Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Race Day - Sakhir, Bahrain

Όταν ο Matthew Carter ανέλαβε το ρόλο του Διευθύνοντα Συμβούλου στην ομάδα της Lotus, είχε έναν και μόνο στόχο: Να βελτιώσει δραστικά τα οικονομικά της ομάδας του Enstone, που βρισκόταν σε δεινή θέση. Ο Βρετανός προχώρησε σε μείωση του budget στην αεροδυναμική, κάτι που φάνηκε την περσινή σεζόν, απολύοντας πολύ κόσμο στην πορεία.

Ο Carter έρχεται σήμερα να τονίσει πως κάποια μέτρα ίσως να ήταν υπερβολικά δραστικά, όμως κατάφεραν τον απώτερο στόχο. Έτσι, η Lotus είναι έτοιμη να κλείσει το περσινό οικονομικό έτος με ισοσταθμισμένα έξοδα και έσοδα, την ίδια στιγμή που ομάδες με καλύτερα αποτελέσματα στην πίστα, όπως η Williams, δεν το κατάφεραν.

Όταν ήρθα, υπήρχε ένα τεράστιο έλλειμμα όσον αφορά τα έσοδα και τις δαπάνες. Κάναμε αρκετά σοβαρή μείωση του κόστους, απολύοντας έναν αριθμό ανθρώπων, κάνοντας πολλές μειώσεις και στη συνέχεια έπρεπε να μειώσουμε το κόστος οπουδήποτε μπορούσαμε, και αυτό δούλεψε. Ελπίζαμε να εξισορροπήσουμε τα οικονομικά, αλλά υπάρχουν ακόμα μερικά θέματα με το στοκ και θεματάκια με τους ελεγκτές (KPMG), αλλά πιθανώς εκεί θα καταλήξουμε, σε αυτό το νούμερο.

Στην πραγματικότητα, ίσως να πήγαμε πάρα πολύ μακριά το περασμένο έτος και να πήραμε πάρα πολλά κεφάλια. Εκ των υστέρων, κοιτώντας πίσω, πέρυσι ήμασταν λίγο μικρή για αγωνιστική ομάδα, έτσι δεν είχαμε έναν επικεφαλής μηχανικό αγώνα. Επίσης, παρασυρθήκαμε στην αεροδυναμική και το γραφείο σχεδιασμού (με τις μειώσεις), επομένως, σταδιακά στη διάρκεια του χειμώνα, έχουμε ανασυσταθεί, τοποθετώντας ανθρώπους πίσω σε αυτά (τα πόστα).

Στη συνέχεια, ο Carter τόνισε πως η ομάδα επέστρεψε στο μεταπτυχιακό πρόγραμμά της, το οποίο είχε ξεκινήσει επί εποχής Renault, δίνοντας ευκαιρίες σε νέους μηχανικούς και αεροδυναμιστές, κρατώντας παράλληλα χαμηλά το κόστος, που είναι και το σημαντικότερο αυτή την στιγμή.

Circuit of the Americas, Austin, Texas, United States of America.Friday 31 October 2014.Gerard Lopez, Team Principal, Lotus F1, in the Team Principals Press Conference.World Copyright: Alastair Staley/Lotus F1.ref: Digital Image _R6T1023

Όπως βλέπουμε κι από τα περσινά παραδείγματα των Lotus και Williams, τα χρήματα είναι ο πρώτος και βασικότερος λόγος που μια ομάδα είναι ανταγωνιστική μέσα στην πίστα. Επειδή, όμως, οι οικονομικές συγκυρίες είναι δύσκολες, ο Gerard Lopez, ιδιοκτήτης της ομάδας, φέρεται να τάσσεται στο πλευρό της Sauber και του budget cap, ώστε να υπάρξει ένα βιώσιμο μέλλον για την Formula 1.

Πρέπει να είναι όλοι ανήσυχοι για την συνάντηση του Strategy Group στις 14 Μαΐου, όπου πρέπει να υπάρξει ένα αποτέλεσμα. Αν από εδώ και πέρα υπάρξει χρονοτριβή, αυτό θα ήταν καταστροφικό. Τώρα πρέπει να είμαστε όλοι ενωμένοι, έτσι ώστε να αναπτυχθεί ένα σχέδιο για το μέλλον, που θα είναι βιώσιμο. Όσοι περισσότεροι στηρίξουν το σχέδιο, τόσο πιο γρήγορα θα μπορέσουμε να το περάσουμε.

Μάλιστα, το δημοσίευμα του Auto Motor und Sport υποστηρίζει πως ακόμη και η McLaren μπορεί να μπει στο επικίνδυνο γκρουπ ομάδων, εάν οι επενδυτές από το Μπαχρέιν αποχωρήσουν, κάτι που δεν φαίνεται και τόσο απίθανο σύμφωνα με τους Γερμανούς.

Κλείνοντας να αναφέρουμε πως η Lotus θα έχει ξανά τον περσινό πρωταθλητή του GP2, Jolyon Palmer, στο κόκπιτ της Ε23 για τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Βαρκελώνη. Ο Maldonado δεν φαίνεται διατεθειμένος να παραχωρήσει τη δική του θέση, οπότε, ίσως να ξαναδούμε τον Grosjean να κάθεται στα pits για το FP1. Παράλληλα, στο τεστ που θα ακολουθήσει στην ίδια πίστα, την εβδομάδα μετά το GP, ο Palmer θα έχει στη διάθεσή του την E23 για την δεύτερη, από τις τέσσερις συνολικά ημέρες.