Volkswagen vw plant (1)

Η μεγάλη επιθυμία του VW Group είναι να γίνει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου έως το 2018, αλλά σύμφωνα με μια πρόγνωση, αυτό θα επιτευχθεί φέτος. Πέρυσι η Toyota παρέμεινε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου και για το 2013, αφού πούλησε 9,98 εκατ. αυτοκίνητα, με την GM να ακολουθεί με 9,71 εκατ. αυτοκίνητα, ενώ το VW Group ήταν στη τρίτη θέση με 9,7 εκατ. αυτοκίνητα.


Για φέτος όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά, με μια ομάδα αναλυτών του Center of Automotive Management (CAM) να θεωρεί πως η VW θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, σκαρφαλώνοντας στη πρώτη θέση. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, η Toyota εξακολουθεί να ηγείται με 5.097.000 αυτοκίνητα (+3,8%) με το VW Group να ακολουθεί κατά πόδας με 4,97 εκατ. πωλήσεις (+5,9%) και την GM να έπεται με 4,94 εκατ. αυτοκίνητα. Οι αναλυτές θεωρούν πως η VW θα πουλήσει 10,1 εκατ. αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του έτους, με την Toyota να πουλά 10,05 εκατ. και την GM 10 εκατ. Όπως βλέπεις οι διαφορές είναι οριακές και οι αναλύσεις δεν πέφτουν πάντα μέσα. Η Toyota πάντως, σύμφωνα με δική της πρόβλεψη, αναμένει οι πωλήσεις της φέτος να φτάσουν τα 10,4 εκατ. αυτοκίνητα.

Που οφείλεται όμως αυτή η διαφορά σύμφωνα με το CAM; Φυσικά στην αγορά της Κίνας, εκεί όπου η VW κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2014, είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 17,5%, την ώρα που οι πωλήσεις της Toyota αυξήθηκαν κατά 12% και της GM κατά 10,5%. Και δεν είναι μόνο η Κινέζικη αγορά που λειτουργεί υπέρ της Volkswagen. Η αύξηση του ΦΠΑ στην Ιαπωνία, λειτουργεί επιζήμια για την Toyota, ενώ ρόλο διαδραματίζει και το βάρος των 29 εκατ. αυτοκινήτων που έχει ανακαλέσει φέτος η GM. Το κόστος των ανακλήσεων της GM, την έχουν ρίξει από την 3η, στην 4η θέση των εσόδων, μιας και τα ακαθάριστα έσοδά της άγγιξαν τα 39 δις δολάρια, την ώρα που τα αντίστοιχα της VW ανήλθαν σε 68 δις και αυτά της Toyota σε 62 δις.