214866

“Οι κατασκευαστές κλέβουν”. Αυτό λένε πολλοί όσον αφορά στα νούμερα ιπποδύναμης και ροπής που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές για τα αυτοκίνητα τους. Κλέβουν όμως; Ας δούμε το τελευταίο μοντέλο BMW M3

Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 431 άλογα (πάντα στον στρόφαλο, ποτέ, κανένας κατασκευαστής δεν ανακοινώνει ιπποδύναμη στους τροχούς) και 550 Nm ροπής από τον εξακύλινδρο εν σειρά TwinPower Turbo S55 κινητήρα. Πόσα έβγαλε η M3 στο δυναμόμετρο; 422 άλογα… στους τροχούς! Με έναν εξαιρετικά απλοϊκό τρόπο υπολογισμού των απωλειών, αυτό μεταφράζεται σε 460-465 άλογα στον στρόφαλο. Η ροπή (μέσος όρος των τριών πατημάτων, όπως και στην ιπποδύναμη) δε, είναι 572 Nm! Με λίγα λόγια, η BMW όχι μόνο δεν κλέβει, αλλά δηλώνει χαμηλότερη ιπποδύναμη από την πραγματική. Δεν είναι σπάνιο για Γερμανό κατασκευαστή τα τελευταία χρόνια…

bmw m3 dyno

Αφού την είχαν όμως στον χώρο τους, οι υπεύθυνοι του δυναμόμετρου, ζύγισαν κιόλας το ταχύτατο sedan. Το αποτέλεσμα ήταν 1.628 κιλά με σχεδόν τέλειο 50:50 για την κατανομή.

Bonus! Δες μια M3 και μια M4 να γυρνούν στο Spa Francorchamps.