gallery-03

Παρότι υποθέτουμε πως το κόστος εξέλιξης αλλά και παραγωγής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι αρκετά υψηλό σε αυτό το σημείο, δεν γνωρίζουμε πόσο ακριβώς είναι. Και εταιρίες όπως η Nissan, κρατούν καλά κρυμμένα τα χαρτιά τους. Για παράδειγμα, η εταιρία μόλις πρόσφατα ανακοίνωσε πως η τιμή ενός ανταλλακτικού battery pack στις Η.Π.Α. είναι 5.500 δολάρια, συν την υποχρέωση επιστροφής της παλιάς μπαταρίας. Αν η παλιά μπαταρία αξίζει 1.000 δολάρια όπως μας λέει η εταιρία, τότε το κόστος παραγωγής του battery pack του Leaf, είναι 6.500 δολάρια ή ακόμα μικρότερο με δεδομένο πως οι εταιρίες θέλουν να βγάλουν κέρδος. Σωστά;

Όχι! Σύμφωνα με τον Jeff Kuhlman, αντιπρόεδρο επικοινωνίας της Nissan, για κάθε μπαταρία αντικατάστασης που πουλάει έναντι 5.500 δολαρίων (+ την παλιά), η εταιρία “μπαίνει μέσα”. Το πόσο, δεν έγινε γνωστό και δεν νομίζω πως θα γίνει, αλλά η δήλωση αυτή του Kuhlman, αποτελεί είδηση όπως και να έχει.

Από εκεί και πέρα, το γεγονός ότι η Nissan πουλάει μπαταρίες κάτω του κόστους, δείχνει 3 πράγματα. Πρώτον, δείχνει μία εταιρία που νοιάζεται για τον πελάτη της. Δεύτερον, δείχνει μία εταιρία που θέλει να κάνει ένα προϊόν της επιτυχημένο, ανεξαρτήτως βραχυπρόθεσμου κόστους και τρίτον, δείχνει το πόσο ακριβή είναι ακόμα και εν έτει 2014, η εν λόγω τεχνολογία. Το κόστος παραγωγής πρέπει να πέσει για να γίνει περισσότερο δημοφιλής η κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων και δυστυχώς, για να πέσει το κόστος, εκτός από την εξέλιξη νέων τεχνολογιών (που έχει από τη μεριά της το δικό της κόστος) πρέπει να αλλάξουν οι κλίμακες παραγωγής. Δημιουργείται δηλαδή ένας φαύλος κύκλος που μόνο με την αφοσίωση και την θέληση των εταιριών μπορεί να σπάσει.