Hamilton-Vettel-Rosberg

Τη δεύτερη συνεχόμενη pole position και 40η στην καριέρα του εξασφάλισε ο Lewis Hamilton πριν από λίγο στις κατατακτήριες για το Μαλαισιανό Grand Prix. Η βροχή «χτύπησε» την πίστα στο Q2, όμως ο Πρωταθλητής δεν είχε πρόβλημα να πάρει την πρώτη θέση για τον αυριανό αγώνα. Η Mercedes δε σημείωσε το «1-2», διότι ο Sebastian Vettel ήταν ταχύτερος από τον Nico Rosberg και λίγο έλειψε να βρεθεί στην pole ο Γερμανός.

Ακολούθησαν οι Daniel Ricciardo, Daniil Kvyat, Max Verstappen, Felipe Massa, Romain Grosjean, Valtteri Bottas και Marcus Ericsson, ενώ ο Kimi Raikkonen θα ξεκινήσει τον αγώνα από την 11η θέση. Ας δούμε, όμως, τι συνέβη:

Q1

Red Bull

Ο ουρανός ήταν πιο «βαρύς» σε σχέση με το FP3 και η πιθανότητα για βροχή ήταν στο 90% για τις κατατακτήριες, σύμφωνα με τη Renault και 60% σύμφωνα με την Pirelli. Οι θερμοκρασίες ήταν στους 33°C και 49°C σε αέρα και οδόστρωμα, αντίστοιχα, και οι οδηγοί δεν άργησαν να κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στην πίστα.

Οι επιλογές ελαστικών ήταν διαφορετικές, καθώς τα Mercedes και τα McLaren βγήκαν με τη μέση γόμα, την ώρα που τα Ferrari, Williams και Red Bull έτρεχαν με τη σκληρή. Ο Hamilton ανέβηκε αμέσως στην πρώτη θέση, ενώ ο Vettel απείχε μισό δευτερόλεπτο από τους Πρωταθλητές, μια διαφορά που ήταν 2.5 δευτερόλεπτα για τον Alonso.

Με 5 λεπτά να μένουν για το τέλος του Q1, οι Red Bull και Toro Rosso έβαλαν τη μέση γόμα για κάποια ταχύτερα περάσματα, με τη McLaren να προετοιμάζεται για μία ακόμα έξοδο, διότι τόσο ο Alonso όσο και ο Button δεν είχαν σημειώσει επίδοση που να τους εξασφαλίζει την είσοδο στο Q2. Ο Sainz βελτίωσε τον χρόνο του και ανέβηκε στην 4η θέση, την ώρα που οι κεραυνοί χτυπούσαν αλύπητα τη Γη λίγο μακριά από την πίστα.

Στα τελευταία δευτερόλεπτα, οι δύο McLarenπροσπάθησαν αλλά δεν κατάφεραν να προκριθούν στο Q2 και μάλιστα ο Button ήταν ταχύτερος από τον Ferni. Ο Jenson έκανε λόγο στην ενδοεπικοινωνία για προβλήματα με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου στο πρώτο κομμάτι της πίστας, τονίζοντας ότι δεν μπορούσε να κάνει τα ελαστικά να φτάσουν στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας.

Μαζί με τις δύο McLaren, από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι δύο Manor και ο Felipe Nasr, που εντυπωσίασε στην Αυστραλία με την απόδοσή του.

Q2

GP MALESIA F1/2015

Υπό τον φόβο της βροχής, όλοι οι οδηγοί ήταν στην πίστα μόλις άναψε το πράσινο φως. Η βροχή άρχισε να φτάνει στην πίστα μόλις οι οδηγοί ξεκίνησαν τον πρώτο τους γρήγορο γύρο, αλλά όλοι τους φορούσαν τη μέση γόμα, με την SF15-T του Vettel να μη σταματά να βρίσκει στο έδαφος. Κάποιοι δεν είχαν αρκετό καύσιμο για δεύτερο γρήγορο γύρο, εν αντιθέσει με τον Hamilton, που ήταν 8ος στην πρώτη του προσπάθεια.

Όλα σταμάτησαν, όμως, όταν μόλις συμπληρώθηκε το 5λεπτο από το ξεκίνημα του Q2. Η πίστα γέμισε νερό από την πολύ δυνατή βροχή και το κακό για τον Raikkonen ήταν ότι βρισκόταν στην 11η θέση, κάτι που αυτόματα σήμαινε ότι ο Πρωταθλητής του 2007 δεν μπορούσε να προκριθεί στο Q3. Εννοείται πως όλα τα μονοθέσια βρισκόταν στα pits και όλοι περίμεναν να λήξει το Q2, διότι η βελτίωση των χρόνων ήταν πρακτικά αδύνατη, συνεπώς κανένας δεν πάτησε πίστα με τα βρόχινα ελαστικά.

