2014 Australian F1 GP - F1-Fansite.com_00007

Νέο πρωτάθλημα, νέοι κανονισμοί, νέες προκλήσεις για τους οδηγούς της Formula 1, όμως ο βασικός αντίπαλος παραμένει ο ίδιος και δεν είναι άλλος από τον εκάστοτε teammate. Όπως πέρυσι, έτσι και για το 2014, θα προσπαθήσω να συγκρίνω τις επιδόσεις των πιλότων των ομάδων, βασιζόμενος στις εμφανίσεις τους στις επίσημες διαδικασίες. Όμως, πριν ξεκινήσει το κύριο μέρος του συγκεκριμένου άρθρου, θα πρέπει να αφιερωθούν μερικές γραμμές στις ιδιαιτερότητες της φετινής χρονιάς.

Οι μεγάλες αλλαγές σε κινητήρες, (σκληρότερα) ελαστικά και αεροδυναμική, αντί να μικρύνουν τις διαφορές ανάμεσα στα μονοθέσια των ομάδων, μεγάλωσαν το χάσμα, παράγοντας κάποιες ιδιαιτερότητες. Αρχικά, η σειρά δυναμικής των ομάδων είναι σε μεγάλο ποσοστό ξεκάθαρη και τα μονοθέσια βρίσκονται στην αρχή του κύκλου εξέλιξής τους, πράγμα που σημαίνει πως οι πιλότοι, τις περισσότερες φορές, δεν οδηγούν με βάση τα δικά τους όρια, αλλά αυτά του αυτοκινήτου βρισκόμενοι αρκετά κοντά ο ένας με τον άλλο μέσα στην πίστα.

Στη συνέχεια, λαμβάνοντας υπόψιν πως τα μονοθέσια έχουν γίνει πιο δύσκολα στην οδήγηση απ’ ότι στο πρόσφατο παρελθόν, αλλά και τις πάρα πολλές αλλαγές, όλοι οι πιλότοι έπρεπε να αλλάξουν το στυλ τους, κάτι που ευνοεί ελάχιστα όσους άλλαξαν ομάδα ή βρέθηκαν για πρώτη φορά στη Formula 1, αφού πρακτικά άπαντες ξεκίνησαν από το μηδέν μαθαίνοντας τα νέα μονοθέσια.

Κλείνοντας αυτή την εισαγωγή, σε κάποιες περιπτώσεις τα προβλήματα νεότητας των power units δεν επιτρέπουν ξεκάθαρη σύγκριση για αυτούς τους πρώτους έξι αγώνες, αφού οι βλάβες ήταν αρκετές, αλλοιώνοντας αποτελέσματα κατατακτηρίων ή/και αγώνων. Χωρίς όμως άλλη χρονοτριβή, ας ξεκινήσουμε με τη σύγκριση του διδύμου που θα παλέψει μέχρι τέλους για τον τίτλο των οδηγών, αυτό της Mercedes.

MERCEDES AMG F1 TEAM

1025776398-230171152014

N.Rosberg Vs L.Hamilton
Βαθμοί 122 – 118  Εκτός
Τερματισμοί  1 – 4 Αυστραλία
Κατατακτήριες  2 – 4

(*Τα στατιστικά αφορούν μόνο τους δυο ομόσταυλους)

(**Η στήλη “Εκτός” περιέχει τους αγώνες που για διάφορους λόγους δεν επετράπη σύγκριση)

Η κόντρα μεταξύ των δυο είχε αρχίσει να θερμαίνεται ήδη από το 2013 και φέτος αναμένεται να φτάσει σε επικά επίπεδα. Λίγο το ότι τρέχουν μόνοι τους έως τώρα για τη νίκη, λίγο η στάση της ομάδας που δεν θέλει να δώσει ξεκάθαρες οδηγίες και περισσότερο ο ψυχολογικός πόλεμος και οι συνεχείς δηλώσεις μεταξύ τους, έχουν δημιουργήσει πολεμικό κλίμα στα γκαράζ της Mercedes.

Στις κατατακτήριες ο Hamilton έχει κάνει τη διαφορά σε Αυστραλία, Μαλαισία, Ισπανία και Κίνα και ο Rosberg σε Μπαχρέιν και Μονακό. Αθροίζοντας τις επιμέρους διαφορές στους χρόνους που πέτυχαν οι δυο πιλότοι στο Q3, ο Βρετανός διατηρεί προβάδισμά της τάξης του 1,76 δευτερολέπτου, ενώ και στους αγώνες έχει κερδίσει δυο φορές περισσότερες απ’ ότι ο Nico, βρισκόμενος αθροιστικά 28,3 δευτερόλεπτα μπροστά.

