Daniel Ricciardo

Αρκετά ομαλά κύλισε η σημερινή ημέρα στη Βαρκελώνη. Οι περισσότεροι από τους οδηγούς πήραν πολλά δεδομένα για τις ομάδες τους, καθώς ελάχιστα ήταν τα προβλήματα που ταλαιπώρησαν τα πολύ νέα ακόμη φετινά μονοθέσια. Τον ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο Daniel Ricciardo (ήταν η πρώτη φετινή πρωτιά για τη Red Bull), ενώ, για ακόμα μία φορά, η Ferrari βρέθηκε στις δύο πρώτες θέσεις. Όσο για τη McLaren, ήταν μια θετική ημέρα χωρίς προβλήματα, αλλά και πάλι οι Βρετανοί έχουν πολύ δρόμο να καλύψουν.

Η πίστα της Βαρκελώνης ήταν και σήμερα το πρωί κρύα, με τις θερμοκρασίες στον αέρα να είναι μόλις 2°C και στο οδόστρωμα στους 8.5°C στο ξεκίνημα. Πέρα από το κρύο, στον ουρανό υπήρχαν περισσότερα σύννεφα απ’ ό,τι χθες -όχι απειλητικά για βροχή- μαζί με κάποια ομίχλη στην αρχή. Κάτι εκτός πίστας είναι το γεγονός ότι ο Nico Rosberg έγραψε στο Twitter του πως η γυναίκα του, Vivian Sibold, είναι έγκυος και θα φέρει στον κόσμο ένα κοριτσάκι τον Αύγουστο.

Rosberg1 (Custom)

Οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα για το παραδοσιακό installation lap και η πρώτη κόκκινη σημαία ήρθε μόλις 8 λεπτά από την έναρξη, καθώς ο Ricciardo σταμάτησε με την RB11 στο τέλος του pit lane, ωστόσο οι μηχανικοί τον τράβηξαν γρήγορα πίσω και η πράσινη σημαία εμφανίστηκε πολύ γρήγορα.

Συντηρητική θα ήταν σήμερα η McLaren, μετά από το χθεσινό πρόβλημα που είχε με την MGU-K στον Honda RA615H, με την MP4-30 του Fernando Alonso έχει μπροστά από τα sidepods πολύ μεγάλους αισθητήρες για χάρη των αεροδυναμικών δοκιμών. Όσο οι μηχανικοί της McLaren έπαιρναν δεδομένα για την αεροδυναμική, ο Ricciardo επικεντρωνόταν στα pit stops για την πρώτη ώρα της ημέρας, τη στιγμή που οι χρόνοι ακόμα δεν ήταν καθόλου ανταγωνιστικοί.

Motor Racing - Formula One Testing - Test Two - Day 2 - Barcelona, Spain

Ο πρώτος χρόνος κάτω από το 1:30 ήρθε από τον Felipe Massa, ελάχιστα πριν συμπληρωθεί η πρώτη ώρα. Ο Βραζιλιάνος ήθελε να γίνει πιο γρήγορος, έτσι κατέβασε τον χρόνο του κατά 1 δευτερόλεπτο, στο 1:27.772, με τη μέση γόμα. Μαζί με τον Massa βρέθηκαν εκείνη την ώρα στην πίστα, οι Rosberg, Carlos Sainz, Kimi Raikkonen και Marcus Ericsson.

Όπως και η McLaren, έτσι και η Mercedes επικεντρωνόταν στην αεροδυναμική του μονοθεσίου, κάτι που έκανε και η Ferrari, μιας και βλέπαμε μεγάλους αισθητήρες πίσω από τον πίσω δεξί τροχό, αλλά και στο δεξί μέρος του διαχύτη. Ο Raikkonen είπε χθες πως η SF15-T δεν έχει καμία σχέση με την F14 , αλλά τονίζει πως δεν μπορεί να γνωρίζουν πού βρίσκονται σε σχέση με τους άλλους, διότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες στις δοκιμές.

TEST F1 BARCELLONA 2015

Οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν αισθητά, όχι μόνο για την πρώτη θέση: Ο Rosberg πέρασε πρώτος, σχεδόν 2 δέκατα μπροστά από τον δεύτερο Sergio Perez, όταν ο Alonso ήταν στην 5η θέση, 7 δέκατα μακριά από την κορυφή, αλλά ο Ισπανός είδε καπνό στο πίσω μέρος της MP4-30, όταν βρισκόταν στο pit lane. Ο καπνός αυτός δε στάθηκε εμπόδιο και ο Ferni με γρήγορους γύρους, πέρασε στην 2η θέση, 3 δέκατα μακριά από τον Perez, έχοντας τη σκληρή γόμα.

