_R6T4111

Η Williams από την αρχή της χρονιάς αντιμετωπίζει προβλήματα σε βρόχινες συνθήκες. Η έλλειψη κάθετης δύναμης, που φαίνεται κι από τις υψηλές τελικές ταχύτητες των μονοθεσίων και η ομάδα πασχίζει να διορθώσει, κάνει δύσκολη τη ζωή των πιλότων της. Όμως, απ’ ό,τι φάνηκε και στις κατατακτήριες στο Spa, τα φρένα της Carbone Industrie αποτελούν πρόβλημα, τουλάχιστο για το Felipe Massa, που ζήτησε να αλλάξει σε Brembo.

Δεν είναι η πρώτη φορά που είχαμε (glazing) φέτος. Τα φρένα που χρησιμοποιούνται σε συνθήκες όπως αυτές, παρουσίασαν (glazing) αρκετές φορές φέτος.

Αυτό δεν είναι καλό για να είμαι ειλικρινής, έτσι είναι κάτι πάνω στο οποίο συνεχίζουμε να εργαζόμαστε. Είναι αδύνατο να ζεσταθούν τα (Carbone Industrie) φρένα (στο βρεγμένο).

Δυστυχώς για το Βραζιλιάνο, η αλλαγή των φρένων μόνο απλή δεν είναι, ιδιαίτερα από τη στιγμή που η Williams χρησιμοποιεί αυτά της Carbone Industrie εδώ και χρόνια, χωρίς να έχει προβλέψει σχεδιαστικά τη χρησιμοποίηση και άλλης μάρκας. Ο Rob Smedley αναφέρει χαρακτηριστικά:

Θα πρέπει να δημιουργήσεις κατά την έναρξη της χρονιάς, μια μηχανική στερέωση, σταθερή πάνω στο μονοθέσιο, που θα μπορεί να δεχθεί και τα δυο είδη φρένων. Αν δεν το έχεις κάνει αυτό (από την αρχή), τότε αποτελεί μια πολύ μεγάλη αλλαγή για να γίνει στο αυτοκίνητο. Είναι κάτι που δεν θα μπορούσε να γίνει μεταξύ δυο διαδικασιών.

Εμείς εξετάζουμε τη διαδικασία τώρα, αλλά αυτή η ομάδα έχει προγραμματιστεί να τρέχει με CI (φρένα) εδώ και πολλά χρόνια. Έτσι, μια αλλαγή σε άλλο κατασκευαστή, μόνο απλή δεν είναι. Με τους ορισμένους πόρους που έχουμε, εξετάζουμε που θα τους διαθέσουμε καλύτερα. Δεν γίνεται να δεσμεύσουμε όλη την εταιρεία για να αλλάξουμε σε Brembo υλικό.

Εξετάζει το σχεδιασμό και το τι πρέπει να κάνουμε για το μέλλον. Για το επόμενο έτος, (μια αλλαγή για το σχεδιασμό της μηχανικής στερέωσης) είναι περισσότερο από πιθανή.

Η αίσθηση που παίρνει ο πιλότος από τα φρένα είναι ίσως το σημαντικότερο στοιχείο, παραπάνω κι από την αίσθηση που παίρνει από το ίδιο το μονοθέσιο. Αν η Williams καταφέρει να κάνει το χατήρι στο Massa, τότε ο Βραζιλιάνος σίγουρα θα βελτιώσει την απόδοσή του στο βρεγμένο.

[Photo Cpyrights: LAT Photographic/Williams F1]