[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

20120428-Porsche-Museum-Stuttgart-5320

Η Porsche 911 είναι ένα κεφάλαιο μόνο του στην αυτοκινητιστική ιστορία. Στα 50 χρόνια που κυκλοφορεί στους δρόμους, έχει καταφέρει να γίνει συνώνυμο με το πάθος για οδήγηση, τις επιδόσεις και φυσικά το κύρος.

Με το πέρασμα των χρόνων έχει εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο σύμβολο, που με τις διάφορες εκδόσεις που της έχει χαρίσει η Porsche, έχει καταφέρει να διευρύνει στο μέγιστο το αγοραστικό της κοινό. Χαρακτηριστικό, είναι ότι σήμερα στη γκάμα της υπάρχουν 21 εκδόσεις, οι:

[one_half]

  • 911 Carrera
  • 911 Carrera S
  • 911 Carrera GTS
  • 911 Carrera Cabriolet
  • 911 Carrera S Cabriolet
  • 911 Carrera GTS Cabriolet
  • 911 Carrera 4
  • 911 Carrera 4S
  • 911 Carrera 4 GTS
  • 911 Carrera 4 Cabriolet
  • 911 Carrera 4S Cabriolet
  • 911 Carrera 4 GTS Cabriolet

[/one_half]

[one_half_last]

  • 911 Targa 4
  • 911 Targa 4S
  • 911 Targa 4 GTS
  • 911 Turbo
  • 911 Turbo S
  • 911 Turbo Cabriolet
  • 911 Turbo S Cabriolet
  • 911 GT3
  • 911 GT3 RS

[/one_half_last]

Με τόσες πολλές εκδόσεις περιμένεις να κυκλοφορούν πολλές και στο δρόμο, όμως, κατά την πολυετή ιστορία του αυτοκίνητου έχουν υπάρξει κάποιες, βγαλμένες από ειδικό τμήμα της εταιρίας που είχαν εξαιρετικά περιορισμένη παραγωγή. Πάμε να δούμε τις 12 σπανιότερες 911 όλων των εποχών.

[/nextpage]

[nextpage title=”997 Speedster” ]

Porsche 911 997 Speedster

911speedster7

Η συγκεκριμένη έκδοση παράχθηκε το 2010 σε μόλις 356 μονάδες, με σκοπό η Porsche να γιορτάσει την 356, και μπήκε στη λίστα με άλλη μια ανοιχτή έκδοση της 911.

[/nextpage]

[nextpage title=”993 Turbo S” ]

Porsche 911 993 Turbo S

turbo_s_01

Η τελευταία αερόψυκτη Turbo έκδοση της 911, κατασκευάστηκε σε 345 μονάδες το 1997 και αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα από τα μελλοντικά future classic, με τη τιμή της σήμερα να ξεπερνάει τις 250.000 ευρώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”997 SC” ]

Porsche 911 997 Sport Coupe

02911sportclassicfd

Άλλη μια έκδοση της 997, που βγήκε επίσης το 2009 και κυκλοφόρησε σε μόλις 250 μονάδες. Η 997 Sport Classic διαθέτει την εικονική ducktail αεροτομή, αποτίοντας φόρο τιμής σε πολλές κλασικές 911 του παρελθόντος, εξ’ου και το όνομα της.

[/nextpage]

[nextpage title=”964 Leichtbau” ]

Porsche 911 964 Turbo S Leichtbau

cache_32237357

Περνώντας σε διψήφιο νούμερο μονάδων παραγωγής, η συγκεκριμένη έκδοση της 964 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής 86 φορές, και το όνομα της (Leichtbau) σημαίνει ελαφρωμένη. Ο λόγος ήταν γιατί είχε χάσει 180 κιλά σε σχέση με την απλή έκδοση, και πρέπει να ευχαριστούμε την Porsche Exclusive για αυτό.

[/nextpage]

[nextpage title=”964 Flatnose” ]

Porsche 911 964 Turbo S Flatnose

Porsche-964-Turbo-flatnose

Κι όμως, αυτό που βλέπεις δεν είναι αυταπάτη ή κάποιο μουλάρι δοκιμών. Η Porsche κατασκεύασε το 1992 ακόμα μια ειδική έκδοση της 911 964 Turbo S, με το αυτοκίνητο να βγαίνει σε 76 μονάδες. Είναι προϊόν “πειράματος” του Exclusive τμήματος, που ήθελε να γιορτάσει την αυθεντική 935. Το στοιχείο που τις διέκρινε ήταν το σχεδόν επίπεδο εμπρός μέρος, με την απουσία των χαρακτηριστικών φουσκωμένων φτερών.

[/nextpage]

[nextpage title=”930 LE” ]

Porsche 911 930 LE

Porsche-930-LE-Josh

Περίφημα κατασκευασμένο σε μια εποχή που η 911 Turbo αναμενόταν να εξαφανιστεί, η Porsche 930 LE γιόρτασε το υποτιθέμενο τέλος μιας θρυλικής εποχής. Η Porsche Exclusive δημιούργησε πενήντα 930 LE που βασίζονταν στην entry-level 911 930. Φορούσε τον 3,3-λίτρων κινητήρα, και ένα επιθετικό bodykit.

