387158

Το βρετανικό Autocar είναι το πρώτο μέσο που είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει την P1 GTR, την σκληροπυρηνική έκδοση του hypercar της McLaren. Το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο αποκλειστικά για χρήση εντός πίστας, στα πρότυπα της Ferrari και Pagani με τις 599ΧΧ/FXX/FXX K και Zonda R. Για να την κάνει κάποιος δική του, θα πρέπει να έχει στη κατοχή του ήδη την P1, και να αποχωριστεί 1,98 εκατ. λίρες (2,48 εκατ. ευρώ).


Η McLaren δεν έχει ακόμη αποφασίσει σε πόσες μονάδες θα την βγάλει στη παραγωγή, και είναι το πιο δυνατό και το πιο σπάνιο αυτοκίνητο που έχουν κατασκευάσει ποτέ. Το υβριδικό σύνολό του, δυνάμωσε και αποδίδει 1.000 άλογα (800 άλογα ο 3,8-λίτρων twin-turbo κινητήρας και 200 άλογα ο ηλεκτροκινητήρας) με την κατασκευή και την συντήρηση της να την έχει αναλάβει το τμήμα McLaren Special Operations.

Το αυτοκίνητο διαθέτει νέο bodykit που παράγει μεγάλα ποσά κάθετης αεροδυναμικής παραγόμενης πίεσης, εισαγωγή αέρα στην οροφή, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, τεράστια πίσω αεροτομή, νέο πίσω προφυλακτήρα με διαχύτη βγαλμένο από την Formula 1. Την παράσταση κλέβουν επίσης οι πολύ μεγάλες διπλές απολήξεις εξατμίσεων κατασκευασμένες από inconel και κράμα τιτανίου, όπως και οι μονομπούλωνες ζάντες 19″ με slick ελαστικά της Pirelli. Μάλιστα η McLaren έχει τοποθετήσει στο αυτοκίνητο αυτόματο σύστημα ανύψωσης -παρόμοιο με αυτό της αγωνιστικής McLaren 650S GT3-, για την ευκολότερη αλλαγή ελαστικών από τους ιδιοκτήτες. Οι αεροδυναμικές βελτιώσεις είναι υπεύθυνες για 660 κιλά κάθετης αεροδυναμικής πίεσης στα 241 χλμ/ώρα, 10% περισσότερο από όσο παράγει η P1 παραγωγής.

Ζυγίζει 50 κιλά λιγότερο από την P1 παραγωγής, με το μπροστά μέρος να είναι μεγαλύτερο κατά 80mm, ενώ η ανάρτηση, έχει επαναρυθμιστεί, έχοντας μικρότερη απόσταση από το έδαφος (50 mm) σε σχέση με την P1 παραγωγής. Οι ιδιοκτήτες της McLaren P1 GTR θα έχουν πρόσβαση στους αγωνιστικούς προσομοιωτές της McLaren, θα λάβουν μέρος σε τουλάχιστον έξι διεθνείς εκδηλώσεις, με την McLaren αν αναλαμβάνει την μεταφορά των αυτοκινήτων στις πίστες του κόσμου, όπως ακριβώς κάνει και η Ferrari με το πρόγραμμα Corse Clienti των κατόχων των FXX μοντέλων της. Αρχικά οι ιδιοκτήτες της θα έχουν πρόσβαση σε μια ειδική περίοδο δοκιμών στο Silverstone και στη πίστα Circuit de Catalunya στην Ισπανία.