[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

acura nsx

Η εξέλιξη ενός αυτοκινήτου, μπορεί να διαρκέσει πολλά χρόνια. Χρόνια κατά τα οποία η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει, ο προσανατολισμός ενός μοντέλου μπορεί να αλλάξει, ενδέχεται να παρουσιαστεί μία επιλογή που δεν υπήρχε πριν ή να απορριφθεί μία που θεωρούνταν δεδομένη στην σύλληψη του μοντέλου. Γενικά, μπορεί να συμβούν πολλά πράγματα. Σκέψου τώρα, ένα sports car ή ένα super car. Μοντέλα που εκτός από τις βασικές λειτουργίες ενός αυτοκινήτου, πρέπει να προσφέρουν και το “κάτι παραπάνω”. Συγκίνηση, επιδόσεις, σχεδιασμό που κόβει την ανάσα. Πολλές φορές όμως, από τη στιγμή που θα δημιουργηθούν τα πρώτα σκίτσα και σε κάποιο άλλο δωμάτιο, καθοριστούν τα αρχικά τεχνικά χαρακτηριστικά, κάτι συμβαίνει και ο κατασκευαστής αλλάζει πορεία. Ξανά από την αρχή λοιπόν, ελπίζοντας ότι αυτή η νέα “αρχή” δεν είναι η κυριολεκτική αρχή, αλλά αρκετά μετά στην ζωή του μοντέλου που εξελίσσεται. Αυτό το άρθρο, θα απαριθμήσει 6 χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτού του φαινομένου. 6 sports cars/super cars που αλλιώς ξεκίνησαν και αλλιώς τελείωσαν.

[/nextpage]

[nextpage title=”McLaren F1″]

McLaren F1

20130115204412dd4

Όλα ξεκίνησαν το 1989, όταν ο Gordon Murray αποφάσισε να εξελίξει το πρώτο “πολιτικό” όχημα της McLaren. Ο στόχος ήταν απλός: Το απόλυτο road car με επιρροές από τα αγωνιστικά της Αγγλικής φίρμας στο Can-Am και την F1. Οι απαιτήσεις του Murray όσον αφορά στον κινητήρα που θα κινεί το δημιούργημα του, δεν ήταν παράλογες. Ήθελε περίπου 550 άλογα με το block του κινητήρα να μην υπερβαίνει τα 600 χιλιοστά σε μήκος και ο κινητήρας στο σύνολο του να μην ζυγίζει περισσότερα από 250 κιλά. Με δεδομένο ότι εκείνη την εποχή η McLaren συνεργαζόταν με την Honda στην F1, ποιος θα ήταν καλύτερος υποψήφιος από τους Ιάπωνες για την κατασκευή ενός τέτοιου κινητήρα;

Η απάντηση της Honda ήταν ένα “いいえ” και στο παιχνίδι προσπάθησε να μπει η Isuzu που εκείνη την περίοδο, ετοιμαζόταν να μπει και στον κόσμο της F1 με έναν 3.5 λίτρων V12 που παρήγαγε 740 άλογα στις 13.500 σ.α.λ. και 42 kgm ροπής στις 11.000. Προφανώς μία έκδοση παραγωγής αυτού του κινητήρα θα είχε πιο “φυσιολογικά” specs αλλά και αυτή τη φορά, ήταν η McLaren που είπε “nope” αφού ο Murray ήθελε έναν κινητήρα με αποδεδειγμένο design και αγωνιστικό pedigree. Τελικά, όπως όλοι πλέον γνωρίζουμε, η BMW κατάφερε να πείσει τον Murray και την McLaren για τον S70/2 της που απέδιδε 627 άλογα και 650 Nm ροπής, ατμοσφαιρικά –άλλο ένα προαπαιτούμενο για τον Murray-. Και τους έπεισε, παρότι ζύγιζε 266 κιλά και είχε μήκος 690 χιλιοστών.

BMW-S70

Ναι, ok, δεν μπορείς να πεις ότι η McLaren F1 αλλιώς ξεκίνησε και αλλιώς τελείωσε αφού θεωρητικά, όταν γίνονταν οι συζητήσεις για τον κινητήρα, δεν είχε ξεκινήσει στην ουσία αλλά όπως και να έχει, πρόκειται για μία αλλαγή πλάνων που έχει ενδιαφέρον και γι’ αυτό μπήκε. Επίσης, κυκλοφορούν διάφορες εκδοχές της ιστορίας στο internet αλλά αποφάσισα να βάλω την δημοφιλέστερη χωρίς να γνωρίζω αν είναι η ακριβέστερη εξιστόρηση των γεγονότων.

