Autoreifen mit EU Reifenlabel

Μία από τις πλέον συνηθισμένες τακτικές που εφαρμόζεται από οποιονδήποτε θέλει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου του, χωρίς να προβεί σε σημαντικές αλλαγές στο αυτοκίνητο ή το στυλ οδήγησης του, είναι να αλλάξει τα ελαστικά του, με ένα σετ αντίστοιχων “Eco”. Για να γίνω πιο σαφής, δεν αναφέρομαι σε οποιοδήποτε ελαστικό έχει το “eco” στο όνομα του, αλλά για όποιο ελαστικό έχει δείκτη κατανάλωσης A, B ή C. Έχουν διαφορά όμως στην πραγματικότητα; Δηλαδή ένα ελαστικό με δείκτη κατανάλωσης F, πόσο χειρότερο είναι από ένα ελαστικό με δείκτη B;

May-14-chart

Το Emissions Analytics, έκανε ένα test για να μας δείξει το αν υπάρχει διαφορά και πόση είναι αυτή. Γι’ αυτό, δοκίμασε δύο σετ 175/70/14 ελαστικών. Το ένα βαθμολογείται με B όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου και το άλλο με F. Όπως θα δεις και από την γραφική παράσταση, σε ελεγχόμενες συνθήκες, στην περιοχή 65-115 km/h, εξοπλισμένο με ελαστικό με βαθμολογία B, το αυτοκίνητο εκπέμπει 3.4% CO2 λιγότερο και καταναλώνει 3.8% λιγότερο καύσιμο (κατά μέσο όρο). Η διαφορά δεν είναι μεγαλύτερη, επειδή από τα 30 έως τα 90 km/h τα δύο ελαστικά έχουν περίπου τις ίδιες επιδόσεις. Όμως από τα 90 km/h και πάνω, η διαφορά ανοίγει και μέχρι να φτάσεις τα 115 km/h, η κατανάλωση βελτιώνεται κατά περίπου 12.9%!

Όπως λέει και το ίδιο το Emissions Analytics, η έρευνα μπορεί να είναι “γρήγορη και βρώμικη” αλλά δείχνει πως τα κέρδη στην κατανάλωση καυσίμου από την χρήση ενός eco ελαστικού, δεν είναι ίδια σε όλες τις ταχύτητες. Που σημαίνει πως δεν είναι όλα τα eco ελαστικά το ίδιο καλά για όλες τις χρήσεις. Οι κατασκευαστές ελαστικών, πρέπει να αρχίσουν να εξελίσσουν και να εφαρμόζουν νέα, πιο λεπτομερή μοντέλα για τον υπολογισμό της επίδρασης του ελαστικού στην κατανάλωση. Επίσης, οι καταναλωτές, πρέπει να επιμορφωθούν ώστε να ξέρουν να διαβάζουν την ταμπέλα που υποχρεωτικά συνοδεύει ένα ελαστικό και να αποφασίζουν με βάση αυτή για το ποιο ελαστικό τους ταιριάζει.