iran tehran teheran traffic

Η διεθνής κοινότητα από το 2012 έχει επιβάλει κυρώσεις στο Ιράν, λόγω του πυρηνικού της προγράμματος, αλλά τις τελευταίες εβδομάδες, έχουν γίνει σοβαρά βήματα ώστε οι δύο πλευρές να έρθουν σε συμφωνία, με την χώρα της Μέσης Ανατολής να είναι ένα βήμα προτού συμφωνήσει να σταματήσει να χρηματοδοτεί το πυρηνικό της πρόγραμμα. Το Ιράν δηλώνει πως δεν πρόκειται να δεχθεί συνολική συμφωνία – πακέτο για το πυρηνικό του πρόγραμμα εάν δεν περιλαμβάνει άρση όλων των κυρώσεων, και αν οι δύο πλευρές συμφωνήσουν, τότε αναμένεται να σταματήσουν και τα εμπάργκο που έχουν ορίσει οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.


Το Ιράν διαθέτει δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, τς Iran Khodro και SAIPA (Société Anonyme Iranienne de Production Automobile), οι οποίες μέσα στο 2014 κατασκεύασαν περίπου 1 εκατ. αυτοκίνητα. Στο Ιράν των 77,5 εκατ. κατοίκων, το 2012 αντιστοιχούσαν 200 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου βλέπουν θετικά την επικείμενη συμφωνία, με τις Peugeot, Kia, Mercedes-Benz, Peugeot, Renault, Toyota, Volkswagen και Chery, να περιγράφουν την Ιρανική αγορά ως την επόμενη μεγάλη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως. Οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν μεγαλύτερη συνεργασία με τους παγκόσμιους κατασκευαστές με την Peugeot να προχωρά σε συμφωνία με την Iran Khodro, δημιουργώντας μια κοινοπραξία με ποσοστό 50-50 η κάθε μια.

Το άνοιγμα της Ιρανικής αγοράς, θεωρητικά, θα έχει και θετικό αντίκτυπο στην τιμή του πετρελαίου καθώς το Ιράν, πριν τις κυρώσεις, ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος «παραγωγός» του OPEC. Αναλυτές, προβλέπουν πως αν επιτευχθεί συμφωνία, τότε η τιμή του αργού πετρελαίου θα μπορούσε να μειωθεί κατά 15 δολάρια το βαρέλι.