108017264-410182452014

Όμως, η μια και μοναδική εγκατάλειψη της Mercedes, που έπληξε το Hamilton στην Αυστραλία, του στερεί την κορυφή στη συνολική βαθμολογία. Μετά τις 4 συνεχόμενες νίκες του, έδειξε να παίρνει για τα καλά το πάνω χέρι μέσα στην ομάδα, κρατώντας πίσω τον teammate του σε Μπαχρέιν και Ισπανία. Η μάχη στο Πριγκιπάτο της Ανατολής ήταν καθαρή και εντυπωσιακή, δίνοντας σαφές πλεονέκτημα στο Hamilton, παρότι ο Rosberg τον πίεζε έχοντας το πιο γρήγορο ελαστικό στη δική του W05.

Εκεί που τα πράγματα έδειξαν να αλλάζουν, ήταν στο GP του Μονακό, όπου ο Hamilton προτίμησε να αναλωθεί σε δηλώσεις οικογενειακού υπόβαθρου και σε φαντάσματα που του στέρησαν την pole και τον αγώνα. Οι επικλήσεις σε στρατηγικές Ayrton Senna δεν έδειξαν να τον βοηθούν, με το Rosberg να παίρνει τη δεύτερη προσωπική νίκη, σε μια πίστα όπου ο οδηγός παίζει το σημαντικότερο ρόλο.

Προβάδισμα: Lewis HAMILTON

Υπενθυμίζοντας πως δεν μου αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας, παίρνω σαν δεδομένο πως οι μάχες μεταξύ των δυο ήταν καθαρές, κι όχι ενορχηστρωμένες από την ομάδα προς χάριν θεάματος, καθώς επίσης και πως ο Rosberg δεν έκανε κάτι το μεμπτό στο Μονακό. Έτσι, παρότι ο Γερμανός βρίσκεται μπροστά στο πρωτάθλημα, ο Lewis είναι αυτός που για εμένα τα έχει πάει καλύτερα συνολικά. Όμως, αυτό ίσως να αλλάξει γρήγορα, αν χάσει τον πόλεμο στον ψυχολογικό τομέα.

RED BULL RACING

Red Bull Racing F1 Launch

S.Vettel Vs D.Ricciardo
Βαθμοί 45 – 54 Εκτός
Τερματισμοί  0 – 3 Αυστραλία, Μαλαισία, Μονακό
Κατατακτήριες  1 – 3 Αυστραλία, Ισπανία

Την κακοτυχία του Mark Webber φαίνεται να “κληρονόμησε” φέτος ο Vettel. Τα προβλήματα δεν δείχνουν να έχουν τελειωμό για τον πρωταθλητή, ο οποίος αντιμετώπισε θέμα στο Q2 της Αυστραλίας με το λογισμικό του EnergyF1-2014, μένοντας στη δέκατη τρίτη θέση, εγκαταλείποντας στην αρχή του αγώνα από πρόβλημα στο power unit. Με τη Red Bull να δείχνει πολύ βελτιωμένη σε σχέση με τις χειμερινές δοκιμές, ο Ricciardo πήρε εντυπωσιακά τη δεύτερη θέση, όμως αποκλείστηκε λόγο παράβασης στη ροή καυσίμου.

Στη Μαλαισία ήταν η σειρά του Αυστραλού να εγκαταλείψει πρόωρα τον αγώνα, έχοντας χάσει τη μάχη το Σάββατο στις βρόχινες κατατακτήριες, αποκομίζοντας και ποινή 10 θέσεων για το Μπαχρέιν, εξαιτίας λάθους της ομάδας στα pit. Με το Vettel να είναι εκτός Q3 και στο Μπαχρέιν (ενδέκατος), αυτό που έμεινε στις μνήμες όλων ήταν οι εντολές της ομάδας για να αφήσει τον ταχύτερο Ricciardo να τον περάσει σε Μέση Ανατολή και Κίνα, πράγμα που έκανε, δεχόμενος ισχυρό πλήγμα στο πρεστίζ του.

F1 Grand Prix of China

Πλέον, ήταν φανερό πως ο Vettel δεν κατάφερε να εξοικειωθεί το ίδιο γρήγορα με τις νέες απαιτήσεις, δίνοντας το πάνω χέρι στο θεωρητικά νούμερο δυο οδηγό. Μετά την αλλαγή σασί και την απαραίτητη αυτοκριτική, ο Vettel βελτιώθηκε εμφανώς, όμως τα συνεχόμενα προβλήματα σε Ισπανία (κιβώτιο το Σάββατο) και Μονακό (ERS Σάββατο, turbo την Κυριακή) και η ομολογουμένως αλάνθαστη οδήγηση από πλευράς Ricciardo σε όλες τις διαδικασίες, δεν κατάφεραν να αντιστρέψουν το κλίμα, παρά την εντυπωσιακή αναρρίχηση μέχρι την τέταρτη θέση και τα πολλά προσπεράσματα στη Βαρκελώνη, αλλά και την εξαιρετική εκκίνηση στο Πριγκιπάτο.

