10645215_678144365611862_2746997599851707761_n

Μετά το χθεσινό “1-2” στις κατατακτήριες και τον ρυθμό που έδειξαν τα μονοθέσια της Mercedes, οι περισσότεροι πιστέψαμε ότι η γερμανική ομάδα θα είχε ένα εύκολο μεσημέρι, ειδικά αν ο αγώνας ήταν στεγνός. Μπορεί ο αγώνας να ήταν στεγνός, όμως η επαφή μεταξύ των Lewis Hamilton και Nico Rosberg είχε σαν αποτέλεσμα να μην ακουστεί ο γερμανικός εθνικός ύμνος για δεύτερη συνεχόμενη φορά, αφού ο Daniel Ricciardo κέρδισε και πάλι.

Πέρα από αυτό, το κλίμα στην ομάδα είναι για ακόμα μία φορά εξαιρετικά τεταμένο, με τους επί κεφαλής της να λένε ότι ο Rosberg δε θα έπρεπε να είναι τόσο επιθετικός στην αρχή, ενώ ο Niki Lauda, μη-εκτελεστικός Πρόεδρος της Mercedes AMG και μέτοχος κατά 10%, λέει ότι ήταν απλά μια απαράδεκτη ενέργεια.

Niki Lauda

Πολύ απλά είναι απλά απαράδεκτο το γεγονός ότι ο Nico χτύπησε τον Lewis στον δεύτερο γύρο, είναι εντελώς απαράδεκτο. Αν αυτά τα πράγματα γινόταν στο τέλος τού αγώνα, όταν μάχονταν για τη νίκη, τότε θα το συζητούσαμε, αλλά, στον δεύτερο γύρο, δίνεις τη νίκη στη Red Bull. Νόμιζα ήταν αρκετά έξυπνοι, αλλά δεν είναι.

Στο ίδιο ύφος είναι και οι δηλώσεις τού Toto Wolff, Εκτελεστικού Διευθυντή και μετόχου κατά 30% τής ομάδας, ο οποίος λέει πως ο Γερμανός δεν έκανε τίποτα εσκεμμένα και πως θα πρέπει να διαχειριστούν με προσοχή και ψυχραιμία το θέμα.

Lauda-Wolff

Είναι απολύτως απαράδεκτο. Στον δεύτερο γύρο ενός μεγάλου αγώνα κι ένα ατύχημα μεταξύ δύο team-mate, το έχουμε συζητήσει αυτό κι όμως έγινε. Δε χρειάζεται να προσπαθήσεις να περάσεις με αυτόν τον τρόπο στον δεύτερο γύρο και τελικά κάνεις ζημιά στα μονοθέσια.

Είναι μια καθοριστική στιγμή για τη μάχη τους και την ομάδα. Ο Lewis είναι πολύ αναστατωμένος, κι εμείς προσπαθούμε εδώ και πολύ καιρό να του δώσουμε ένα μονοθέσιο χωρίς προβλήματα. Αλλά, θα ανακάμψει γρήγορα, θα το αντιμετωπίσει.

Ο Nico ένιωσε ότι έπρεπε να κρατήσει τη γραμμή του στη στροφή. Ήθελε να το κάνει και ο Lewis δε θα έπρεπε να το γνωρίζει αυτό. Ο Rosberg δεν το άφησε. Νόμισε ότι ο Lewis θα του έδινε χώρο, όμως δεν το έκανε. Έτσι συμφώνησαν ότι διαφωνούν, σε μία πολύ έντονη συζήτηση μεταξύ μας, αλλά δεν ήταν σκόπιμο ό,τι έγινε. Αυτό είναι βλακεία. Αν ήταν έτσι, θα μπορούσε να υπάρχει μεγάλη επαφή. Αυτό που είδαμε ήταν ότι ο Nico δεν ήθελε να σταματήσει και αυτό προκάλεσαι συμβάν. Αυτό είναι κάτι που θέλουμε να συμβεί.

Δε θα υπάρξει καμία σπασμωδική αντίδραση. Πρέπει να σκεφτούμε τι θα γίνει, Θα καθίσουμε κάτω και θα το αποφασίσουμε αυτό, όταν όλοι είναι πιο ψύχραιμοι, με πιο ήρεμο μυαλό. Είμαι πολύ απογοητευμένος με την όλη κατάσταση μέχρι στιγμής. Πίστεψα ότι έχουν αγωνιστεί ξανά ο ένας εναντίον τού άλλου και δε θα φτάναμε εδώ. Αλλά, τελικά συνέβη και πρέπει να το διαχειριστούμε για τη συνέχεια.”

