spy photos mazda mx-5 2015

Ήταν πραγματικά απορίας άξιο πως ενώ απομένει λιγότερο από ένας μήνας πριν την επίσημη παρουσίαση του νέου Mazda MX-5, δεν είχαμε δει μέχρι στιγμής κατασκοπευτικές φωτογραφίες με το σώμα παραγωγής του νέου ιαπωνικού roadster.

Σήμερα, όμως, βλέπουμε για πρώτη φορά το νέο MX-5 να κάνει βόλτες σε μια ιαπωνική πόλη και απ’ότι φαίνεται να διατηρεί, τουλάχιστον στο πίσω μέρος, τα έντονα φουσκωμένα φτερά. Προχθές διάβασες ότι το μοντέλο θα έχει μια πιο “εξελιγμένη μορφή” της Kodo σχεδιαστικής γλώσσας, που χαρακτηρίζει όλα τα τελευταία μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας, ενώ το πλαίσιο της 4ης γενιάς MX-5, χρησιμοποιεί για πρώτη φορά SKYACTIV τεχνολογία σε FR διάταξη. Δηλαδή σε διάταξη με τον κινητήρα στο εμπρός μέρος και την κίνηση στους πίσω τροχούς. Επίσης, ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πιο κοντά στο κέντρο του οχήματος και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, εντοπίζεται χαμηλότερα από οποιαδήποτε άλλη γενιά. Πάρα πολύ σημαντικό, είναι επίσης το ότι το βάρος, μειώνεται κατά τουλάχιστον 100 κιλά χωρίς να θυσιάζεται η ακαμψία του πλαισίου ή η ασφάλεια του αυτοκινήτου.

Από αυτές τις φωτογραφίες δεν μπορεί κανείς να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τις διαστάσεις του νέου μοντέλου, παρότι οι φήμες τα θέλουν να έχουν την ίδιες διαστάσεις με αυτές της τωρινής γενιάς του MX-5. Ξεχωρίζει το μακρύ καπό, οι μεγαλύτερες πόρτες, η κοντή καμπίνα, το μεγαλύτερο μεταξόνιο καθώς και το μεγαλύτερο μετατρόχιο.

spy photos mazda mx-5 2015

Όπως ξέρουμε, θα μοιράζεται την ίδια πισωκίνητη πλατφόρμα της Mazda με την Alfa Romeo Spider (Duetto ή 2C πιθανές ονομασίες) αλλά θα έχουν διαφορές, αφού τα δύο μοντέλα δεν θα έχουν τον ίδιο σχεδιασμό ούτε θα εξοπλίζονται με τους ίδιους κινητήρες. Τα κοινά στοιχεία των δύο αυτοκινήτων, εκτός από το σασί, θα είναι οι δύο άξονες, ο χώρος του κινητήρα, το μπροστά διάφραγμα και το παρμπρίζ.

Θα έχουν μήκος κοντά στα 4 μέτρα και πλάτος κοντά στα 1,7 μέτρα, με την Alfa Romeo Spider να είναι ελαφρώς μακρύτερη από το νέο MX-5. H Spider θα ζυγίζει 1.000 με 1.100 κιλά, με το σώμα της να είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής.

Και τα δύο αυτοκίνητα θα κατασκευάσουν από κοινού στο εργοστάσιο της Mazda στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας, με τη παραγωγή τους να ξεκινά από το 2015. Το MX-5 θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2015 με την Alfa Romeo Spider να παρουσιάζεται τον Νοέμβριο του ίδιου έτους.

Ο σχεδιασμός της Spider έχει σχεδόν ολοκληρωθεί από την ομάδα του Marco Tencone στο σχεδιαστικό κέντρο της Fiat, Centro Stile, καθώς και από από το στούντιο της Alfa Romeo στην Ιαπωνία. Δεν θα διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά όπως είχε το Pininfarina Alfa Romeo 2uettottanta που είχαμε δει το 2010, στην έκθεση της Γενεύης. Ο Tencone θέλησε να δώσει μια σύγχρονη μορφή στη Spider, όπως συνέβη και στη 4C. Η Spider θα διαθέτει συμβατικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα, σε αντίθεση με αυτά της 4C, τα οποία έχουν διχάσει το κοινό. Η γρίλια θα διαθέτει τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό των Alfa Romeo με τον μπροστά προφυλακτήρα να έχει λεπτές εισαγωγές αέρα, πιο λεπτές από αυτές του προφυλακτήρα της 4C.

spy photos mazda mx-5 2015

Κάτω από το καπό τους, τα δύο αυτοκίνητα θα εξοπλίζονται με διαφορετικούς κινητήρες. To MX-5 είναι αρκετά πιθανό να εξοπλίζεται και με έναν πετρελαιοκινητήρα, παρότι η Mazda πιστεύει ότι ένας τέτοιος κινητήρας θα προσθέτει βάρος στο αυτοκίνητο, ενώ στο μυαλό της βρίσκεται και η σκέψη πως ίσως δεν θα κάνει τις πωλήσεις που επιθυμεί, αφού ένα πετρελαιοκίνητο roadster δεν είναι κάτι το σύνηθες στην αγορά. Ωστόσο είναι δεδομένο ότι το MX-5 θα φορέσει έναν ατμοσφαιρικό 1.300αρη και ένα 1.600αρη SkyActiv κινητήρα απόδοσης έως 130 ίππων.

Σε ότι αφορά το μοντέλο της Alfa Romeo, το οποίο πιθανώς θα ονομάζεται Duetto ή 2C, θα εξοπλίζεται με τον 1.400αρη TB και τον 1.400αρη TB MultiAir της εταιρίας οι οποίοι στη Giulietta αποδίδουν 120 και 170 άλογα. Ωστόσο στην Spider θα αποδίδουν περισσότερα άλογα.

spy photos mazda mx-5 2015

Και στα δύο αυτοκίνητα, οι κινητήρες θα μπορούν να τοποθετηθούν και σε διαμήκη διάταξη και θα συνδυάζονται είτε με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, είτε με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με paddles στο τιμόνι, με τη κίνηση να στέλνεται φυσικά στους πίσω τροχούς.