Προβάδισμα: Daniel RICCIARDO

Εντυπωσιακός στις κατατακτήριες, αλάνθαστος στους αγώνες. Αν καταφέρει να κρατηθεί μπροστά από το Vettel, όταν ο Γερμανός βολευτεί στην RB10 –κάτι που πρέπει να κάνει άμεσα- θα μιλάμε για την αποκάλυψη της χρονιάς.

SCUDERIA FERRARI

GP SPAGNA F1/2014

F.Alonso Vs K.Raikkonen
Βαθμοί  61 – 17 Εκτός
Τερματισμοί  3 – 1  Μαλαισία, Μονακό
Κατατακτήριες  3 – 1  Μπαχρέιν, Μονακό

Βίοι παράλληλοι για Raikkonen και Vettel. Δυο πιλότοι με αδιαμφισβήτητο ταλέντο, οι οποίοι δεν παίρνουν την αίσθηση που θέλουν από το μονοθέσιό τους, ενώ ταλαιπωρούνται από συνεχή προβλήματα. Ο Φινλανδός είχε ένα περίεργο ατύχημα στις πρώτες κατατακτήριες της χρονιάς, παίζοντας με τα κουμπιά στο τιμόνι της F14 T, μένοντας εκτός Q3. Τα προβλήματα στο set-up ήταν εμφανή και στον αγώνα, όπου η έβδομη θέση, 22 δευτερόλεπτα πίσω από τον τέταρτο Alonso, ήταν ό,τι καλύτερο.

Στις κατατακτήριες της Μαλαισίας ο Ισπανός ήταν και πάλι μπροστά, όμως το χτύπημα που δέχθηκε νωρίς ο Kimi από το Magnussen και το αναγκαστικό pit-stop που ακολούθησε, καθιστούν τη σύγκριση άκυρη. Στο Μπαχρέιν ο Alonso αντιμετώπισε πρόβλημα με το ERS στις κατατακτήριες, μένοντας πίσω από τον teammate του, όμως στον αγώνα τον πέρασε για ένα μόλις δευτερόλεπτο, κλέβοντας την ένατη θέση.

Στην Κίνα επανήλθαν τα προβλήματα για το Raikkonen (κιβώτιο στον αγώνα), ενώ η ενδέκατη θέση στα δοκιμαστικά, ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Fernando, δεν ήταν ό,τι καλύτερο για τον πρωταθλητή του 2007. Η εμφάνιση στην Ισπανία αποτέλεσε την αναγέννηση του Φινλανδού, υποσκελίζοντας τον Alonso για μόλι 21 χιλιοστά του δευτερολέπτου το Σάββατο, ενώ και στον αγώνα έτρεχε μπροστά, όμως η στρατηγική της Ferrari -2 pitstop αντί για 3- τον έριξε πίσω στο τέλος της διαδικασίας.

GP CINA F1/2014

Το Μονακό ήταν η αποθέωση της ατυχίας για τον Kimi, με προβλήματα στις ελεύθερες δοκιμές, που του στέρησαν πολύτιμο χρόνο για το στήσιμο του μονοθεσίου. Οι κατατακτήριες κύλησαν ομαλά, αν και βρέθηκε μια θέση πίσω από τον Alonso, ενώ και ο αγώνας ξεκίνησε καλά, αφού μετά από εξαιρετική εκκίνηση ανέβηκε από έκτος τέταρτος και αργότερα τρίτος, ύστερα από την εγκατάλειψη Vettel, θέση που κρατούσε άνετα. Όμως, κατά τη δεύτερη παρουσία του safety car στην πίστα, ο Max Chilton τον χτύπησε, τρυπώντας το λάστιχο του Φινλανδού και ρίχνοντας τον πολύ πίσω, πριν ένα λάθος στη προσπάθειά του να περάσει τον Magnussen τον θέσει εκτός δεκάδας. Από την άλλη, ο Alonso κατάφερε να πάρει τους βαθμούς της τέταρτης θέσης, παλεύοντας με προβλήματα στο ERS και τα φρένα.

