Lotus

Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η προ-τελευταία ημέρα του δεύτερου χειμερινού τεστ, στο Circuit de Barcelona-Catalunya. Τον ταχύτερο γύρο σημείωσε ο Pastor Maldonado για τη Lotus, ενώ για πρώτη φορά η Ferrari δεν ολοκλήρωσε την ημέρα στις δύο πρώτες θέσεις. Τα προβλήματα συνεχίστηκαν για τη McLaren, και πάλι με το power unit της Honda, παρόλο που σήμερα οι Βρετανοί ήλπιζαν να κάνουν περισσότερα χιλιόμετρα. Ας δούμε, όμως, τι συνέβη:


Αν και στο ξεκίνημα οι θερμοκρασίες ήταν αυξημένες σε σχέση με χθες, 7°C στον αέρα και 9°C στην άσφαλτο, οι καιρικές προβλέψεις έκαναν λόγο για βροχή μέσα στην ημέρα. Η μέρα δεν ξεκίνησε ομαλά, καθώς ελάχιστα λεπτά μετά το πρώτο πράσινο φως, ο Sebastian Vettel σταμάτησε με την SF15-T στην αμμοπαγίδα της στροφής 5, με αποτέλεσμα να έχουμε την πρώτη κόκκινη σημαία. Ο Γερμανός πήρε την ευθύνη για την έξοδο.

Το ιταλικό μονοθέσιο φορτώθηκε στο ειδικό όχημα που βρίσκεται στην πίστα για τέτοιες περιπτώσεις και η πράσινη σημαία ήρθε 12 λεπτά αργότερα. Η δουλειά ξεκίνησε αμέσως για τον Lewis Hamilton που είχε προλάβει να κάνει installation lap πριν την έξοδο του Vettel, ενώ τον ακολουθούν οι Felipe Massa, Pascal Wehrlein, Daniil Kvyat, Max Verstappen και Maldonado.

SNE20188 (Custom)

Με τη συμπλήρωση της μιας ώρα, ο Hamilton θέλησε να πιέσει σε κάποιο μεγαλύτερο βαθμό την W06. Με διαδοχικά ταχύτερα περάσματα, ο Βρετανός έγραψε το 1:26.142 με τη μέση γόμα και ήταν ο μοναδικός εκείνη την ώρα που είχε τόσο γρήγορο ρυθμό, τη στιγμή που η Red Bull δούλευε πάνω στη βελτίωση των pit stops.

Τη δουλειά ξεκίνησε και ο Jenson Button για τη McLaren, γνωρίζοντας ότι η βρετανική ομάδα έχει πολλά να κάνει με το μονοθέσιο. Ο μοναδικός οδηγός που δεν είχε βγει στην πίστα την πρώτη ώρα ήταν ο Marcus Ericsson, αφού οι μηχανικοί της Sauber επιδιόρθωναν πρόβλημα που υπήρχε στο κιβώτιο της C34.

Williams 2 (Custom)

Η SF15-T παρέμεινε για μία ώρα στο γκαράζ της Ferrari μέχρι ο Vettel να βγει και πάλι στην ισπανική πίστα, μαζί με τους Massa, Verstappen, Kvyat και Maldonado. Ο Hamilton είχε μπει στα pits, και μια εικόνα που έδειχνε το «monkey seat» της W06 να βρίσκεται στο γρασίδι της μεγάλης ευθείας γεννούσε διάφορα ερωτηματικά.

Ο Seb φαίνεται πως είχε βγει στην πίστα για να κάνει κάποιο αρκετά μεγάλο stint, αλλά φρόντισε να το διακόψει ο Button, ο οποίος σταμάτησε στη στροφή 7, με τις πληροφορίες να λένε ότι ο κινητήρας της MP4-30 έχασε ξαφνικά δύναμη, ενώ αξίζει ν’ αναφερθεί ότι το αυτοκίνητο διαθέτει τη νέα MGU-K, όπως άλλωστε ήταν προγραμματισμένο.

F1 Testing In Barcelona - Day Three

Το καθεστώς κόκκινης σημαίας διήρκησε και πάλι 12 λεπτά, με τους Hamilton, Vettel, Wehrlein και Verstappen να είναι τα πρώτα μονοθέσια που πατούν ξανά πίστα. Ο πρώην Πρωταθλητής κινείται στο 1:27, ανεβαίνοντας στην 4η θέση, έχοντας τη μέση γόμα στο μονοθέσιό του, ενώ ο Verstappen έχει γυρολόγιο στο 1:30, με τη μέση γόμα, αλλά με αρκετό καύσιμο στην STR10.

Στις 3 ώρες από το ξεκίνημα, οι περισσότεροι από τους οδηγούς είχαν αρκετά φορτωμένα μονοθέσια, με τον άνεμο στην πίστα να είναι αισθητά πιο δυνατός από χθες. Οι Verstappen και Hamilton ήταν οι πιο ενεργοί οδηγοί, εν αντιθέσει με τον Button, αφού ο Βρετανός είχε γράψει μόλις 7 γύρους προτού οι μηχανικοί της ομάδας του εξετάσουν -ξανά- το μονοθέσιό του.

