2011-nissan-leaf_100337270_l

Το Reuters με χθεσινό του δημοσίευμα ανέφερε πως η Nissan εξετάζει να μειώσει τη παραγωγή ηλεκτρικών μπαταριών σε Αγγλία και Η.Π.Α, τροφοδοτώντας τα εργοστάσια της με μπαταρίες που θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο Ζάμα της Ιαπωνίας. Το άρθρο συνεχίζει λέγοντας πως η Nissan θα συνεργαστεί με την LG Chem, ώστε η δεύτερη να κατασκευάζει για λογαριασμό της Nissan μπαταρίες που η αυτοκινητοβιομηχανία θα εξοπλίζει τα ηλεκτρικά της μοντέλα.


Παρότι η Ιαπωνική εταιρία αρνείται επισήμως τα όσα επικαλείται το δημοσίευμα, λέγοντας πως δεν έχει παρθεί καμία απόφαση που να τροποποιεί την κατανομή παραγωγής των μπαταριών της, η πτώση της τιμής του Leaf ίσως έχει οδηγήσει στην απόφαση αυτή, με την Nissan να πρέπει να ετοιμαστεί έως το 2017 ώστε να προσφέρει και αυτή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 320+ χλμ και κόστος 35.000 δολαρίων, σαν αυτό που ετοιμάζει η Tesla.

Το παράθυρο το έχει αφήσει ανοικτό ο Carlos Ghosn, CEO της Renault-Nissan, λέγοντας πως:

Είμαστε στη διαδικασία του ανοίγματος του συστήματος τροφοδοσίας μπαταριών με μια σειρά προμηθευτών.

Η παραπάνω δήλωσή για πολλούς μεταφράζεται πως η Nissan θα κλείσει ή θα μειώσει τη παραγωγή μπαταριών στα δικά της εργοστάσια σε Ζάμα (Ιαπωνία), Τένεσι (ΗΠΑ) και Σάντερλαντ (Αγγλία), αλλά προς το παρόν, αυτά θα συνεχίσουν να παράγουν μπαταρίες. Τα τρία εργοστάσια έχουν ετήσια παραγωγική ικανότητα μπαταριών που φτάνει τις 220.000, την ώρα που Renault-Nissan πουλά 67.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε χρόνο. Αυτή η πλεονάζουσα παραγωγή θα μπορούσε να συρρικνωθεί με την αναμενόμενη έναρξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Infiniti, αλλά και με αρκετά υβριδικά μοντέλα που θα βγάλει η Renault-Nissan στην αγορά μέσα στα επόμενα χρόνια.