Με τη συμπλήρωση των 2 ωρών, ο Rosberg ήταν ο πιο δραστήριος οδηγός, ενώ αντίθετα ήταν τα πράγματα για τον Jolyon Palmer της Lotus. Ο Ricciardo σημείωνε γρήγορα περάσματα, με τη Ferrari να διατηρείται στην πρώτη θέση με την λίστα της τελικής ταχύτητας, με 274.8 χλμ/ώρα, αλλά ο αριθμός αυτός ήταν πολύ κακός σίγουρα θα βελτιωνόταν τις επόμενες ώρες.

Lotus (Custom)

Δε χρειάστηκαν να συμπληρωθούν 2.5 ώρες για να σπάσει ο χθεσινός χρόνος: ο Perez, με 1:24.927, πέρα από το ότι ήταν ο πρώτος που έσπασε το 1:25 στη Βαρκελώνη, κατέβασε τον χθεσινό ταχύτερο χρόνο κατά 1 δέκατο και την περσινή pole position (1:25.232, Lewis Hamilton) κατά 3 δέκατα.

Οι Raikkonen και Alonso έγραψαν μερικά ακόμα περάσματα, και η μέρα φαίνεται πως κυλούσε αρκετά ομαλά για τη McLaren. Το «βιολί» του ο Rosberg: αρκετά μεγάλα stints για τον Γερμανό, που πλησίαζε τους 50 γύρους, σ’ ένα πολύ παραγωγικό πρωινό για την ομάδα του Brackley, η οποία χθες αντιμετώπισε κάποια προβλήματα με το σύστημα καυσίμου, όπως επισήμανε ο Pascal Wehrlein.

Alonso (Custom)

Τρεις ώρες μετά το ξεκίνημα, η δράση συνεχιζόταν κανονικά στην πίστα. Ο Raikkonen πέρασε στην 4η θέση των χρόνων, μπροστά από τον Alonso, που πλησίαζε τους 30 γύρους. Ο Ricciardo συνέχιζε να γράφει γύρους και να παίρνει δεδομένα για την Red Bull, περνώντας μάλιστα στην δεύτερη, 3.5 δέκατα μακριά από τον πρώτο Perez.

Τα μονοθέσιά τους αποφάσισαν να πιέσουν οι Raikkonen και Ricciardo. Αποτέλεσμα να μειωθούν οι ταχύτεροι χρόνοι: 1:24.574 για τον οδηγό της Red Bul και 1:24.584 για τον «Iceman». Τόσο ο Αυστραλός, όσο και ο Φινλανδός είχαν τη μαλακή γόμα στα μονοθέσιά τους. Στην πίστα επέστρεψαν οι Rosberg, Massa και Ericsson για τα τελευταία τους περάσματα πριν από την μεσημεριανή διακοπή.

Test 31/01-04/02/2015_2

Το πρώτο μέρος της ημέρας έκλεισε χωρίς κάτι ιδιαίτερο, εκτός της νέας τελικής από τον Raikkonen (280.5 χλμ/ώρα), αλλά ξανά το νούμερο ήταν χαμηλό. Ο Ricciardo παρέμεινε στην πρώτη θέση με ελάχιστη διαφορά από τον Raikkonen. Οι περισσότεροι γύροι ολοκληρώθηκαν από τον Rosberg (65), ενώ πολύ κοντά του ήταν ο Ricciardo (64). Στην τελευταία θέση ο Alonso, με 28 περάσματα, κάτι που είναι πολύ λογικό για το πρόβλημα της McLaren με την MGU-K.

Σε συνέντευξή του, ο επί κεφαλής της Ferrari, Maurizio Arrivabene, επιβεβαίωσε πως η ιταλική ομάδα θα προμηθεύει με power unit την Manor, αλλά τα power units θα είναι από το 2014 και όχι φετινά. Επιπλέον, ο Ιταλός αναφέρθηκε στην SF15-T, λέγοντας ότι είναι ένα καλύτερο μονοθέσιο από το περσινό, αλλά θέλει να κρατήσει τα πόδια του στο έδαφος.