McLaren (Custom)

Συνεχόμενοι γύροι από τον Kvyat. Μαζί με τον νεαρό Ρώσο ήταν στην πίστα και ο Vettel, που βελτίωσε την επίδοσή του και πήρε την τρίτη θέση, 1.1 δευτερόλεπτα μακριά από τον πρωτοπόρο Verstappen, ο οποίος είχε σημειώσει χρόνο στο 1:25.268, με τα μαλακά ελαστικά. Οι χρόνοι δεν ενδιέφεραν τη Williams σ’ εκείνο το σημείο, μιας και η βρετανική ομάδα έκανε εξάσκηση στα pit stops.

20 λεπτά πριν από τις 3 ώρες, ο Button βγήκε και πάλι στην πίστα, με τη μαλακή γόμα. Ακόμα ταχύτερος θέλησε να γίνει ο Verstappen. Ο Ολλανδός πάτησε γκάζι και για πρώτη φορά σήμερα το χρονόμετρο σταμάτησε πριν το 1:25, συγκεκριμένα στο 1:24.739, με 1 ώρα ν’ απομένει μέχρι τη μεσημεριανή διακοπή, ανοίγοντας τη διαφορά από τον δεύτερο Hamilton στα 1.4 δευτερόλεπτα. Βέβαια, ο μικρός φορούσε την πολύ μαλακή γόμα.

SNE19841 (Custom)

Οι πρώτες σταγόνες βροχής ήρθαν τελικά 40 λεπτά πριν τη διακοπή και φυσικά οι οδηγοί επέστρεψαν στα pits. Παρ’ όλα αυτά, ο Maldonado βγήκε στην πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά γύρισε γρήγορα πίσω. Ο Ericsson εγκατέλειψε για πρώτη φορά σήμερα το γκαράζ, με τη Sauber να έχει λύσει το πρόβλημα που υπάρχει από χθες στο κιβώτιο. Ο Σουηδός φορούσε τα ενδιάμεσα ελαστικά, όπως και οι Vettel και Massa, που δοκίμαζαν τα κρατήματα της πίστας.

Ο Massa επέστρεψε γρήγορα στα pits, όσο οι Vettel και Ericsson παρέμειναν για να τρέξουν με τα ενδιάμεσα. Ο Γερμανός ήταν στο 1:41 και ο Ericsson στο 1:43. Ο Massa βγήκε για κάποια χιλιόμετρα πριν από το διάλειμμα, όμως δεν κατάφερε να κάνει πολλά, διότι ήταν η ώρα για την πρώτη καρώ σημαία της ημέρας. Στις πρώτες 4 ώρες, τα περισσότερα χιλιόμετρα είχαν γίνει από τους Verstappen (60 γύροι) και Vettel (51 γύροι), με τον οδηγό της Toro Rosso να βρίσκεται άνετα στην κορυφή των ταχύτερων χρόνων.

Bottas

Αφού πέρασε η διακοπή της μιας ώρας, οι οδηγοί βγήκαν με τη μέση γόμα, αλλά οι ψιχάλες έδειχναν να δυναμώνουν, έτσι τα γυρολόγια δεν ήταν ανταγωνιστικά. Ο Verstappen συνέχιζε να γράφει γύρους, όσο ο Hamilton έκανε installation laps και ο Kvyat άφηνε τα pits με τα ενδιάμεσα ελαστικά, ο οποίος θα επιχειρήσει προσομοίωση αγώνα.

Ο Ρώσος είχε γυρολόγιο κοντά στο 1:31, με τα μαλακά ελαστικά, τα οποία αντικατέστησε μετά από 10 γύρους με τη μέση γόμα. Η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά και σε αυτό βοηθούσε και ο ήλιος που βγήκε πριν συμπληρωθεί η μία ώρα μετά το διάλειμμα.

P-20150221-00230_HiRes JPEG 24bit RGB News

Κι άλλοι οδηγοί έκαναν μεγάλα stint: ο Kvyat βελτιώθηκε και ήταν στο 1:29, ενώ λίγο ταχύτερος έδειχνε ο Vettel. Σε άλλο πρόγραμμα, ο Maldonado, σημείωσε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, με 1:26.208, έχοντας τα μαλακά, αλλά ήταν πολύ πίσω από τον Verstappen. Καλύτερος προσωπικός χρόνος και για τον Wehrlein, όμως ήταν στην 7η θέση, 2.8 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή.

Ο Valtteri Bottas πήρε τη θέση του Massa στην FW37 κι έκανε τους πρώτους του σημερινούς γύρους αφού πέρασε η μία ώρα στο δεύτερο μέρος. Ο Hamilton συνέχιζε να κάνει out-lap και in-lap, όπως και ο Bottas, ο οποίος ακόμα δεν είχε προσθέσει το όνομά του στον πίνακα των χρόνων, διότι απλά δεν είχε ολοκληρώσει κανονικά κάποιον γύρο.

