toyota battery

Η Toyota ετοιμάζει αυτή τη περίοδο νέες solid state μπαταρίες που θα τις τοποθετήσει στα plug-in υβριδικά της μοντέλα από το 2020 και μετά. Οι μπαταρίες αυτές θα αντικαταστήσουν τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου, έχοντας μικρότερο μέγεθος, αλλά συνάμα πενταπλάσια αυτονομία. Οι μπαταρίες αντί για υγρό ηλεκτρολύτη που χρησιμοποιούν οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίου και ιόντων-λιθίου, διαθέτουν έναν στερεό κεραμικό ή πολυμερές ηλεκτρολύτη, προσφέροντας αυτονομία 500 χλμ ανά φόρτιση σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο.

300813-a-toy

Η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς, με τους επιστήμονες να θέλουν έως το 2030 να βγάλουν στην αγορά τις μπαταρίες λιθίου αέρα, αλλά οι κλασσικές μπαταρίες μολύβδου-οξέος που χρησιμοποιούμε σήμερα στα αυτοκίνητα μας για να τα βάζουμε μπροστά, θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν στην αγορά για τουλάχιστον 10 χρόνια ακόμη, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ζητούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση να εξαιρεθούν οι μπαταρίες αυτές από τον κανονισμό περιορισμού του μολύβδου, επειδή για την ώρα δεν υπάρχουν άλλες βιώσιμες -οικονομικά- λύσεις. Οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου είναι ιδιαιτέρως ακριβές, παρότι προσφέρουν μειωμένο βάρος, με την απόδοσή τους να επηρεάζεται σημαντικά από το κρύο.