Προβάδισμα: Fernando ALONSO

Ο Ισπανός είναι αλάνθαστος σε ό,τι κι αν κάνει, ενώ ανέβηκε και στο βάθρο στην Κίνα. Εντυπωσιακός στους αγώνες, αλλά και ταχύτατος στην αναπροσαρμογή του οδηγικού του στυλ στις νέες απαιτήσεις, είναι πολύ δύσκολος αντίπαλος για κάθε οδηγό. Η F14 T είναι ένα νευρικό μονοθέσιο, αλλά με διαφορά το τρίτο ταχύτερο και η συγκεκριμένη μάχη θα ανάψει, εάν στους επόμενους αγώνες ο Raikkonen δεν συνεχίσει να αντιμετωπίζει τόσα προβλήματα.

FORCE INDIA F1 TEAM

Motor Racing - Formula One World Championship - Australian Grand Prix - Race Day - Melbourne, Australia

N.Hulkenberg Vs S.Perez
Βαθμοί  47 – 20 Εκτός
Τερματισμοί  1 – 2  Αυστραλία, Μαλαισία, Μονακό
Κατατακτήριες  3 – 2  Αυστραλία

Ίσως το πιο ενδιαφέρον φετινό ζευγάρι. Το ανερχόμενο αστέρι που έχει δείξει την ταχύτητά του σε μέτρια μονοθέσια και το αποτυχημένο ρίσκο της McLaren, που θέλει διακαώς να αποδείξει την αξία του.

Στη Μελβούρνη ο Perez αντιμετώπιζε προβλήματα με το PU της Mercedes, μένοντας εκτός από το Q1, τη στιγμή που ο Hulkenberg εκκινούσε έβδομος. Στον αγώνα ο Μεξικανός απλά προσπάθησε να επιβιώσει και μετά την τιμωρία του Ricciardo ανταμείφθηκε με τον ένα βαθμό της δέκατης θέσης. Οι κατατακτήριες της Μαλαισίας έδωσαν την πρώτη μάχη στο Γερμανό, που τοποθέτησε για δεύτερη φορά το μονοθέσιο του στην έβδομη θέση της εκκίνησης, με το Perez να περνά αυτή τη φορά στο Q2, όχι όμως στο Q3. Στον αγώνα ο Sergio δεν κατάφερε καν να εκκινήσει, με πρόβλημα στο κιβώτιο.

Η κατάσταση άλλαξε στο Μπαχρέιν, όπου ο Perez κινήθηκε 0,369 του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον teammate του, για να βρεθεί στην πέμπτη θέση, με το Nico δωδέκατο και εκτός Q3. Στον αγώνα ο Hulkenberg βρέθηκε μπροστά με την είσοδο του safety car στην πίστα, όμως ο Perez τον πέρασε στα ίσια, κερδίζοντας το πρώτο βάθρο της χρονιάς για τη Force India.

Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Practice Day - Sakhir, Bahrain

Στις βρόχινες κατατακτήριες της Κίνας, ο Hulk προκρίθηκε στο Q3 σε αντίθεση με τον δέκατο έκτο Sergio, τερματίζοντας την Κυριακή έκτος, τρεις θέσεις μπροστά από τον Perez, καθώς και 28,7 δευτερόλεπτα. Στην Ισπανία κέρδισε οριακά τη μάχη των κατατακτηρίων ο Hulkenberg και αυτή του αγώνα, πάλι οριακά, ο Perez, για να φτάσουμε στο Μονακό, όπου ο Μεξικανός πέταξε εκτός Q3 τον ομόσταυλό του (μόλις για ένα δέκατο), όμως στον αγώνα χτυπήθηκε από το Button στον πρώτο γύρο, εγκαταλείποντας νωρίς.

Προβάδισμα: Nico HULKENBERG

Η πιο οριακή και ενδιαφέρουσα μάχη κατά την άποψή μου. Τα προβλήματα αλλοιώνουν κι εδώ κατά ένα ποσοστό το αποτέλεσμα, όμως οι ομάδες δείχνουν να τα λύνουν σιγά-σιγά και το συγκεκριμένο ζευγάρι θα μας προσφέρει σίγουρα πολλά εντυπωσιακά στιγμιότυπα στη συνέχεια του πρωταθλήματος.

McLAREN MERCEDES

Kevin Magnussen and Jenson Button in the paddock.

