BN-GD850_1224TA_P_20141224045242

Θα περίμενε κανείς μία εταιρία που γονάτισε την μισή βιομηχανία αυτοκινήτου με τους ελαττωματικούς αερόσακους που της παρείχε, να αντιμετωπίζει δυσκολίες και να μάχεται για την επιβίωση της αλλά όχι… όχι ακριβώς τουλάχιστον.

Εξηγούμαι. Ναι, η Takata θα κλείσει την χρονιά με σημαντικές ζημιές αφού μέχρι τον Δεκέμβριο, είχε “ειδικές ζημιές” της τάξης των 32.5 δισεκατομμυρίων yen (περίπου $277 εκατομμύρια) ΑΛΛΑ, το λειτουργικό κέρδος της εταιρίας αυξήθηκε κατά 8.9% στα 23.4 δισεκατομμύρια yen χάρη στο αδύναμο Ιαπωνικό νόμισμα και την πορεία της σε όλες τις αγορές εκτός της Ευρώπης ενώ παράλληλα, η μετοχή της παρουσίασε σημαντικά κέρδη την Παρασκευή, υποδεικνύοντας ότι οι επενδυτές πιστεύουν πως η Takata θα ξεπεράσει την τρικυμία και θα βγει δυνατότερη από την κρίση.

Σε σχετικά νέα, μία συμμαχία από 10 κατασκευαστές αυτοκινήτων, ακούγεται πως έχει έρθει σε επαφή με τον πρώην Επικεφαλής της NHTSA, David Kelly για να τον προσλάβει να ηγηθεί μίας έρευνας στο ζήτημα της Takata. Ωστόσο, ακόμα και αν δεχθεί, ο Kelly δεν θα είναι ο μοναδικός που ερευνά την συγκεκριμένα υπόθεση. Η ίδια η Takata έχει δημιουργήσει το δικό της πάνελ με επικεφαλής τον πρώην Υπουργό Μεταφορών των Η.Π.Α. Samuel Skinner ενώ ο Υποδιευθυντής της NHTSA David Friedman, έχει φέρει μία ανεξάρτητη εταιρία για να κάνει το ίδιο. Η υπόθεση έχει πολύ ζουμί ακόμα…