Πέρα από τον Raikkonen, εκτός Q3 έμειναν οι Maldonado, Grosjean, Hulkenberg, Perez και Sainz.

Q3

F1 Cars Malaysia

Μετά από σχεδόν μισή ώρα καθυστέρησης, είχαμε την έναρξη του τελευταίου μέρους για τις κατατακτήριες. Η πίστα είχε λιγότερο νερό, η βροχή είχε σταματήσει και οι επιλογές ελαστικών ήταν διαφορετικές. Mercedes, Ferrari και Red Bull έβαλαν τα ενδιάμεσα ελαστικά, τη στιγμή που η Williams διάλεξε τα βρόχινα.

Οι χρόνοι έδειχναν ότι τα ενδιάμεσα είναι πιο κατάλληλα και ο Hamilton δεν άργησε να περάσει στην κορυφή. Η πίστα γινόταν όλο και καλύτερη, έτσι οι χρόνοι κατέβαιναν, ωστόσο ο τρίτος Vettel δεν κατάφερε να πλησιάσει τον Hamilton, που ήταν με μεγάλη άνεση μπροστά από τον Rosberg και όλους τους άλλους.

Στο 5λεπτο για το τέλος, οι δύο Mercedes φόρεσαν νέα ενδιάμεσα ελαστικά, ώστε να πιέσουν ακόμα περισσότερο στα τελευταία λεπτά. Αυτό συνέβη και με τους υπόλοιπους οδηγούς στη συνέχεια, όσο ο Hamilton συνέχιζε ακάθεκτος γράφοντας ταχύτερο πέρασμα στο S1, αλλά έκοψε διότι βρήκε στον δρόμο του τον Rosberg.

Ο Vettel μ’ έναν γρήγορο γύρο πλησίασε τον Πρωταθλητή στο 1 δέκατο, όσο στις πιο πίσω θέσεις, τα πράγματα άλλαζαν συνεχώς. Ο Hamilton προσπάθησε να βελτιώσει, αλλά δεν τα κατάφερε, παραμένοντας στην πρώτη θέση. Ο Rosberg έμεινε τρίτος, κάνοντας αρκετά λάθη στον γύρο του.

Παρόλο που η Manor δεν έπιασε το 107% (1:46.217), οι αγωνοδίκες τής επέτρεψαν να πάρει μέρος στον αυριανό αγώνα. Επιπλέον, ο Romain Grosjean θα ξεκινήσει από την 10η και όχι από την 8η θέση, καθώς κέρδισε παράνομα θέση στην «ουρά» που είχε σχηματιστεί στο pit lane για το ξεκίνημα του Q2. Ο Γάλλος βρέθηκε μπροστά από τον Felipe Massa και δεν ήταν στο τέλος της «ουράς», κάτι που απαγορεύεται από τους κανονισμούς.

Ο αυριανός αγώνα θα ξεκινήσει στις 10:00 ώρα Ελλάδας (μη ξεχάσεις ν’ αλλάξεις το ρολόι σου). Στη συνέχεια οι χρόνοι από τις κατατακτήριες.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Q1 Q2 Q3 Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:39.269 1:41.517 1:49.834 13
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:39.814 1:39.632 1:49.908 13
3 6 Nico Rosberg Mercedes 1:39.374 1:39.377 1:50.299 13
4 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:40.504 1:41.085 1:51.541 16
5 26 Daniil Kvyat Red Bull Racing 1:40.546 1:41.665 1:51.951 16
6 33 Max Verstappen Toro Rosso 1:40.793 1:41.430 1:51.981 16
7 19 Felipe Massa Williams 1:40.543 1:41.230 1:52.473 17
8 8 Romain Grosjean Lotus 1:40.303 1:41.209 1:52.981 18
9 77 Valtteri Bottas Williams 1:40.249 1:40.650 1:53.179 14
10 9 Marcus Ericsson Sauber 1:40.340 1:41.748 1:53.261 18
11 7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:40.415 1:42.173 7
12 13 Pastor Maldonado Lotus 1:40.361 1:42.198 11
13 27 Nico Hulkenberg Force India 1:40.830 1:43.023 9
14 11 Sergio Perez Force India 1:41.036 1:43.469 11
15 55 Carlos Sainz Toro Rosso 1:39.814 1:43.701 9
16 12 Felipe Nasr Sauber 1:41.308 7
17 22 Jenson Button McLaren 1:41.636 8
18 14 Fernando Alonso McLaren 1:41.746 8
19 98 Roberto Merhi Marussia 1:46.677 7
Q1 107% Time 1:46.217