J.Button Vs K.Magnussen
Βαθμοί  31 – 21 Εκτός
Τερματισμοί  3 – 1  Μπαχρέιν, Μονακό
Κατατακτήριες  2 – 3  Ισπανία

Μια ακόμη μέτρια χρόνια για τη McLaren, το μονοθέσιο της οποίας περιορίζει κατά πολύ την απόδοση των οδηγών της. Φέτος, ο Kevin Magnussen αντικατέστησε τον ανεπαρκή για τα δεδομένα της ομάδας Sergio Perez και η κίνηση φάνηκε να αποδίδει μετά τον πρώτο αγώνα και τη δεύτερη θέση του νεαρού Δανού. Στη συνέχεια όμως, έγινε εμφανές το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το μονοθέσιο στο συγκεκριμένο σπορ, εγείροντας παράλληλα ερωτήματα για την –πρόωρη- απομάκρυνση του Μεξικανού.

Ο Button ως γνωστόν δεν είναι ο ταχύτερος οδηγός στον ένα γρήγορο γύρο, καταφέρνει όμως να διαχειριστεί εξαιρετικά καύσιμα και λάστιχα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στις δυο πρώτες κατατακτήριες της χρονιάς έμεινε πάνω από ένα δευτερόλεπτο πίσω από το rookie, γυρίζοντας την κατάσταση σε Μπαχρέιν και Κίνα. Στην Ισπανία ο Magnussen έμεινε δέκατος πέμπτος εξαιτίας προβλήματος στο PU, ενώ στο Μονακό πέρασε στο Q3, με το Button να βρίσκεται δωδέκατος, εννέα δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον Kevin.

Kevin Magnussen on track.

Τις Κυριακές, μετά το εντυπωσιακό ξεκίνημα στην Αυστραλία και τον τραγικό για την ομάδα αγώνα στο Μπαχρέιν, με διπλή εγκατάλειψη, ο “παλιός” είχε το πάνω χέρι, κάτι που έδειξε να αλλάζει στο Μονακό, πριν ο Δανός αντιμετωπίσει πρόβλημα στον κινητήρα.

Προβάδισμα: Jenson BUTTON

Για την ώρα διατηρεί την πρωτοπορία. Όπως ανέφερα και πέρυσι, αυτή ίσως είναι η τελευταία χρονιά του Βρετανού σε ανταγωνιστικό μονοθέσιο και με τη Honda να επιστρέφει του χρόνου, οφείλει να αποδείξει την αξία του για να παραμείνει στο Woking. Από την άλλη, ο πρωτοεμφανιζόμενος Magnussen δεν πρέπει να επαναπαυθεί στις δάφνες του βάθρου της Μελβούρνης, περιορίζοντας τις επαφές σε αγώνες, κυρίως με τον Raikkonen.

WILLIAMS MARTINI RACING

_89P8607

F.Massa Vs V.Bottas
Βαθμοί  18 – 34 Εκτός
Τερματισμοί  2 – 1  Αυστραλία, Κίνα, Μονακό
Κατατακτήριες  3 – 2  Μονακό

Άλλο ένα άκρως ενδιαφέρον ζευγάρι, με τον “τελειωμένο” Massa από την μια, τον ανερχόμενο Bottas από την άλλη και την Williams στη μέση, που προσπάθησε να χρησιμοποιήσει team orders στη Μαλαισία, αλλά κατέληξε να ζητάει συγγνώμη από το Βραζιλιάνο, αφήνοντας τους οδηγούς της να παλεύουν στα ίσια.

Στους αγώνες τα προβλήματα ήταν πολλά, με το Βραζιλιάνο να τίθεται εκτός από τον Kobayashi στην Αυστραλία και να καταστρέφεται από pit-stop του ενός λεπτού στην Κίνα. Ο Φινλανδός έκανε λάθος στον πρώτο αγώνα της σεζόν, ακουμπώντας στον τοίχο, επανέκαμψε όμως μέχρι την πέμπτη θέση, ενώ έμεινε από κινητήρα στο Μονακό. Οι μόνοι αγώνες που μπόρεσαν να μας δώσουν μια καλύτερη οπτική, ήταν σε Μαλαισία και Μπαχρέιν, με το Massa μπροστά για μόλις μισό και ένα δευτερόλεπτο αντίστοιχα, ενώ στην Ισπανία ο Bottas έκανε τη στρατηγική των 2 pit-stop να δουλέψει, τερματίζοντας πέμπτος, οκτώ θέσεις ψηλότερα από το Felipe.

_89P4213

Με βάση τα παραπάνω, ασφαλέστερα συμπεράσματα προκύπτουν από τη σύγκριση των κατατακτηρίων. Έχοντας εκτός το Μονακό, όπου ο Ericsson τον εμβόλισε, ο έμπειρος Βραζιλιάνος αθροιστικά χάνει απέναντι στον Bottas για περίπου μισό δευτερόλεπτο, πράγμα που δείχνει πόσο κλειστή είναι η μάχη. Ο Bottas δεν απέφυγε το λάθος στη Μαλαισία, όπου πήρε ποινή τριών θέσεων για παρεμπόδιση του Ricciardo, όμως έχει στο ενεργητικό του δυο τέταρτες θέσεις, σε αντίθεση με μια έκτη του Massa.

