρότερο πρόβλημα από την υπερθέρμανση του ελαστικού.

Ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε τις επιλογές μας για τη συνέχεια της σεζόν, ιδιαίτερα από τη στιγμή που θα κατανοήσουμε πλήρως τις επιπτώσεις του ρυθμού ανάπτυξης στα αυτοκίνητα.

Κάναμε ένα βήμα πίσω (φέτος). Ήμασταν πολύ επιθετικοί τις προηγούμενες χρονιές, θέλοντας όχι μόνο να δημιουργήσουμε προκλήσεις στη στρατηγική, αλλά και στους μηχανικούς των ομάδων (για το σχεδιασμό). Αυτό δούλεψε για κάποιους και ίσως δεν λειτουργήσει για κάποιους άλλους. Φέτος, έχοντας πολλές άγνωστες παραμέτρους για τη νέα χρονιά, εμείς έπρεπε να κάνουμε ένα βήμα πίσω.

GERMAN GRAND PRIX F1/2012

Η Pirelli δεν αποφάσισε από μόνη της να δημιουργήσει εύθραυστα ελαστικά τα προηγούμενα χρόνια, αφού το το συμβόλαιό της με τη FIA απαιτεί να ακολουθεί τις “γραμμές” της ομοσπονδίας, για περισσότερο θέαμα στους αγώνες. Βέβαια, η Ιταλική εταιρεία δεν είναι άμοιρη ευθυνών για τα όσα συνέβησαν πέρυσι, αφού στο τέλος της ημέρας εκείνη κατασκευάζει και προμηθεύει τα λάστιχα. Το 2014 τα προβλήματα είναι σαφώς λιγότερα, ενώ έχουν μειωθεί αισθητά και τα marbles, με τη Pirelli να μην συγκεντρώνει τα φώτα πάνω της. Πλέον, από πρωτάθλημα ελαστικών περάσαμε σε πρωτάθλημα κινητήρων, κάτι που δεν δείχνει να ενοχλεί τον Hembery.

Ναι, είναι η χρονιά του power unit. Το άθλημα έχει κάνει μια ουσιώδη αλλαγή και εμείς είμαστε ένας από τους εταίρους. Έχουμε κληθεί να κάνουμε ένα συγκεκριμένο είδος δουλειάς. Είναι σαφές ότι υπήρξε μια σημαντική επένδυση από τους κατασκευαστές κινητήρων, σε πολύ ενδιαφέρουσες και επίκαιρες τεχνολογίες και είναι πολύ σωστό φέτος το επίκεντρο να είναι αυτό.

Ο Hembery είδε κι αυτός τον αγώνα της Βαρκελώνης ως οδηγό για τα επόμενα 4 ή 5 Grands Prix, τονίζοντας πως οι περισσότερες ομάδες έχουν πλέον λύσει τα προβλήματα νεότητας των μονοθεσίων, δουλεύοντας πάνω στη μεγιστοποίηση της απόδοσης των ελαστικών.

[Photo Copyrights: Pirelli]