TEST PRE-CAMPIONATO F1/2015

Το δεύτερο μέρος ξεκίνησε με μια έκπληξη κατά κάποιον τρόπο: Ο Rosberg έδωσε τη θέση του στον Lewis Hamilton, ο οποίος χθες δεν ολοκλήρωσε το πρόγραμμά του, αλλά αισθάνθηκε «λίγο καλύτερα» σήμερα και μπήκε στην W06 για το απόγευμα, μια κίνηση που μπορεί να δικαιολογείται και από τις καιρικές προβλέψεις, καθώς περιμένουν βροχή για αύριο στη Βαρκελώνη, αλλά και από τους πόνους στον αυχένα του Rosberg, τον οποίο θέλουν να προστατέψουν για την Κυριακή.

Ο Βρετανός βγήκε με τη μέση γόμα στην πίστα κι έγραφε αργούς χρόνους, έχοντας προφανώς μπόλικο καύσιμο στο μονοθέσιό του. Αργοί ήταν οι χρόνοι και για τους λοιπούς οδηγούς, ωστόσο ο Alonso ξεχώριζε για τον πιο γρήγορο ρυθμό του, με τα μαλακά ελαστικά, κάνοντας stint 6 γύρων, ενώ βρισκόταν στην 5η θέση στον πίνακα με τους ταχύτερους χρόνους.

Naymar (Custom)

Η δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας ήρθε περίπου 2.5 ώρες πριν το τέλος. Την προκάλεσε ο Sainz, όταν σταμάτησε στην αμμοπαγίδα της στροφής 9. Η πράσινη σημαία βγήκε σχεδόν 15 λεπτά αργότερα και οι Massa και Perez εγκατέλειψαν αμέσως τα pits, ενώ ακολούθησαν λίγο αργότερα οι Palmer και Hamilton. Τη δράση παρακολουθούσε ο γνωστός επιθετικός της Barcelona, Neymar Jr., ο οποίος επισκέφθηκε το garage της Williams για να μιλήσει με τον συμπατριώτη του, Massa.

Ο Hamilton βελτίωνε τον ρυθμό του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πλησίαζε τους ταχύτερους χρόνους, προφανώς γιατί δεν ήταν αυτός ο σκοπός του, και συνέχιζε να γράφει γύρους, μαζί με τους Raikkonen, Palmer και Ericsson, στις δύο ώρες πριν το τέλος.

_R3T8057 (Custom)

Οι προσομοιώσεις αγώνα κυριάρχησαν στο τελευταίο κομμάτι της ημέρας. Μεγάλα stints από τους Ricciardo και Hamilton, με τον «Billion Dollar Man» να έχει ξεπεράσει τα χιλιόμετρα του team-mate του, ενώ, με μία ώρα ν’ απομένει, στην πίστα βγήκε ξανά ο Alonso, μαζί με τον Massa. Ο Βραζιλιάνος πίεσε την FW37 και σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο γύρο, 1 δέκατο πίσω από τον Ricciardo.

Σε σχετική ερώτηση, ο Eric Boullier, επί κεφαλής της McLaren Racing, τόνισε ότι μόνο το 50% απ’ όσα είχαν προγραμματίσει για τις δοκιμές έως τώρα έχουν γίνει, ωστόσο είπε πως ακολούθησαν κατά 100% το πρόγραμμα που είχαν σχεδιάσει για σήμερα, γύρω από την αεροδυναμική του μονοθεσίου, ενώ έγιναν και κάποιες δοκιμές στο στήσιμο.

d_reinhard_barc-test_2015_448 (Custom)

Ήρθε η ώρα για κάποιους πιο γρήγορους γύρους από τον Hamilton, γράφοντας 1:24.923 και 5ο ταχύτερο χρόνο. Η τρίτη κόκκινη σημαία ήρθε στη μισή ώρα πριν από το τέλος, μιας και ο Ericsson σταμάτησε στο τέλος του pit lane. Το κόκκινο έγινε γρήγορα πράσινο, όμως, και, πέρα από τους τελευταίους σημερινούς γύρους, τίποτα δεν είναι άξιο αναφοράς.

Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι από τη σημερινή, δεύτερη ημέρα στη Βαρκελώνη:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1  Daniel Ricciardo Red Bull  1:24.574  143
2  Kimi Raikkonen Ferrari  1:24.584  +0.010  90
3  Felipe Massa Williams  1:24.672  +0.098  88
4  Sergio Perez Force India  1:24.702  +0.128  121
5  Lewis Hamilton Mercedes  1:24.923  +0.349  89
6  Nico Rosberg Mercedes  1:25.556  +0.982  66
7  Fernando Alonso McLaren  1:25.961  +1.387  59
8  Jolyon Palmer Lotus  1:26.280  +1.706  77
9  Marcus Ericsson Sauber  1:27.344  +2.770  113
10  Carlos Sainz Toro Rosso  1:27.344  +4.371  100