Προβάδισμα: Felipe MASSA

Σημαντικότατη χρονιά για δυο οδηγούς που έχουν πολλά να αποδείξουν. Οριακά τοποθετώ το Massa μπροστά αυτή τη στιγμή, αφού κάποια λάθη του Φινλανδού του στερούν μερικούς πόντους.

LOTUS F1 TEAM

_L0U6394

R.Grosjean Vs P.Maldonado
Βαθμοί  8 – 0 Εκτός
Τερματισμοί  2 – 0  Αυστραλία, Μαλαισία, Κίνα Μονακό
Κατατακτήριες  4 – 0  Αυστραλία, Κίνα

Τα πάρα πολλά προβλήματα της Lotus κανονικά δεν θα έπρεπε να μας δώσουν ασφαλή συμπεράσματα, όμως τα λάθη του Maldonado και οι εξαιρετικές εμφανίσεις του Grosjean, με ένα κακό μονοθέσιο, έχουν γείρει την πλάστιγγα υπέρ του Γάλλου.

Στις βρόχινες κατατακτήριες της Μαλαισίας, ο Romain πέταξε εκτός Q2 τον ομοσταυλό του, ξεπερνώντας τον κατά 1,5 δευτερόλεπτο, ενώ το ίδιο έκανε και στο Μπαχρέιν, μόνο που αυτή τη φορά τους χώρισαν μόλις 9 χιλιοστά. Στην Κίνα ο “Αιδεσιμότατος” αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα, τη στιγμή που ο Γάλλος έβαζε την Ε22 για πρώτη φορά φέτος στο Q1, τρέχοντας σταθερά εντός δεκάδας πριν μείνει από κιβώτιο. Στην Ισπανία, ένα οδηγικό λάθος άφησε ξανά τελευταίο τον Maldonado, με το Grosjean να εντυπωσιάζει εκκινώντας πέμπτος, τερματίζοντας στην όγδοη θέση για τους πρώτους φετινούς βαθμούς της ομάδας.

Οι κατατακτήριες στο Μονακό ήταν υπέρ του Γάλλου, με μόλις 160 χιλιοστά να χωρίζουν τους δυο πιλότους που βρέθηκαν στην δέκατη τέταρτη και δέκατη πέμπτη θέση, όμως στον αγώνα ο Maldonado δεν εκίνησε εξαιτίας προβλήματος στην αντλία βενζίνης. Άλλο ένα σημείο που πρέπει να τονιστεί, είναι το ατύχημα που προκάλεσε ο Βενεζουελάνος στο Μπαχρέιν, αναποδογυρίζοντας τον Esteban Gutierrez, μια κίνηση επικίνδυνη που δεν ταιριάζει σε πιλότο της Formula 1, αποκαλύπτοντας μάλιστα τη δική του εκδοχή, διαφορετική απ’ όσα είδαν οι αγωνοδίκες, αλλά και ολόκληρος ο πλανήτης.

Προβάδισμα: Romain GROSJEAN

Ο Γάλλος ήθελε να μείνει στη Lotus και για τη φετινή χρονιά, όμως η απόδοση του μονοθεσίου δεν είναι αυτή που περίμενε. Πάντως, σύμφωνα με το Gerard Lopez, υπάρχουν προτάσεις για το Νο.1 της ομάδας.

SCUDERIA TORO ROSSO

Jean Eric Vergne (FRA), Toro Rosso STR9 and Daniil Kyvat (RUS), Toro Rosso STR9, Chinese F1 Grand Prix, Shanghai, 12th-14th, April 2013

J.E.Vergne Vs D.Kvyat
Βαθμοί  4 – 4 Εκτός
Τερματισμοί  1 – 0  Μαλαισία, Μπαχρέιν, Κίνα, Ισπανία, Μονακό
Κατατακτήριες  4 – 1  Ισπανία

Τα άπειρα προβλήματα που έχει αντιμετωπίσει ο Vergne στους αγώνες, δεν επιτρέπουν την εξαγωγή συμπερασμάτων με ασφάλεια για αυτό το δίδυμο. Παρόλα αυτά, θα γίνει μια κάποια προσπάθεια με βάση τις κατατακτήριες δοκιμές.