Όσον αφορά τους οδηγούς, ο Hamilton προφανώς κι έχει παράπονα. Η ομάδα συναντήθηκε για τα όσα έγιναν, και ο Βρετανός ισχυρίζεται πως ο Rosberg είπε ότι τον χτύπησε εσκεμμένα!

Lewis Hamilton

Ήταν αρκετά ξεκάθαρο για ‘μένα, αλλά, είχαμε μόνο μια συνάντηση και είπε ότι το έκανε επίτηδες. Είπε ότι το έκανε επίτηδες, είπε ότι θα μπορούσε να το αποφύγει. Είπε “το έκανα για να δείξω κάτι”. Δε θα πρέπει να ρωτάτε εμένα, πηγαίνετε να ρωτήσετε τους Toto και Paddy, και όλους τους άλλους που δεν είναι ευχαριστημένοι μαζί του. Θα πρέπει να ρωτήσετε τον ίδιο γιατί ήθελε να το κάνει.

Απλά ήρθε εκεί και μου είπε ότι έφταιγα εγώ. Απλά ήρθε εκεί… Δεν μπορώ να φανταστώ τι θα πρέπει η ομάδα να κάνει τώρα. Είχα πραγματικά θετικές σκέψεις γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο, επειδή είχαμε 8 αγώνες και 11 βαθμούς διαφορά και πίστεψα ότι θα είναι καλό για όλους μας. Σκεφτόμουν ότι θα έχουμε καλούς αγώνες και θα είμαστε ενθουσιασμένοι.

Όταν είσαι εκεί έξω εκεί έξω, θα πρέπει να εμπιστεύεσαι τους ανθρώπους, να σκέφτονται με το κεφάλι τους και να μην κάνουν πράγματα σκόπιμα. Αλλά, μετά από αυτή τη συνάντηση, δεν ξέρω πώς πρέπει να προσεγγίσω τον επόμενο αγώνα. Είναι ενδιαφέρον, γιατί συναντηθήκαμε και την Πέμπτη, και ο Nico ήταν ακόμα θυμωμένος (για το γεγονός ότι ο Hamilton παράκουσε εντολές στην Ουγγαρία). Σκέφτηκα “έχουν περάσει 3 εβδομάδες και είναι ακόμα θυμωμένος;” Είπε πόσο πραγματικά θυμωμένος ήταν στους Toto και Paddy. Αλλά, σκέφτηκα ότι θα ήταν καλό μετά από αυτό, και το αποτέλεσμα ήταν αυτό… ενδιαφέρον!

Μπορείτε να ρωτήσετε τον Fernando και όλους τους οδηγούς, όταν ένα αυτοκίνητο είναι λιγότερο από μισό αυτοκίνητο σε μήκος δίπλα σου και είσαι στην εσωτερική, είναι η αγωνιστική σου γραμμή. Δεν είναι δουλειά σου να αφήσεις πάρα πολύ χώρο. Και δεν είναι είναι στροφή που έχει τοίχο ή κάτι άλλο. Κοιτάξτε τον Sebastian: ήξερε ότι δεν θα πήγαινε από την άλλη πλευρά. Ήταν λογικό αυτό.

Ενώ οδηγούσα, δεν κατάλαβα πραγματικά τι έγινε. Ένιωσα ένα μεγάλο χτύπημα στο πίσω μέρος. Έχω δει τα replay και του δίνω χώρο. Δεν το καταλαβαίνω. Ήταν μια τόσο δύσκολη χρονιά για ‘μένα και αυτό δεν είναι καλό για την ομάδα, γιατί θα είχαμε κάνει εύκολα το “1-2”.

Hamilton-Rosberg

Οι βαθμοί που χωρίζουν πλέον τους δύο οδηγούς είναι 29, με τον Hamilton να λέει ότι τα πράγματα δε θα είναι εύκολα στους εναπομείναντες 7 αγώνες, ειδικά αν δεν αλλάξει η τύχη του. Επίσης, εξηγεί γιατί ήθελε να εγκαταλείψει από νωρίς τον σημερινό αγώνα.

