Vettel


Στη κορυφή συνεχίζουν να βρίσκονται οι Sebastian Vettel και η Ferrari, στην τελική πρόβα πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές. Η περίοδος πραγματοποιήθηκε ουσιαστικά κατά το ήμισυ, καθώς η εμφάνιση της βροχής στο μισάωρο τερμάτισε τα προγράμματα των ομάδων. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Lewis Hamilton, ενώ ο Kimi Raikkonen επιβεβαιώνει ξανά πως η Scuderia είναι δυνατή στο Spielberg, γράφοντας τον τρίτο ταχύτερο γύρο.

Ακολούθησαν οι Sergio Perez, Nico Rosberg, Felipe Massa, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Pastor Maldonado και ο Romain Grosjean που συμπληρώνει την πρώτη 10άδα. Η σεζόν μόνο απροβλημάτιστη δεν ήταν για τη McLaren, μιας και ο Fernando Alonso σταμάτησε με πρόβλημα στη μετάδοση, παρά τα χθεσινά προβλήματα με το βρετανικό μονοθέσιο.

Τα προβλήματα, όμως, για την ομάδα του Woking δε σταματούν εδώ: Όπως ακριβώς συνέβη χθες με τον Alonso, έτσι και η σημερινή ημέρα ξεκινά με ποινή για τη McLaren και πιο συγκεκριμένα τον Jenson Button. Όπως περίμενε ο Πρωταθλητής του 2009, θα ξεκινήσει τον αγώνα με ποινή, καθώς άλλαξε όλο το power unit στην MP4-30. Σύμφωνα με τους κανονισμούς (που αποδεικνύονται γελοίοι για ακόμα μία φορά), ο Button έχει πάρει ποινή 25 θέσεων, παρόλο που τα μονοθέσια είναι μόλις 20, γεγονός που σημαίνει ότι, επειδή δεν μπορεί να εκπληρώσει όλη την τιμωρία, είναι πιθανόν να λάβει ποινή διέλευσης από το pit lane στην αρχή του αγώνα, όπως είχε συμβεί και στον Καναδά, ή και να λάβει ποινή stop&go, κάτι που αφορά και τον team-mate του.

Στο ξεκίνημα της περιόδου, οι θερμοκρασίες ήταν ιδιαίτερα χαμηλές -12°C στον αέρα και 22°C στο οδόστρωμα-, καθώς τα σύννεφα δεν άφηναν τον ήλιο να φτάσει στην αυστριακή πίστα, ενώ υπήρχε σοβαρή πιθανότητα για βροχή. Τα μονοθέσια ξεκίνησαν αμέσως να γράφουν περάσματα, με τη μαλακή γόμα, αν και μερικοί οδηγοί προτίμησαν να επιστρέψουν αμέσως στα pits.

Ο Nasr ανέφερε πως υπάρχει καπνός στο μονοθέσιό του, με αποτέλεσμα να γυρίσει άμεσα στα pits. Ο Hamilton δεν άργησε να βάλει το όνομά του στην πρώτη θέση, με τον Sainz ν’ αναφέρει λίγο αργότερα πως υπήρχαν ψιχάλες στα δύο πρώτα κομμάτια της πίστας, πριν καν συμπληρωθεί το πρώτο 10λεπτο από το ξεκίνημα.

Η ένταση της βροχής ήταν εξαιρετικά υποτονική για την ώρα, καθώς ο Vettel βρέθηκε στην κορυφή, με χρόνο στο 1:09.9, όντας 2,5 δέκατα ταχύτερος από τον Hamilton, ο οποίος προσπαθούσε, αλλά δεν μπορούσε να πάρει πίσω τη θέση τους στους επόμενους γρήγορους γύρους, τη στιγμή που ο Raikkonen βρισκόταν στην τρίτη θέση, 2 δέκατα πίσω από τον team-mate του.

Μετά από το πρώτο 20λεπτο, η πίστα παρέμενε στεγνή και ο Alonso είχε επιλέξει την πολύ μαλακή γόμα για το μονοθέσιό του. Η δράση είχε μειωθεί σημαντικά εκείνη τη χρονική στιγμή, καθώς οι μηχανικοί προετοίμαζαν τα μονοθέσιά για τη δεύτερη έξοδό τους στην πίστα. Πρόβλημα για τον Grosjean, ο οποίος δεν μπορούσε ν’ αλλάξει ταχύτητα στην E23, επιστρέφοντας στο γκαράζ της βρετανικής ομάδας.

Με τη συμπλήρωση ημιώρου κι εκεί που περιμέναμε τη βροχή, είχαμε καθεστώς κόκκινης σημαίας. Μάντεψε ποιος! Ναι, για ακόμα μία φορά η αξιοπιστία χτύπησε τη McLaren, αναγκάζοντας τον Alonso να παρκάρει την MP4-30 στην άκρη της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού, λόγω προβλήματος στη μετάδοση, προσθέτοντας ακόμα ένα πονοκέφαλο στους μηχανικούς.

Η πράσινη σημαία εμφανίστηκε στις 11:34, αλλά το «κακό» είχε γίνει στο μεσοδιάστημα αυτό, μιας και η βροχή είχε κάνει την πίστα εξαιρετικά ακατάλληλη για τα slicks ελαστικά, όπως έδειξε και η… αναίμακτη έξοδος του Raikkonen, στη στροφή 5. Όλοι οι οδηγοί βρέθηκαν ξανά στα γκαράζ των ομάδων τους και η σεζόν ουσιαστικά είχε τελειώσει σ’ εκείνο το σημείο.

Η Force India επέλεξε να στείλει στους οδηγούς της έξω, με τα ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά τα επίπεδα πρόσφυσης ήταν πραγματικά πολύ χαμηλά, γεγονός που οδήγησε τον Hulkenberg εκτός στη στροφή 5, χωρίς να τραυματίσει την VJM08. Τα ινδικά μονοθέσια γύρισαν γρήγορα στα pits, επομένως η πίστα έμεινε και πάλι άδεια.

Στο τελευταίο 10λεπτο, οι Vettel, Verstappen και Sainz θέλησαν να κάνουν κάποιους γύρους στο βρεγμένο. Ο οδηγός της Ferrari είχε τα ενδιάμεσα ελαστικά, εν αντιθέσει με το δίδυμο της Toro Rosso, που φορούσε τα βρόχινα στις STR10. Και οι τρεις είχαν μικρο-εξόδους, καθώς εξερευνούσαν τα κρατήματα της πίστας.

Λίγο αργότερα, στην παρέα τους προστέθηκαν οι Raikkonen, Massa και Ericsson, όλοι με τα βρόχινα ελαστικά. Μάλιστα, ο «Iceman» βρέθηκε εκτός στη στροφή 3, αλλά και πάλι χωρίς να προκαλέσει ζημιές στην SF15-T. Οι περισσότεροι οδηγοί πάτησαν ξανά πίστα στο τελευταίο 3λεπτο, χωρίς να κάνουν κάτι ιδιαίτερο, απλώς θέλησαν να πάρουν την αίσθηση από τις υγρές συνθήκες.

Η σεζόν ολοκληρώθηκε χωρίς να συμβεί κάτι ιδιαίτερο, ενώ οι οδηγοί παραδοσιακά έκαναν δοκιμαστικές εκκινήσεις μετά από την καρώ σημαία, αλλά αυτή τη φορά σε βρεγμένη άσφαλτο.

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα ξεκινήσουν στις 15:00 ώρα Ελλάδας.