Εκεί, ο Γάλλος έχει σαφώς το πάνω χέρι κερδίζοντας 4-1 το Ρώσσο, έχοντας προκριθεί 4 φορές στο Q1, σε αντίθεση με τις 2 του Kvyat. Αθροιστικά, ο Vergne έχει δημιουργήσει διαφορά 2,843 δευτερολέπτων, ενώ στο μοναδικό αγώνα που μπορεί να γίνει σύγκριση, στην Αυστραλία, τερμάτισε 3,1 δεύτερα μπροστά από τον ένατο Kvyat.

Προβάδισμα: Jean-Eric VERGNE

Δυο εγκαταλείψεις από εξάτμιση, μια από turbo, μια από κλατάρισμα ελαστικού, ένα λάθος της ομάδας σε pit-stop στην Κίνα (που του χάρισε και ποινή δέκα θέσεων για την εκκίνηση στην Ισπανία) είναι ο τραγικός έως τώρα απολογισμός για το Vergne. Πάραυτα, έχει τους ίδιους βαθμούς με το rookie, όντας πολύ καλύτερος στις κατατακτήριες.

MARUSSIA F1 TEAM

Australian Grand Prix, Melbourne 12-16 March 2014

J.Bianchi Vs M.Chilton
Βαθμοί  2 – 0 Εκτός
Τερματισμοί  3 – 2  Αυστραλία
Κατατακτήριες  4 – 2

Η χρονιά δεν ξεκίνησε καλά για το Bianchi, ο οποίος έμεινε πίσω από τον Chilton στις κατατακτήριες της Αυστραλίας, αντιμετωπίζοντας παράλληλα προβλήματα στον αγώνα που τον οδήγησαν σε εγκατάλειψη. Παρά τη βελτίωση στις εμφανίσεις του Σαββάτου -όντας 1,6 0,6 και 1,5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Chilton σε Μαλαισία, Μπαχρέιν και Κίνα αντίστοιχα- ο Γάλλος έκανε πολλά λάθη.

Επαφή με το Maldonado στη Σεπάνγκ, που απέφερε ποινή 5” και εγκατάλειψη, κι άλλη μια επαφή στο Μπαχρέιν με το Sutil αυτή τη φορά, που απέφερε ποινή drive-through και τον έριξε πολύ πίσω στον αγώνα. Στην Κίνα τερμάτισε λίγο πιο μπροστά από τον ομόσταυλό του (δέκατος όγδοος), ενώ στην Ισπανία έχασε τη μάχη των κατατακτηρίων, όχι όμως κι αυτή της Κυριακής.

Εκεί που πραγματικά έδειξε την κλάση του, ήταν στο Μονακό. Πέφτοντας θύμα της κίνησης του Πριγκιπάτου, δεν μπόρεσε να προκριθεί στο Q2, κάτι εφικτό με βάση τους χρόνους του στις ελεύθερες δοκιμές, χάνοντας παράλληλα και την δέκατη ένατη θέση έπειτα από πρόβλημα στο κιβώτιο. Η εκκίνησή του ήταν εξαιρετική, αλλά τόσο ο ίδιος, όσο και οι Gutierrez-Chilton, δέχθηκε ποινή 5” επειδή βρέθηκε σε λάθος θέση στο grid έπειτα από την αποχώρηση του Maldonado.

Ο Γάλλος εξέτισε την ποινή του υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, όμως προστέθηκαν επιπλέον 5” στο χρόνο του, αφού κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται. Μετά το safety car προσπέρασε εντυπωσιακά τον Kobayashi στη Rascasse, μαχόμενος στη συνέχεια με πολύ ταχύτερους συνδυασμούς, καταφέρνοντας να πάρει την όγδοη θέση (ένατη μετά την ποινή) και τους πρώτους βαθμούς στην ιστορία της ομάδας.

Προβάδισμα: Jules BIANCHI

Ο Γάλλος πρέπει να συνεχίσει το πρωτάθλημα με οδηγό το Μονακό. Όσο για τον Chilton, ξέρουμε από πέρυσι γιατί βρίσκεται στο grid…

SAUBER F1 TEAM

GP Spanien 2013

A.Sutil Vs E.Gutierrez
Βαθμοί  0 – 0 Εκτός
Τερματισμοί  1 – 1  Μαλαισία, Μπαχρέιν, Κίνα, Μονακό
Κατατακτήριες  2 – 4

Μέσα σε ένα υπέρβαρο και ανίσχυρο μονοθέσιο, το ύψος και το βάρος του Sutil αποτελούν σοβαρότατα μειονεκτήματα. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα έλεγα πως κάτι τέτοιο δεν αποτελεί τίποτε περισσότερο από δικαιολογίες, όταν όμως ο πιλότος παραδέχεται πως δεν τρώει και δεν πίνει νερό για να γλυτώσει βάρος, το πράγμα ξεφεύγει.

