DLF_6900

Ποιος θα περίμενε πριν από μερικά χρόνια, ότι στην μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου στον κόσμο, κοινό και δημοσιογράφοι θα έκαναν ουρά για να περιεργαστούν ένα Koenigsegg και να μιλήσουν με τον δημιουργό του – τον ιδιοφυή και τολμηρό Christian von Koenigsegg. Ναι, σε μία έκθεση όπως η Γενεύη, με αυτοκίνητα όπως η Aston Martin Vulcan, η Ferrari 488 GTB, η McLaren P1 GTR, το Honda Civic Type-R και πάρα πολλά άλλα, ο μεγάλος χαμός γινόταν στο περίπτερο της μικρής Σουηδικής εταιρίας. Γιατί; Επειδή παρουσίασε ένα πράγμα που ονομάζεται Regera. Ένα υβριδικό κτήνος 1.500+ ίππων και 2.000+ Nm ροπής που σαν να μην έφταναν τα νούμερα που αψηφούν την πραγματικότητα, δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων; Πώς. Γίνεται. Αυτό;;;;;


Ας ξεκινήσουμε από τα απλά. Η Regera, χρησιμοποιεί τον γνωστό, 5-λιτρο V8 κινητήρα της εταιρίας με 3 ηλεκτροκινητήρες της YASA. Αυτοί, τροφοδοτούνται από ένα υδρόψυκτο, 9 kWh, 620 Volt pack μπαταριών που σύμφωνα με την Koenigsegg, είναι το πιο “power-dense” pack μπαταριών στον κόσμο. Ο ένας ηλεκτροκινητήρας, είναι τοποθετημένος στον στροφαλοφόρο άξονα, προσφέροντας torque-fill, ανάκτηση ενέργειας και λειτουργώντας ως μίζα. Οι άλλοι δύο, βρίσκονται στους πίσω τροχούς και κάνουν ότι φαντάζεσαι… Πρώτη ειδοποιός διαφορά με τον ανταγωνισμό, είναι το γεγονός ότι το σύστημα που χρησιμοποιούν οι Σουηδοί, είναι σειριακό και όχι παράλληλο. Αυτό, έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του, αλλά δεν θα τα αναλύσουμε εδώ.

Οι μπαταρίες και το Power Distribution Unit, έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τον Mate Rimac και την ομάδα του και το όλο σύστημα, με 700 άλογα και 900 Nm ροπής, είναι το ισχυρότερο ηλεκτρικό setup στην ιστορία της αυτοκίνησης. Επίσης, είναι έξυπνο. Για παράδειγμα, προσφέρει ένα mode στο οποίο εξαντλεί την μπαταρία ώστε όταν ξεκινήσει η φόρτιση αφού έχεις φτάσει στον τελικό προορισμό σου, να ξεκινήσει από το 0.

Regera-Drive-Rendering-1440-930x503

Τώρα ξεκινάνε τα δύσκολα όμως. Η Koenigsegg Regera, δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων με την έννοια που έχουμε συνηθίσει. Έχει μία τελική σχέση μετάδοσης που είναι 2,85:1 και έναν υδραυλικό συμπλέκτη που είναι τοποθετημένος ανάμεσα σε αυτήν και τον κινητήρα. Στην πραγματικότητα, έχει αυτό που ονομάζεται Koenigsegg Direct Drive! Σε ταχύτητες μικρότερες των 50 km/h, η Regera λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά. Ο συμπλέκτης δεν είναι μηχανικός, οπότε δεν μπορεί να παρέχει “ώση” σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Μετά από τα 50 και αφού ο συμπλέκτης “κλειδώσει” μπαίνει στο παιχνίδι ο κινητήρας. Οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν μαζί με τον κινητήρα, παρέχοντας torque fill και torque vectoring.

regera_propulsion_schematic-930x523

Στην ουσία, οι ηλεκτροκινητήρες, έχουν αντικαταστήσει το κιβώτιο ενώ ο βενζινοκινητήρας είναι άμεσα συνδεδεμένος με το διαφορικό. Όσο η ταχύτητα ανεβαίνει, τόσο αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα, μέχρι τον κόφτη των 8.250 σ.α.λ. που στην ουσία, είναι και κόφτης τελικής στα 400 km/h. Η πλάκα είναι ότι το σύστημα αυτό, δεν απέχει πολύ από το σύστημα που χρησιμοποιεί η Honda στα Accord Hybrid και Accord Plug-in Hybrid αλλά δεν γνωρίζουμε αν το ξέρει αυτό ο Christian.

regera_power_diagram

Μπορεί να ακούγεται σαν την λύση σε ένα πρόβλημα που δεν υπάρχει, αλλά η εταιρία ισχυρίζεται ότι εξοικονομεί βάρος και μειώνει δραστικά τις απώλειες. Άρα, γιατί όχι; Περιμένω ένα video-δοκιμή ή ένα video-επεξήγηση του συστήματος για να μάθω και εγώ περισσότερο επ’ αυτού. Όταν βγει, να είσαι σίγουρος ότι θα το μοιραστώ.