Renault-Megane-R.S.-275-Trophy-R-10

Αν κάποιος θέλει να κάνει δικό του το ταχύτερο μπροστοκίνητο αυτοκίνητο στο Nürburgring, το Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R, τότε θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στη τσέπη.

Όπως ανακοίνωσε η Renault, το Mégane R.S. 275 Trophy-R θα βγει σε άκρως περιορισμένη παραγωγή 250 μονάδων, θα πωλείται σε 15 χώρες και στη Γαλλία θα ξεκινά από τις 45.000 ευρώ.

Βασίζεται πάνω στο πρόσφατα παρουσιασμένο Renault Megane R.S. 275 Trophy αλλά χάρη στις τεχνικές μείωσης βάρους, ζυγίζει 100 ολόκληρα κιλά λιγότερο. Φορά τον 2,0-λιτρο turbo κινητήρα απόδοσης 275 ίππων με 360 Nm ροπής, διαθέτει το Cup Chassis, μπλοκέ διαφορικό, σύστημα εξάτμισης της Akrapovic, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Ohlins και Michelin Pilot Sport Cup 2 ελαστικά, ειδικά προσαρμοσμένα για το αυτοκίνητο.

Δεν διαθέτει πίσω καθίσματα, ενώ μπροστά έχουν τοποθετηθεί δύο monocoque Recaro Pôle Position καθίσματα από πολυκαρβονικό υλικό, τα οποία προσφέρουν 42 κιλά εξοικονόμηση βάρους. Υπάρχουν ζώνες ασφαλείας τριών σημείων, με ένα δίχτυ συγκράτησης και ασφαλείας να προστατεύει τους επιβάτες από τη μετακίνηση των αποσκευών. Επίσης η νέα μικρότερη μπαταρία ιόντων-λιθίου αφαιρεί 16 κιλά από το αυτοκίνητο, με τους αλουμινένιους δίσκους 350×28 mm της Brembo (-3 κιλά) να φρενάρουν το αυτοκίνητο με ασφάλεια και τις κόκκινες ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, βρίσκονται στο πακέτο Record Kit το οποίο βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό.

Εξωτερικό το Megane R.S. 275 Trophy-R είναι βαμμένο σε λευκό και μαύρο χρώμα, έχοντας κόκκινες λεπτομέρειες και ειδικά διακοσμητικά. Οι ζάντες 19″ είναι και αυτές βαμμένες στο ίδιο κόκκινο χρώμα με την Renault να τοποθετεί παράλληλα τιμόνι και χειρόφρενο επενδυμένα με Alcantara και δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων.

Δελτίο Τύπου

New Mégane R.S. 275 Trophy-R: French prices

Orders are being taken across the Renault network for Mégane R.S. 275 Trophy-R, the latest limited edition Renault Sport hot hatch.

  • Mégane R.S. 275 Trophy-R holds the new record for a rear-wheel drive car round Germany’s Nürburgring (7m54.36s).
  • The limited edition car (production run: 250) is available for sale in around 15 countries.
  • Order books in France open on July 1, 2014, at a tax-paid price of €45,000.

Mégane R.S. 275 Trophy-R is a two-seat hot hatch based on the recently-launched Mégane R.S. 275 Trophy.

Renault Sport’s latest limited-edition car comes with additional racing-bred equipment and tips the scales at 101kg lighter for even sharper performance. A radical limited-edition car, ideal for circuit use

Mégane R.S. 275 Trophy-R comes as standard with the Cup chassis (complete with limited-slip differential), the 2.0-litre petrol R.S. engine boosted to 275bhp, a titanium Akrapovic exhaust system, Öhlins Road&Track dampers and MICHELIN Pilot Sport Cup 2 tyres that are specifically-adapted to the car.

Whilst Mégane R.S. 275 Trophy-R manages without rear seats, in the front can be found Recaro Pole Position polycarbonate monocoque seats, equipped with a three-point seat belts.

A ‘Record Kit’ including a lithium-ion battery, steel/aluminium brake discs and six-point harness belts with aviation-style buckles is available as an accessory and contributes to Mégane R.S. 275 Trophy-R’s lighter weight.

An ultra-sporty stance

On the outside, Mégane R.S. 275 Trophy-R sports a new two-tone colour scheme, with an Etoilé Black roof mated with a Pearlescent White finish (optional). The Trophy-R branded F1-type front blade, chequered flag graphic at the bottom of the front doors and graphics on the side of the car are all picked out in Vif Red. Finished off with 19-inch black or red Speedline wheel rims, this is a vehicle that sets itself apart as much on the circuit as on the open road.

– Standard equipment:

  • Cup chassis
  • Akrapovic titanium exhaust system
  • Monocoque Recaro seats
  • MICHELIN Pilot Sport Cup 2 tyres
  • Öhlins Road&Track dampers
  • 19-inch black Speedline Turini wheels

Tax-paid price of Mégane R.S. 275 Trophy-R: €45,000

– Options (tax-paid prices):

  • Comfort Plus Pack: €0

– Dual-zone automatic climate control – R-Link multimedia system with European mapping – Reversing camera – R.S. Monitor 2.0 – Electro-chrome rear view mirror

  • 19-inch red Speedline Turini wheels: €0
  • Metallic paint: €600
  • Specific finishes: – Sirius Yellow: €1,600 – Pearlescent White with Etoilé Black roof: €1,600
  • Without decals: €0

– Accessories (Mégane R.S. Trophy-R only – prices available in the Renault sales network):

  • Braking Kit
  • Lithium-ion Battery Kit Six-point harness belts
  • Wheel covers (x4) and lashing straps (x2)
  • Record Kit: Braking Kit + Lithium-ion Battery Kit + 2 harness belts + 4 wheel covers + 2 lashing straps
7m54.36s: the new record for a rear-wheel drive car round the Nürburgring’s Nordschleife posted by Mégane R.S. 275 Trophy-R.Mégane R.S. 275 Trophy-R benefits from the experience acquired by Renault’s engine and chassis engineers in motorsport – from rallying to Formula 1.This 14-second improvement on the previous record set by Mégane R.S. Trophy in 2011 was achieved thanks to the dedication of the teams at Renault Sport Technologies and their partners. Hundreds of hours of prior testing were conducted in France, Spain and Germany to optimise the development of this limited-edition model that boasts exceptional on-road dynamics.

The new lap record established by Mégane R.S. 275 Trophy-R underscores once again the knowhow and expertise of the specialists at Renault Sport Technologies when it comes to designing outstanding affordable sporting cars.