Εν μέρη, αυτό αποτυπώνεται στο σκορ των κατατακτηρίων, όπου ο Sutil βρίσκεται πίσω από το Gutierrez, τη στιγμή που τα προηγούμενα χρόνια πάλευε στα ίσια με πολύ ανώτερους teammate. Πάντως και οι δυο οδηγοί έχουν κάνει τα λάθη τους, με τον Adrian να παίρνει ποινή στο Μπαχρέιν για παρεμπόδιση του Grosjean και τον Esteban να κάνει λάθος στην Κίνα, καταστρέφοντας ένα γύρο που θα τον έβαζε στο Q2.

Στον αγώνα της Μαλαισίας και οι δυο εγκατέλειψαν από μηχανικά προβλήματα, ενώ στο Μπαχρέιν από χτυπήματα αντίπαλων συνδυασμών (Bianchi και Maldonado) και στο Μονακό από οδηγικά λάθη. Στην Κίνα ο κινητήρας της Ferrari παρέδωσε πνεύμα στην πλάτη του Sutil και στους δυο αγώνες που κύλησαν απροβλημάτιστα για τους δυο οδηγούς, το σκορ ήρθε 1-1 χωρίς να τους χωρίζει κάποιο άλλο μονοθέσιο.

Προβάδισμα: Esteban GUTIERREZ

Έχοντας αναγνωρίσει τις δυσκολίες του Sutil με την υπέρβαρη C33, οφείλω να αναγνωρίσω και τη βελτίωση που παρουσιάζει το 2014 ο Μεξικανός, δίνοντάς του για την ώρα το προβάδισμα.

CATERHAM F1 TEAM

cate-koba-eric-melb-2014

K.Kobayashi Vs M.Ericsson
Βαθμοί  0 – 0 Εκτός
Τερματισμοί  2 – 1  Αυστραλία, Μπαχρέιν, Ισπανία
Κατατακτήριες  5 – 1

Σε ένα μονοθέσιο πιο αργό κι από το GP2, βρίσκονται να παλεύουν ο “τρέχω τσάμπα γιατί γουστάρω” Kobayashi και ο “έχω χορηγούς κρατήστε με” Ericsson. Τα νούμερα δείχνουν Kamui και αυτή τη φορά λένε την αλήθεια, αφού με εξαίρεση τα 63 χιλιοστά που τους χώριζαν στην Ισπανία, ο Ιάπωνας βρίσκεται σταθερά από 0,8 έως 1,6 δεύτερα μπροστά από το Σουηδό στις κατατακτήριες, ενώ στον πρώτο αγώνα της σεζόν κατάφερε να προκριθεί στο Q2. Από την άλλη, ο Ericsson έχει φτάσει μέχρι δέκατος ένατος, έχοντας κι ένα οδηγικό λάθος στη Μαλαισία.

Στους αγώνες και πάλι ο Kobayashi έχει το πάνω χέρι. Στη Μελβούρνη εγκατέλειψαν και οι δυο από μηχανικά προβλήματα, όμως στη Μαλαισία ο Ιάπωνας έδωσε μάχες με ταχύτερους συνδυασμούς, βρισκόμενος για αρκετή ώρα στη δέκατη θέση, πριν υποχωρήσει μέχρι την δέκατη τρίτη. Εκεί που ο Ericsson έκανε την έκπληξη ήταν στο Μονακό, όταν τερμάτισε μπροστά από τον ομόσταυλό του, που δεν μπόρεσε να κάνει τα ελαστικά της Pirelli να διαρκέσουν, όντας ο μοναδικός σε δυο pit-stop.

Προβάδισμα: Kamui KOBAYASHI

Δεν έχω κρύψει τη συμπάθειά μου στον Ιάπωνα και δεν θα το κάνω ούτε τώρα. Είναι επιθετικός, γρήγορος και θεαματικός και πιστεύω πως πρέπει να έχει μέλλον στη Formula 1.

_N7T4622

Η πρώτη σύγκριση της χρονιάς έφτασε στο τέλος της και πραγματικά ελπίζω το μέγεθος του άρθρου, καθώς και οι πληροφορίες, να μη σε κούρασαν. Ξέρω πως με κάποιους ίσως να υπάρξουν διαφωνίες και ξέρεις πως τα σχόλια είναι πάντα ανοιχτά για να μεταφέρεις την άποψή σου και να ξεκινήσει εποικοδομητική συζήτηση. Οπότε, όποιες απορίες ή αντιπαραθέσεις, μπορούν να λυθούν εκεί!

[Photo Copyrights: Respective teams]