[/nextpage]

[nextpage title=”964 Speedster” ]

Porsche 911 964 Speedster

BK9099r

Με την 911 964 Speedster “Turbo Look” έχουμε φτάσει κοντά σε μονοψήφια νούμερα παραγωγής, καθώς αυτή κατασκευάστηκε σε 15 μονάδες. Συνολικά κατασκευάστηκαν 936 αυτοκίνητα της 964 C2 Speedster, ενώ είχαν προγραμματιστεί να παραχθούν 3.000, αλλά 15 αυτοκίνητα φόρεσαν από το Porsche Exclusive τμήμα το φαρδύτερο σώμα της Turbo.

[/nextpage]

[nextpage title=”993 TurboCabrio” ]

Porsche 911 993 Turbo Cabrio

Porsche-993-Turbo-Cabriolet

Κι όμως, η Porsche Exclusive είχε κατασκευάσει τη 993 Turbo Cabriolet, έστω και αν η επίσημη Porsche δεν την αναγνώρισε ποτέ επίσημα. Τα 14 ανοιχτά αυτοκίνητα που βγήκαν στη παραγωγή, χρησιμοποιούσαν τον αερόψυκτο κινητήρα με το μονό turbo, προερχόμενο από την 964 3.6.

[/nextpage]

[nextpage title=”991 ClubCoupe” ]

Porsche 911 991 Club Coupe

porsche-911-club-coupe-991

Η μόνη ειδική έκδοση της τρέχουσας γενιάς της 911, που παρουσιάστηκε πριν περίπου 4 χρόνια, είναι η Club Coupe και στην πραγματικότητα τα 12+1 αυτοκίνητα που παραδόθηκαν είχαν βάση την Carrera S. Αυτά διαθέτουν το πακέτο Powerkit και Sport Design, είναι βαμμένα στο πράσινο Brewster Green, και με αυτή την έκδοση, γιορτάστηκαν τα 60 χρόνια ίδρυσης του Porsche Club.

[/nextpage]

[nextpage title=”964 Cabrio” ]

Porsche 911 964 Turbo Cabriolet

Porsche-964-Turbo-Cabriolet

Μετά την Porsche 930 Cabriolet της δεκαετίας του ’80, η πρώτη επίσημη ανοιχτή 911 Turbo ήταν η έκδοση της 996 στις αρχές του 21ου αιώνα. Η Porsche 964 Turbo Cabriolet κατασκευάστηκε σε μόλις 8 κομμάτια και ήταν επίσης προϊόν της Porsche Exclusive. Είναι τόσο σπάνια, που το online αρχείο της Porsche δεν έχει καν φωτογραφίες της.

[/nextpage]

[nextpage title=”993 Speedster” ]

Porsche 911 993 Speedster

Porsche-993-Speedster

Πολλοί θεωρούν ότι η Porsche δε κατασκεύασε Speedster έκδοση της 993, αλλά… κάνουν λάθος. Το Porsche Exclusive τμήμα πήρε τη πρωτοβουλία να κατασκευάσει μόλις δύο αυτοκίνητα, με την έμπνευση από την 356 να είναι εμφανής. Η μια ήταν πράσινη είχε ως αποδέκτη τον Ferdinand Alexander Porsche, ως δώρο για τα 60ά του γενέθλια το 1995 και η άλλη, ασημί, πήγε στον Jerry Seinfeld το 1998.

[/nextpage]

[nextpage title=”935 Street” ]

Porsche 911 933 Street

935-Street-8

Αυτό είναι το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε ποτέ το Porsche Exclusive τμήμα και είναι ταυτόχρονα το πιο σπάνιο, καθώς υπάρχει μόνο αυτό που βλέπεις στη φωτογραφία. Το “special wish” τμήμα κατασκεύασε το 1983 το αυτοκίνητο για τον Σαουδάραβα Mansour Oijeh, συνιδιοκτήτη και Διευθύνων Συμβούλου της TAG, μητρικής εταιρίας της εταιρίας ρολογιών TAG Heuer. Η TAG κατέχει επίσης το 21% των μετοχών της McLaren Group.

Η 935 Street, όπως ονομάστηκε, είναι έργο τέχνης, τόσο από αισθητικής, όσο και από μηχανικής πλευράς. Βασίζεται στην 930 Turbo και μηχανικά φορά τον 3,3-λίτρων turbo κινητήρα της 934, απόδοσης 375 ίππων. Επίσης φόρεσε τα φρένα, τα φουσκωμένα φτερά, και την ανάρτηση της αγωνιστικής 935, είναι βαμμένη στο αποκλειστικό κόκκινο χρώμα Brilliant Red, φορά ζάντες 15″ της BBS, ενώ στο εσωτερικό της υπάρχουν κρεμ δερμάτινες επενδύσεις, καπλαμάς και ηχοσύστημα της Clarion.

Συνολικά η Porsche Exclusive έκανε 550 αλλαγές, μη αποκαλύπτοντας ποτέ το πόσα χρήματα πλήρωσε ο Ojjeh για να την κάνει δική του. Οι φήμες θέλουν το κόστος της να έφτασε την τιμή τριών νέων 911 Turbo.

[/nextpage]