Τα παιδιά δουλεύουν σκληρά. Είχα μια καλή εκκίνηση και ήμουν καλά. Έστριψα όπως θα έπρεπε γιατί ήμουν στη γραμμή μου και δεν ξέρω γιατί με χτύπησε, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα φύγει χαρούμενος από εδώ σήμερα. Δε θα έλεγα ότι τα πράγματα είναι χειρότερα από το Μονακό, επειδή δε θα μπορούσε να είναι πολύ χειρότερα από τότε.

Δεν είναι καλό, γιατί υπάρχουν και πάλι 30 βαθμοί διαφοράς και θα μου πάρει καιρό μέχρι να τον φτάσω, αλλά ξέρω ότι τα πράγματα μπορούν ν’ αλλάξουν. Αν προσέξετε, σπάνια το μονοθέσιό του σταματά. Η σεζόν είναι καλή μέχρι στιγμής γι’ αυτόν. Ποιος ξέρει αν θα έρθει η τύχη μ’ εμένα. Μου θυμίζει το σχολείο, όταν οι δάσκαλοι λένε κάτι και δεν κάνουν τίποτα. Οι αγωνοδίκες δεν έκαναν τίποτα και τώρα είμαι 30 βαθμούς πίσω και θα πιέσω τρελά τώρα.

Δεν τα παράτησα. Το μονοθέσιο έχασε 50 ή 40 βαθμούς κάθετης δύναμης και δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Δεν ήταν καθόλου καλό και δεν μπορούσα να φτάσω τη Lotus. Δεν έχει σημασία αν έβγαινε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, δεν μπορούσα να περάσω τα μονοθέσια μπροστά μου. Ο Sutil άνοιγε τη διαφορά από εμένα. Σκεφτόμουν ότι ο κινητήρας είχε ήδη πάρει φωτιά στον προηγούμενο αγώνα και ήδη έχω έναν λιγότερο κινητήρα από τον Nico, έτσι έχω μειονεκτική θέση και γι’ αυτό είπα να τον προστατέψουμε.

Nico Rosberg

Ο Rosberg, από την δική του πλευρά, λέει πως δεν υπάρχει λόγος για να ζητήσει συγνώμη, αφού δε θεωρεί ότι δε φταίει για ό,τι έγινε σήμερα (στηρίζεται στην απόφαση των αγωνοδικών), ενώ δεν πτοείται από τις αποδοκιμασίες που άκουσε στο βάθρο.

Είναι Βρετανοί οπαδοί και τους καταλαβαίνω. Δεν ήταν ωραίο συναίσθημα. Το μόνο που τους ζητάω είναι να είναι προετοιμασμένοι καιρό πριν γι’ αυτά. Για παράδειγμα, ποιος είναι ο κώδικας δεοντολογίας μεταξύ των οδηγών σύμφωνα με τους κανονισμούς. Τέλος πάντων, ήταν μια μικρή πλειοψηφία, ήταν Βρετανοί. Οι υπόλοιποι ήταν ενθουσιασμένοι επειδή είδαν έναν μεγάλο αγώνα. Φυσικά, ήταν μια κακή μέρα για ‘μάς σαν ομάδα.

Σαν οδηγοί, είμαστε εδώ για να ψυχαγωγίσουμε τους οπαδούς, έτσι πηγαίνουμε τον εαυτό μας στα όρια. Λυπάμαι που ο Lewis κι εγώ ακουμπήσαμε, αλλά βλέπω ότι είναι αγωνιστικό συμβάν, όπως είπαν και οι αγωνοδίκες. Ήμουν ταχύτερος στην ευθεία και πήγα από την εξωτερική, καθώς δεν υπήρχε χώρος στην εσωτερική. Πήγα να το κάνω, ακουμπήσαμε και είδα ότι είχα σπάσει την εμπρός αεροτομή. Το επόμενο δευτερόλεπτο είδα ότι και ο Lewis έχει πρόβλημα, κάτι που είναι πολύ άτυχο γι’ αυτόν και την ομάδα.

Είχαμε μια συζήτηση, καθώς αυτό είναι σημαντικό μετά από όσα έγιναν, επειδή προφανώς μας κόστισε σε βαθμούς ό,τι έγινε. Αυτό είναι το κυριότερο θέμα για σήμερα. Ναι, φυσικά και το έχουμε συζητήσει. Δυστυχώς, δε θα προχωρήσω σε λεπτομέρειες, δε θα ήταν σωστό να το κάνω τώρα. Πρέπει να κάνουμε ένα review και να συζητήσουμε πώς θα προχωρήσουμε.

[Πηγές: GMM, Sky Sports F1, ESPN F1 (1), ESPN F1 (2)]