bernie-ecclestone_2234605b

Στα πλαίσια της συνέντευξης τύπου για το Grand Prix στη Σιγκαπούρη, ζητήθηκε η γνώμη των οδηγών για το θέμα με τις απαγορεύσεις στις ενδοεπικοινωνίες, που έδειξε να τυγχάνει ανάμεικτης υποδοχής. Την ίδια στιγμή, ο Bernie Ecclestone έδινε τα εύσημα στον… εαυτό του, για τις απαγορεύσεις, προαναγγέλοντας ακόμη μεγαλύτερες αλλαγές.

Ναι, εγώ ήμουν αυτός που ξεκίνησε το όλο θέμα. Πιστεύω πως κανείς από τους οδηγούς δεν την θέλει (την ενδοεπικοινωνία). Είναι όλοι ευχαριστημένοι που έφυγε. Εκείνοι οδηγούν τα αυτοκίνητα και θα πρέπει να γνωρίζουν τι είναι σωστό και τι λάθος. Δεν χρειάζεται κάποιος στον τοίχο των pits να τους λέει τι να κάνουν.

Σκεφτόμαστε τον περιορισμό στην τηλεμετρία. Έχουμε έναν κανονισμό σε ισχύ, που λέει ότι οι οδηγοί πρέπει να οδηγούν το αυτοκίνητο χωρίς βοήθεια και εξακολουθούν να δέχονται βοήθεια. Ακόμα και αν μπορέσουμε να απαλλαγούμε από τις ενδοεπικοινωνίες, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά βοηθήματα που δεν θα έπρεπε να έχουν (οι οδηγοί).


Το πόσο καλά αφουγκράζεται ο Bernie τους πιλότους, φάνηκε και από τις τοποθετήσεις οδηγών όπως ο Felipe Massa, ο οποίος τόνισε τους κινδύνους που κρύβει η εν λόγω απαγόρευση.

_89P8883

Σε ορισμένες περιπτώσεις νομίζω ότι είναι σωστή (η απαγόρευση). Αν η ομάδα σου λέει να μην χρησιμοποιείς πολύ τα ελαστικά στη στροφή πέντε, επειδή το κάνεις παραπάνω σε σύγκριση με τον teammate σου, είναι εντάξει.

Αλλά έχεις τόσα πολλά πράγματα να κάνεις μέσα στο αυτοκίνητο, που αν δεν τα κάνεις, ίσως να ανεβάσεις πολύ τη θερμοκρασία στα πίσω φρένα, και στη συνέχεια να έχεις μια φωτιά στο αυτοκίνητο. Ίσως θα μπορούσες να έχεις ένα μεγάλο ατύχημα.

Έχουμε μια πολύ περίπλοκη μονάδα ισχύος, που δεν έχει σχέση με τον οδηγό. Είδαμε καταστάσεις όπως όταν πήρε φωτιά το αυτοκίνητο του Lewis (στην Ουγγαρία) και μπορεί να συμβεί πολλές φορές αυτό, αν δεν χρησιμοποιείς τις σωστές ρυθμίσεις. Αυτό δεν έχει σχέση με την οδήγηση, αλλά με τις περίπλοκες ρυθμίσεις.

Άλλος ένας πιλότος που “συμφώνησε” με τα λεγόμενα του Ecclestone, ήταν ο Sergio Perez της Force India, ο οποίος πιστεύει πως τέτοιου είδους αλλαγές δεν έπρεπε να γίνουν μέσα στη χρονιά.

Δεν νομίζω ότι είναι ιδανικό να αλλάζεις κάτι δραματικά από τον ένα αγώνα στον άλλο, αλλά εγώ δεν το βλέπω σαν κάτι το ιδιαίτερο. Σαν οδηγοί, θα πρέπει να το συνηθίσουμε.

Από τη δική του πλευρά, ο Jenson Button τόνισε πως ενδέχεται να δούμε διαφορετικά πράγματα στις εκκινήσεις,

Το μόνο πράγμα που πιστεύω πως θα δείτε, είναι μεγαλύτερη ασυνέπεια στις εκκινήσεις. Συνήθως κάνουμε μια δοκιμαστική εκκίνηση για να έχουμε μια ιδέα για το πού βρίσκεται η θέση του συμπλέκτη και έπειτα να την προσαρμόσουμε για την εκκίνηση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι πιλότοι κάνουν, λίγο-πολύ, την ίδια εκκίνηση.

ενώ, ο Fernando Alonso πιστεύει πως δεν θα αλλάξει απολύτως τίποτα:

Νομίζω ότι αυτός ο κανόνας δεν έχει κανένα όφελος. Είναι όπως στο μπάσκετ ή το ποδόσφαιρο, αν δεν επιτρέψεις στον προπονητή να πει κάτι. Στο τέλος της ημέρας, είναι απλά ένα πολύ ανταγωνιστικό άθλημα και μερικά από τα μηνύματα που λαμβάνουμε είναι για την ασφάλεια, όχι μόνο για τις επιδόσεις.

GP ITALIA F1/2014

Βέβαια, υπάρχουν και πιλότοι όπως ο Kimi Raikkonen, για τον οποίο η απαγόρευση δεν αλλάζει κάτι το σημαντικό, αφού ούτως ή άλλως δεν μιλάει πολύ με τα pits.

Προφανώς, στην περίπτωσή μου δεν μιλάμε και πολύ στην ενδοεπικοινωνία…

Θα μπορούσε να γίνει περίπλοκο, αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα με το αυτοκίνητο και πρέπει να αλλάξουν ορισμένα πράγματα για να προσπαθήσεις να τερματίσεις τον αγώνα, αν και δεν ξέρω πώς θα ισχύσει ο κανόνας σε αυτές τις περιπτώσεις.

Καθιστά πιο περίπλοκα τα πράγματα για εμάς, αλλά αυτό είναι μέρος του παιχνιδιού, οπότε είναι Οκ.

Πάντα ιδιαίτερες οι τοποθετήσεις του Φινλανδού!

[Photo Copyrights: Studio Colombo/Ferrari/LAT Photographic/Williams F1]