[/nextpage]

[nextpage title=”Diablo”]

Lamborghini Diablo

p13212

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, η Countach είχε ολοκληρώσει τον κύκλο της και η Lamborghini ήθελε κάτι νέο. Έτσι, ξεκίνησε το Project 132 με σχεδιαστή τον Marcello Gandini. Όταν η Chrysler ανέλαβε τα ηνία της Lambo, το πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο πάνω στο οποίο δούλευε ο Gandini και η υπόλοιπη ομάδα παρουσιάστηκε στον Lee Iacocca της Chrysler. Το σχέδιο του Gandini δεν άρεσε καθόλου στον CEO της Αμερικάνικης εταιρίας και η απόφαση να ανασχεδιαστεί από τους δικούς του σχεδιαστές πάρθηκε πρακτικά άμεσα. Ευτυχώς, χάρη στις προσπάθειες του Ιταλικού management της Lambo, επετεύχθη ένας συμβιβασμός και ο Gandini δέχθηκε να βάλει την υπογραφή του σε μία από τις πλέον ποθητές Lamborghini στην ιστορία.

p1326

Φυσικά, όπως γνωρίζουμε, ο Ιταλός σχεδιαστής πήρε το αρχικό του σχέδιο και σε συνεργασία με τον Claudio Zampolli και μία ομάδα πρώην μηχανικών της Lamborghini, δημιούργησε την Cizeta V16T – ή αν θέλεις, την Diablo που είχε από την αρχή στο μυαλό του.

[/nextpage]

[nextpage title=”Jaguar XJ220″]

Jaguar XJ220

Jaguar-XJ220

Το πρώτο supercar παραγωγής της Jaguar. Ένα αυτοκίνητο που για να βρεις μοντέλο παρόμοιας σημασίας για την Αγγλική εταιρία, θα πρέπει να πας πίσω στην XK120, σχεδόν 40 χρόνια πριν. Όμως η Jaguar XJ220, παρότι εν τέλει ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο, δεν τελείωσε όπως ξεκίνησε. Όλα ξεκίνησαν με το “The Saturday Club” του Jim Randle και ενός μικρού αριθμού μηχανικών, οι οποίοι από το 1984 είχαν σκεφτεί μία τετρακίνητη Jag με V12 κινητήρα που θα φέρει την εταιρία στην κορυφή. Το αρχικό σχέδιο λοιπόν, είχε τον προαναφερθέντα, ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα με χωρητικότητα 6.2 λίτρων και τετρακίνηση για να μπορέσουν να περάσουν τα περίπου 500 άλογα που υπολόγιζαν ότι θα παράγει ο κινητήρας στην συνήθως βρεγμένη Αγγλική άσφαλτο. Το πρωτότυπο, παρουσιάστηκε το 1988 και εκτός από την ενθουσιώδη υποδοχή από τον κόσμο, μάζεψε και αρκετές προκαταβολές για την Jaguar.

Η εξέλιξη του αυτοκινήτου όμως κράτησε δύο χρόνια και όταν αποκαλύφθηκαν τα τελικά specs, ο κόσμος και πολύ σημαντικότερα, οι πελάτες που είχαν προκαταβάλει κάποια χρήματα για να αποκτήσουν την XJ220, συνειδητοποίησαν ότι τη θέση του ατμοσφαιρικού V12, είχε πάρει ένας twin-turbo V6 από το Rover Metro 6R4! Η απόφαση γι’ αυτήν την τεράστια αλλαγή βασιζόταν σε διάφορους λόγους. Ο V12 ήταν βαρύς, μεγάλος σε διαστάσεις και διόλου αμελητέες εκπομπές ρύπων –ναι, περιβαλλοντική συνείδηση από την Jag στα τέλη του ’80! Επίσης, οι “ανταγωνιστές” της XJ220 –βλ. Ferrari F40 και Porsche 959– ήταν υπερτροφοδοτούμενοι. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο twin-turbo V6 ήταν καλός. Το turbo-lag έκανε πάρτι ενώ ο ήχος που παρήγαγε, δεν είχε καμία σχέση με την συμφωνία που ονομάζεται V12. Εκτός αυτού, η XJ220 όπως θα γνωρίζεις, ήταν δικίνητη…

Jaguar-XJR-15-06

Θα μπορούσε να πει κάποιος πως η XJ220 όπως έπρεπε να βγει, πέρασε στην παραγωγή από την Jaguar Sport και την Tom Walkinshaw Racing που το 1990, παρουσίασαν την XJR-15. Μπορεί να μην ήταν τετρακίνητη, μπορεί να ήταν σημαντικά ακριβότερη από την XJ220 –αφού κόστιζε περίπου $1.000.000– και πιο σπάνια –αφού κατασκευάστηκαν μόλις 53 κομμάτια– αλλά τουλάχιστον κινούνταν από έναν ατμοσφαιρικό V12.

