Bernie Ecclestone

Στην Βραζιλία δεν σημειώθηκε πρόοδος στα θέματα που καίνε τη Formula 1 και ο Bernie Ecclestone φαίνεται πως εκνευρίστηκε με την όλη κατάσταση. Αρχικά, ο αειθαλής Βρετανός τόνισε πως δεν θα υπάρξουν τρίτα μονοθέσια. Σε θέμα που θα αναλυθεί την επόμενη εβδομάδα, για το πως μοιράζονται τα χρήματα στη Formula 1, φαίνεται πως οι Ferrari, Red Bull και McLaren είναι οι πρώτες ομάδες που θα πρέπει να προχωρήσουν σε κάτι τέτοιο και πλέον, ούτε οι κόκκινοι ταύροι δείχνουν ζεστοί.

Όχι. Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει καμία συμφωνία για τρίτο αυτοκίνητο.

Οι δηλώσεις αυτές αποτελούν συνέχεια των όσων λέει ο Bernie τον τελευταίο καιρό, με το εγχείρημα να παρουσιάζεται πολυπλοκότερο από ό,τι είχε εκτιμηθεί και τον Christian Horner να συμπληρώνει:

Εάν τα νούμερα (των μονοθεσίων) πέσουν κάτω από έναν ορισμένο αριθμό, τότε είμαστε υποχρεωμένοι να τρέξουμε και τρίτο αυτοκίνητο, αλλά η ελπίδα μας είναι ότι θα υπάρχουν αρκετές ομάδες με δυο αυτοκίνητα, που δεν θα χρειαστεί να το κάνουμε αυτό.

Οι ομάδες (με τρία μονοθέσια) θα είναι αυτές του CCB (σ.σ. ένα γκρουπ που με βάση τις νίκες των τελευταίων ετών, παίρνει έξτρα μπόνους χρημάτων) στο πλαίσιο της συμφωνίας. Άρα, θα είναι οι McLaren, Ferrari και Red Bull. Αν εκείνοι πάνε πάσο, τότε θα πάει στην επόμενη ομάδα στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Αλλά δεν μας έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο και αυτή τη στιγμή δεν έχουμε καμία πρόθεση να τρέξουμε και τρίτο αυτοκίνητο.

Αν μας ζητηθεί και δεν υπάρχει άλλη επιλογή, τότε με βάση το συμβόλαιο είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε.

Η λέξη κλειδί είναι το “ζητηθεί” και παρότι μπορεί να έχουμε λιγότερα από 20 μονοθέσια στο grid για τον πρώτο αγώνα της νέας χρονιάς, ο Ecclestone είναι πιθανό να μην ζητήσει από τις ομάδες να κατεβάσουν και τρίτο, λέγοντας πρόσφατα πως πρέπει να ξεχάσουμε τη συγκεκριμένη ιδέα.

Motor Racing - Formula One World Championship - Brazilian Grand Prix - Race Day - Sao Paulo, Brazil

Περνώντας στο δεύτερο μέτωπο, αυτό των χρημάτων που περιμένουν οι μικρότερες ομάδες, ο Bernie απέρριψε τους ισχυρισμούς του Mallya, πως θα βρισκόταν στο Λονδίνο για συζητήσεις επί του θέματος με τον Donald MacKenzie της CVC. Μάλιστα, ο ισχυρός άνδρας του σπορ, βρήκε και τη “λύση” στα οικονομικά προβλήματα των ομάδων.

Θα σας πω το δρόμο προς τα εμπρός και είναι πολύ εύκολο. Να μην ξοδεύουν τόσο πολύ.

Δίνουμε σε αυτές τις ομάδες συνολικά $ 900.000.000 και αυτό είναι αρκετό. Για να επιβιώσουν με τον τρόπο που επιβιώνουν, πρέπει να αρχίσουν να λειτουργούν την επιχείρησή τους σαν μια επιχείρηση και όχι ένα χόμπι.

Θα μιλήσω με τον Donald για κάτι εντελώς διαφορετικό. Δεν είναι (οι μικρές ομάδες) σε θέση να αποφασίζουν.

Πάντως, υπό τον φόβο πιθανού μποϋκοτάζ, ο MacKenzie είχε υποσχεθεί πως θα κινηθεί για να βοηθήσει με τα προβλήματα. Τώρα, χωρίς να έχει παρουσιαστεί κάτι νέο, και η Monisha Kaltenborn μιλάει ανοιχτά για “κρυφή ατζέντα”, όπως και ο Bob Fernley λίγες μέρες νωρίτερα. Μια ατζέντα που θέλει μόνο τους μεγάλους στη Formula 1.

Η ατζέντα φαίνεται να είναι ότι κάποιοι άνθρωποι προσβλέπουν σε τέσσερα ή πέντε ονόματα για να παραμείνουν (στο σπορ).

Όταν οι ιδέες που μας παρουσιάζονται είναι από ενός έτους παλαιό σασί και κινητήρες που ίσως να είναι διαφορετικού spec, δηλαδή πρόκειται για ένα διαφορετικό πρωτάθλημα, πρέπει να υπάρχει κάποια ατζέντα. Δεν ξέρουμε ποια είναι αυτή, αλλά το γεγονός είναι ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί η κατάσταση. Δεν είναι ο τρόπος που θέλουμε να εργαστούμε ή μπορούμε να εργαστούμε.

Όσο περισσότερες από αυτές τις ιδέες έρχονται, τόσο περισσότερο εμείς οι τρεις (Sauber, Lotus, Force India) έχουμε την αίσθηση ότι ίσως κάποιοι άνθρωποι δεν θέλουν να είμαστε εδώ γύρω και ίσως το άθλημα να υποτίθεται πως πρέπει να αλλάξει, με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο.

[Πηγές: BBC Sport, Autosport, Crash | Photo Copyrights: Force India F1 Team]