audi q1

Η κόντρα ανάμεσα στην Audi και την FCA για την χρήση των ονομάτων Q2 και Q4 αποκτά νέες λεπτομέρειες, με το Automotive News να αναφέρει πως η Audi αρχικά ήθελε να ονομάσει το entry-level crossover της Q2, αλλά μετά την άρνηση της FCA να πουλήσει τα ονόματα, η Audi αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το όνομα Q1. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Audi προσέφερε ένα “σεβαστό ποσό” για την αγορά των ονομάτων Q2 και Q4, αλλά η FCA τα αρνήθηκε. Γι’αυτό και το Q4 θα ονομαστεί τελικά TTQ.


Το Audi Q1 θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του από την άνοιξη του 2016, με το μικρό crossover της Audi, με κωδική ονομασία AU276, να ξεκινά από τις €25.000 στη Γερμανία, ώστε να είναι κατά περίπου €5.000 φθηνότερο, από το Q3, που στη Γερμανία έχει αρχική τιμή τα €29.600.

Το Q1 θα είναι σχεδιασμένο από τον Marc Lichte, τον νέο αρχισχεδιαστή της Audi, θα βασίζεται πάνω στην MQB πλατφόρμα, έχοντας παρόμοιες διαστάσεις με αυτές της τωρινής γενιάς του Q3, η δεύτερη γενιά του οποίου, έχει προγραμματιστεί να βγει στην αγορά το 2018. Το μέγεθος του θα είναι παρόμοιο με αυτό του τρίπορτου A3, έχοντας μικρότερο μεταξόνιο από το Q3. Σχεδιαστικά θα είναι μια μίξη crossover, sportback και Avant χαρακτηριστικών με την Audi να θέλει να πουλά περίπου 70.000 Q1 κάθε χρόνο.

Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Audi στο Ingolstadt και κάτω από το καπό του θα συναντάμε μια γκάμα TFSI και TDI κινητήρων. Ανάμεσα στους θα βρίσκεται ο 1.4 TFSI με τα 140 άλογα με 250 Nm ροπής, ο 1.8 TFSI με τα 180 άλογα με 280 Nm ροπής, και ο 2.0 TFSI απόδοσης 230 ίππων με 370 Nm ροπής. Από πλευράς κινητήρων πετρελαίου θα συναντάμε έναν 1.600αρη TDI και τον 2.0 TDI απόδοσης 150 και 184 ίππων με 320 Nm και 380 Nm ροπής αντίστοιχα.

Το SQ1 θα είναι διαθέσιμη τόσο με τον 2.0-λιτρο TFSI όσο και με τον 2.0-λιτρο TDI, με την κορυφαία έκδοση RS Q1 να τροφοδοτείται από τον 2,0-λιτρο τετρακύλινδρο TFSI κινητήρα απόδοσης 310 ίππων και 380 Nm ροπής.