[/nextpage]

[nextpage title=”Lexus LFA”]

Lexus LFA

2470505714-2087258466

Χειροποίητο από τους καλύτερους τεχνικούς στη μισθοδοσία της Toyota. Ακραίο στην εμφάνιση με έναν τρομερό V10 κινητήρα και την τεχνογνωσία που μάζεψε η Ιαπωνική φίρμα σε όλα τα χρόνια συμμετοχής της στην F1. Φυσικά, μιλάμε για το Lexus LFA. Η ιστορία του ίσως είναι γνωστή σε κάποιους. Η εξέλιξη του LFA, ξεκίνησε στις αρχές του 2000, με κωδικό όνομα P280 και το πρώτο πρωτότυπο, έκανε την εμφάνιση του στα μέσα του 2003. Δύο χρόνια αργότερα, είδαμε και το πρώτο concept, στο Detroit. Από τότε, παρότι η εταιρία έλεγε πως αυτό που παρουσιάστηκε στην έκθεση είναι σχεδιαστική σπουδή και δεν υπάρχουν πλάνα για παραγωγή.

Κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα δύο χρόνια όμως, πάρθηκε η απόφαση για μία στροφή αφού την επόμενη φορά που είδαμε το ανασχεδιασμένο LFA concept, είχε εγκαταλείψει το συμβατικό αλουμινένιο chassis του, για χάριν μιας ποιο high-tech, ανθρακονημάτινης μπανιέρας. Μετά ξεκίνησαν οι υποθέσεις για τον κινητήρα και άλλες ιστορίες που δεν μας ενδιαφέρουν. Η ουσία είναι ότι το Lexus LFA είναι από τα λίγα οχήματα παγκοσμίως –ίσως το μοναδικό σύγχρονο- που έκανε μία τόσο μεγάλη αλλαγή κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του…

[/nextpage]

[nextpage title=”Corvette Z06″]

Chevrolet Corvette Z06

6097

Από το 2011 γνωρίζαμε πώς θα είναι η 2015 Corvette Z06, ασχέτως αν τότε, μέσα στην άγνοια μας την είχαμε ονομάσει ZR1. Ήξερες όμως ότι η Chevrolet αναγκάστηκε να ξανασκεφτεί το drivetrain της Z06 επειδή όσο και να τα μετρούσε, δεν της έβγαιναν τα νούμερα; Εγώ προσωπικά, όχι. Το έμαθα γράφοντας αυτό το άρθρο.

Όπως θα θυμάσαι, οι προηγούμενες Corvette Z06, φορούσαν ατμοσφαιρικούς V8 ενώ η τωρινή, έναν εκπληκτικό supercharged V8. Δεν ήταν όμως αυτό το πλάνο από την αρχή. Οι μηχανικοί της Chevrolet ήθελαν να χρησιμοποιήσουν πάλι ατμοσφαιρικό σύνολο και προσπάθησαν πολύ να επιτύχουν τους στόχους τους όσον αφορά στην ιπποδύναμη, την ανθεκτικότητα και τις εκπομπές ρύπων με αυτόν τον τρόπο, αλλά απλά δεν τα κατάφεραν. Πριν καταλήξουν μάλιστα οριστικά στη λύση του supercharger, εξέτασαν το ενδεχόμενο του turbo αλλά το απέρριψαν γρήγορα αφού δεν τους ικανοποίησε. Ορίστε λοιπόν… θα μπορούσαμε να είχαμε μία ατμοσφαιρική Corvette Z06 αλλά τα πλάνα άλλαξαν όταν οι μηχανικοί συνειδητοποίησαν πως “there is a replacement for displacement”!

[/nextpage]

[nextpage title=”Honda NSX”]

Honda NSX

2016-acura-nsx_100497474_l

Αν παρακολουθείς τακτικά Autoblog.gr, τότε αυτό θα το θυμάσαι. Τον Νοέμβριο του 2013, η Honda παρουσίασε το drivetrain του 2016 NSX και παράλληλα, αποκάλυψε μία σημαντική αλλαγή. Η απόφαση γι’ αυτή την αλλαγή, πάρθηκε το 2012. Το αρχικό σχέδιο για το νέο NSX, ήταν να χρησιμοποιηθεί το drivetrain του Acura RLX Sport Hybrid, να του αλλάξουν προσανατολισμό και να προσθέσουν 2 turbos. Όμως οι μηχανικοί της Honda υπερίσχυσαν έναντι των λογιστών και έτσι για την κίνηση του NSX, φροντίζει ένας ολοκαίνουριος, twin-turbo V6 που είναι τοποθετημένος στον διαμήκη άξονα και όχι εγκάρσια. Οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτή την αλλαγή δεν έγιναν γνωστοί αλλά φανταζόμαστε πως θα έχουν να κάνουν με την χωροταξία στον χώρο του κινητήρα και γύρω από αυτόν.

[/nextpage]