article-2699244-1FD2842600000578-238_638x412

Στο χθεσινό Grand Prix ζήσαμε σκηνές που δεν αρμόζουν στην ιστορία της Formula 1 και τα σημαντικότατα βήματα που έχει κάνει στον τομέα της ασφάλειας, με τους κριτές να τρέχουν στην πίστα εν ώρα αγώνα, για να απομακρύνουν τη Sauber του Sutil, που είχε ακινητοποιηθεί στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Λιγότερο από ένα χρόνο πριν, στον αγώνα της Κορέας, υπήρξε το περίφημο συμβάν με το πυροσβεστικό όχημα, με τους αγωνοδίκες και κυρίως τον πρώτο υπεύθυνο για τέτοια θέματα, Charlie Whiting, να μην παίρνουν άριστα στις κινήσεις τους.

Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας για να οριοθετήσει το ρυθμό και να γίνουν όλα με την απαιτούμενη ασφάλεια. Όσο για τις φετινές εμφανίσεις του Bernd Maylander, έχω εκφράσει τις ανησυχίες μου για το σκεπτικό με το οποίο βγαίνει πλέον στην πίστα, σε παλαιότερο άρθρο και μετά από τα χθεσινά, οφείλω να ομολογήσω πως είμαι περισσότερο καχύποπτος.

Ο Lewis Hamilton, που ίσως να κέρδιζε και περισσότερες θέσεις να έβγαινε στην πίστα το safety car, δήλωσε πως ανησύχησε για τους κριτές, θυμίζοντάς του ατυχήματα του παρελθόντος, που ευτυχώς δεν επαναλήφθηκαν.

Δούλευα σε μια σχολή οδήγησης στο Bedford και μια μέρα είδα ένα βίντεο που έπαιζε όλη την ώρα. Ήταν ένα βίντεο από μια κούρσα από πολλά χρόνια πριν και ένα αυτοκίνητο που σταμάτησε στο δρόμο, έναν κριτή που έτρεξε κατά μήκος της πίστας και τον χτύπησε ένα άλλο αυτοκίνητο που περνούσε από εκεί. Αυτό ήταν το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα.

Προφανώς, εμείς δεν περνούσαμε τόσο γρήγορα, αλλά ήμουν ανήσυχος για τους υπευθύνους. Ευτυχώς, κανείς δεν έπαθε κακό. Όταν περάσεις από τη στροφή με μεγάλη ταχύτητα και στη συνέχεια υπάρχουν κριτές που στέκονται όχι πολύ μακριά από εκεί που οδηγείς... Για μένα, αυτό ήταν το πιο κοντινό που έχουμε έρθει (σε άσχημο ατύχημα) εδώ και πολύ, πολύ καιρό.

Ο Βρετανός μιλάει για το φρικιαστικό ατύχημα στο Kyalami της Αφρικής, το 1977, όπου ένας κριτής και ο ανερχόμενος Ουαλός πιλότος Tom Pryce, έχασαν τις ζωές τους… Ώρες-ώρες είναι να απορεί κανείς για το τι σκέπτονται στη Formula 1, όταν επιβάλουν βαρύτατες ποινές στους οδηγούς για τη μη ασφαλή απελευθέρωση από τα pit, αλλά επιτρέπουν να συμβαίνουν τέτοια πράγματα στον αγώνα. Υπέρ της αλλαγής στο παραπάνω θέμα, τάχθηκε πρόσφατα και ο Sebastian Vettel, χαρακτηρίζοντας σκληρή την ποινή για τους πιλότους.

[Photo Copyrights: Coates/LAT/REX]