F1 - BAHRAIN GRAND PRIX 2015

Υπάρχει λόγος που οι ομάδες της Formula 1 ξοδεύουν μέχρι και το τελευταίο cent που μπαίνει στα ταμεία τους: Όσο περισσότερο ξοδεύεις, τόσο ταχύτερο κάνεις το μονοθέσιό σου. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, όπου οι δοκιμές εντός της σεζόν είναι από ανύπαρκτες έως πολύ περιορισμένες, οι ομάδες ξοδεύουν σε υπολογιστές, CFD, προσομοιωτές, κινητές πλατφόρμες και ό,τι άλλο μπορεί να τους δώσει αγωνιστικό πλεονέκτημα.

Πέρυσι, η σεζόν κύλησε χωρίς άγχη για την κυρίαρχη ομάδα της Mercedes. Φέτος, όμως, η Ferrari έχει πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα προόδου, απειλώντας υπό συνθήκες τα ασημένια βέλη, παρόλο που κάποιοι γνώστες της Formula 1 πιστεύουν πως οι Γερμανοί παίζουν πολύ καλά το δικό τους παιχνίδι, για να μην αλλάξουν οι κανονισμοί από το 2017. Αυτό που δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν από την Mercedes, στα λόγια τουλάχιστον, είναι το να μπουν σε πόλεμο εξόδων κόντρα στην Ferrari, με τον Toto Wolff να δηλώνει:

Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί σχετικά με το τι ξοδεύουμε. Πρέπει να παραμείνουμε λογικοί. Όλοι στην Ferrari και την Mercedes -καθώς και τις άλλες ομάδες- είναι συνειδητοποιημένοι και ξέρουν πως δεν πρέπει να αφήσουμε τα έξοδα να βγουν εκτός ελέγχου και να καταλήξουμε σε πόλεμο δαπανών.

Επίσης, ζούμε στην ίδια εμπορική και οικονομική πραγματικότητα και πίσω από την αγωνιστική ομάδα ακολουθούμε ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο. Αυτός είναι ο λόγος που υπάρχει φυσικό όριο στις δαπάνες, ως προς το πόσο μακριά μπορούμε να πάμε, και το ίδιο ισχύει και για τις άλλες ομάδες. Υπάρχει απολύτως πεντακάθαρη κατεύθυνση από πάνω και περιμένω το ίδιο κι από την Ferrari, που ζει στην ίδια πραγματικότητα.

F1 - BAHRAIN GRAND PRIX 2015

Αποτελούν μέρος ενός μεγάλου γκρουπ και ενώ η μάρκα είναι σημαντική, η κερδοφορία είναι επίσης σημαντική. Αν η F1 αρχίσει να σε δαγκώνει, τότε αυτή είναι η στιγμή που έχει πάει και πάλι πολύ μακριά. Είμαστε πολύ μακριά από αυτή την κατάσταση τώρα, αλλά πρέπει να το έχουμε κατά νου.

Στη συνέχεια, ο Wolff βάζει και τις McLaren και Red Bull στην εξίσωση, τονίζοντας παράλληλα την ευθύνη των ομάδων για το άθλημα. Κι όλα αυτά έρχονται από έναν άνθρωπο του οποίου η ομάδα ξόδεψε πάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ για να φτάσει στην κορυφή, λέγοντας πως “Είμαστε πολύ μακριά από αυτή την κατάσταση τώρα”, την στιγμή που οι μικρότερες ομάδες ασφυκτιούν και κάνουν έκλυση για λήψη σημαντικών αποφάσεων, εν μέσω οικονομικής κρίσης.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης και τις Red Bull, McLaren, με την Honda, οι οποίοι έχουν ίδιο δυναμικό, απλά δεν βρίσκονται ακόμα εκεί (από πλευράς απόδοσης). Έχουμε ευθύνη για το άθλημα, πέρα από τη δική μας επιχείρηση, και αυτό χρειάζεται να έχει νόημα. Πρέπει να έχουμε το ένα μας μάτι στην Formula 1 και να μην αφήσουμε το κόστος να κλιμακωθεί. Αυτό είναι ξεκάθαρο.

Τα συμπεράσματα δικά σας…