Motor Racing - Formula One Testing - Test Two - Day 3 - Barcelona, Spain

Ο Maldonado έβαλε τα πολύ μαλακά ελαστικά, με αποτέλεσμα να γράψει τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο, αλλά δεν ήταν ικανοποιημένος από αυτό. Τελικά, είχαμε νέο ταχύτερο χρόνο στη Βαρκελώνη, με 1:24.348, δύο δέκατα κάτω σε σχέση με χθες, πιάνοντας 288 χλμ/ώρα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, το υψηλότερο νούμερο για σήμερα.

Ο Βενεζουελάνος δε συνέχισε και γύρισε στα pits, τη στιγμή που και ο Bottas έκανε το ίδιο, καθώς και πάλι δεν ολοκλήρωνε χρονομετρημένους γύρους. Ο Verstappen πιστός στην προσομοίωση αγώνα, γυρνούσε στο 1:32. Λίγο αργότερα, ωστόσο, μπήκε στα pits. Το αντίθετο έκαναν οι Hamilton και Vettel, λίγα λεπτά πριν συμπληρωθούν δύο ώρες στο δεύτερο κομμάτι της ημέρας, με τη μέση γόμα στα μονοθέσιά τους.

TEST PRE-CAMPIONATO F1/2015

Επειδή το γυρολόγιο των δύο έχει ενδιαφέρον, ο Hamilton έδειχνε να είναι ταχύτερος, ξεκινώντας το stint των 10 καλών γύρων με 1:26.076, με τους χρόνους του να γίνονται κατά 2.5 δέκατα αργότεροι σε κάθε γύρο, καταλήγοντας στο 1:28.232 όταν μπήκε στα pits. Όσο για τον Vettel, ολοκλήρωσε 15 γύρους, όμως ο Γερμανός δεν ήταν τόσο σταθερός, μιας και ξεκίνησε λίγο κάτω από το 1:30, έπεσε στο 1:28 κι επέστρεψε στα pits με 1:30 στους τελευταίους γύρους.

Με 1.5 ώρα ν’ απομένει, στη McLaren έκαναν τις τελευταίες τους ετοιμασίες για την πρώτη απογευματινή έξοδο του Button. Ο Πρωταθλητής του 2009 βγήκε με τη μαλακή γόμα και, με μόλις 12 γύρους έως εκείνη τη στιγμή, είχε πάρα πολύ δρόμο να καλύψει. Αρχικά, ο Βρετανός ολοκλήρωσε μόλις 3 γύρους, προφανώς θέλοντας να δοκιμάσει την MP4-30, για διαπιστώσει αν λειτουργεί σωστά.

Button

Εν τω μεταξύ, ο Kvyat είχε βάλει και αυτός τα μαλακά και ήταν κοντά και κάτω από το 1:28 στα πρώτα του περάσματα. Ο οδηγός της Red Bull ήταν λίγο πριν τους 100 γύρους, ένα «φράγμα» που είχε ξεπεράσει ο Verstappen, ως ο πιο ενεργός οδηγός της πίστας.

Η McLaren επιβεβαιώνει πως η MP4-30 ταλαιπωρείται από το ίδιο πρόβλημα με την Πέμπτη: προβληματική MGU-K, ωστόσο τονίζει ότι ένα νέο εξάρτημα έρχεται για να μπει στο βρετανικό μονοθέσιο. Έτσι, εξηγείται ο αργός ρυθμός του Button, ο οποίος γυρνούσε σε «safe mode» στο Montmelo.

TEST F1/2015

Η τελευταία ώρα για σήμερα ξεκίνησε χωρίς κάτι ιδιαίτερο: Ferrari και Toro Rosso ήταν επικεντρωμένες στα pit stops, την ώρα που ο Hamilton βγήκε και πάλι για μερικούς γύρους. Ο Βρετανός μπήκε  ξανά μέσα, έτσι ο Maldonado έμεινε μόνος του στην πίστα.

Η δράση ήταν υποτονική και μάλιστα, 20 λεπτά πριν το τέλος, είχαμε κόκκινη σημαία, όταν ο Verstappen σταμάτησε στην πρώτη στροφή. Η πράσινη σημαία ήρθε 10 λεπτά πριν τη λήξη της ημέρας. Τίποτα το σημαντικό: κάποιοι οδηγοί βγήκαν για τα τελευταία τους σημερινά χιλιόμετρα, ενώ ο Bottas σημείωσε για πρώτη φορά σήμερα κάποιους χρόνους.

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1  Pastor Maldonado Lotus  1:24.348  104
2  Max Verstappen Toro Rosso  1:24.739  +0.391  129
3  Lewis Hamilton Mercedes  1:26.076  +1.728  101
4  Marcus Ericsson Sauber  1:26.340  +1.992  52
5  Sebastian Vettel Ferrari  1:26.407  +2.059  105
6  Daniil Kvyat Toro Rosso  1:26.589  +2.241  110
7  Felipe Massa Williams  1:26.912  +2.564  55
8  Pascal Wehrlein Force India  1:27.333  +2.985  81
9  Valtteri Bottas Williams  1:27.556  +3.208  48
10  Jenson Button McLaren  1:29.151  +4.803  24