GP MALESIA F1/2015

Στα σύννεφα βρίσκονται αυτή τη στιγμή οι άνθρωποι της Ferrari, μετά από την σημερινή νίκη τους στη Μαλαισία. Οι Ιταλοί γνωστοποίησαν ότι η πολύ καλή εμφάνιση στην Αυστραλία μόνο «πυροτέχνημα» δεν ήταν και φυσικά θέλουν ν’ αποτελέσουν έναν δύσκολο αντίπαλο για τη Mercedes στη φετινή σεζόν. Η σημερινή νίκη ήταν πέρα για πέρα καθαρή και άξια για τη Scuderia, και στη Mercedes δεν μπορούν να ψάχνουν για δικαιολογίες, με τον Lewis Hamilton να λέει πως δε θα άλλαζε κάτι με στρατηγική 2 pit stop. Όμως, πώς γίνεται από το μισό λεπτό της Αυστραλίας, να φτάσαμε σε νίκη της Ferrari μέσα σε 2 εβδομάδες;

Αυτό έρχεται ν’ απαντήσει ο James Allison, Τεχνικός Διευθυντής της ιταλικής ομάδας. Σύμφωνα με τον Βρετανό, οι υψηλές θερμοκρασίες αποδείχθηκαν καθοριστικές για τη νίκη, καθώς η ψύξη και η διαχείριση των ελαστικών είναι αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά της SF15-T.

Ξέρω μόνο το ένα μέλος της εξίσωσης όταν συγκρινόμαστε με τη Mercedes. Έχουμε ένα αξιοπρεπές πακέτο ψύξης και πρέπει να δώσουμε πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά που δουλεύουν στο σχεδιαστήριο και την αεροδυναμική σήραγγα, κι έχουν βάλει ένα αρκετά καινοτόμο πακέτο στο μονοθέσιό μας. Αυτό δουλεύει ακόμα και σε ακραίες θερμοκρασίες, χωρίς να «ανοίξουμε» υπερβολικά το μονοθέσιό μας.

Η πίστα είναι αρκετά τραχιά και ζεστή, κάτι που είναι σκληρό για τα ελαστικά, και είμαστε τυχεροί που το μονοθέσιό μας τα πηγαίνει πολύ καλά με τα ελαστικά. Δεν ξέρω τι προβλήματα είχε η Mercedes, αλλά είμαι αρκετά σίγουρος ότι η δουλειά μας θα περιοριστεί στην Κίνα και δε θα είναι όσο εντυπωσιακή ήταν εδώ.

James Allison

Είναι σαφές ότι η στρατηγική της Ferrari έπαιξε σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα, και ο Allison τονίζει ότι τα πράγματα θα ήταν πιο δύσκολα αν η Mercedes είχε ακολουθήσει αντίστοιχη στρατηγική τουλάχιστον σ’ έναν οδηγό της.

Νομίζω ότι ήμασταν λίγο ταχύτεροι από αυτούς στον αγώνα, αλλά είδατε ότι, όταν η Mercedes ήταν πίσω από πιο αργά μονοθέσια, ακόμα και 1.5 δευτερόλεπτο στον γύρο, δυσκολεύτηκαν να προσπεράσουν. Συνεπώς, αν είσαι 1 ή 2 δέκατα πιο γρήγορος, όπως ήμασταν σήμερα, τότε είναι πολύ δύσκολο να προσπεράσεις ένα μονοθέσιο, πόσο μάλλον δύο. Η Mercedes θα έπρεπε να χωρίσει τη στρατηγική της και να μας κερδίσει τουλάχιστον με ένα μονοθέσιο. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας μάς επέτρεψε να προσπεράσουμε με σχετικά ανώδυνο τρόπο.

Η νίκη αυτή δεν είναι ικανή να ρίξει τη Mercedes από τη θέση του μεγάλου φαβορί για τους φετινούς τίτλους, ωστόσο ο Βρετανός προειδοποιεί για βελτιώσεις που έρχονται στα επόμενα Grands Prix.

Στη Μελβούρνη, η Mercedes κυριάρχησε απόλυτα και δεν μπορούσαμε να τους ανταγωνιστούμε. Υπάρχει πολλή δουλειά να κάνουμε προτού φτάσουμε σ’ ένα αγωνιστικό 3ήμερο έχοντας από νωρίς τη σιγουριά ότι μπορούμε να κερδίσουμε. Αλλά, έχουμε ένα συναρπαστικό πρόγραμμα βελτίωσης και πολλή απόδοση που θα φέρουμε.

GP MALESIA F1/2015

Εν αντιθέσει με τον Sebastian Vettel, ο Kimi Raikkonen ήταν άτυχος, διότι το κλατάρισμα στην αρχή του αγώνα, εκτός από την προφανή μεγάλη απώλεια σε χρόνο, είχε σαν αποτέλεσμα να τραυματιστεί το πάτωμα της SF15-T, κάτι που κοστίζει σε κάθετη δύναμη, όπως λέει και ο Allison.

Όταν έχεις κλατάρισμα, συνήθως χτυπάς και το πάτωμα, που είναι μια πολύ ευαίσθητη αεροδυναμική περιοχή. Μετά από αυτό, η φθορά των ελαστικών δεν ήταν τόσο καλή όσο του Sebastian, καθώς είχε λιγότερη κάθετη δύναμη. Έκανε μια καλή προσπάθεια.

Από την πλευρά του, ο Raikkonen είπε γι’ αυτό:

Ήμασταν πολύ άτυχοι αυτό το Σαββατοκύριακο και δεν υπάρχουν πολλά που μπορείς να κάνεις ότι σε ακουμπάει κάποιος με αυτόν τον τρόπο. Ευτυχώς, είχαμε Αυτοκίνητο Ασφαλείας και είχαμε καλή ταχύτητα. Υπήρχε ζημιά στο πάτωμα, αλλά έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα.

P-20141222-00276_News

Τέλος ο Seb αναφέρθηκε στον Michael Schumacher μετά από τη σημερινή του νίκη, υπογραμμίζοντας ότι δε θέλει να γεμίσει τα κενά που άφησε ο 7άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, αλλά να δημιουργήσει τα δικά του.

Ήταν όνειρό μου η νίκη. Ο Michael ήταν ο ήρωάς μου. Όλα τα παιδιά στα kart κοιτούσαν προς αυτόν. Όταν γύρισε και μας έσφιξε το χέρι, ήταν κάτι το τρομερό, ακόμα δεν έχω συνειδητοποιήσει πόσο ιδιαίτερο ήταν. Άφησε μεγάλο κενό πίσω του, μα ο στόχος δεν είναι να το καλύψω, αλλά ν’ αφήσω κι εγώ το δικό μου κενό.