McLaren


Μια… καλή  παρένθεση  αποδείχθηκε το Μονακό για τη McLaren, η οποία συνεχίζει ν’ αντιμετωπίζει δυσκολίες με την MP4-30, γεγονός που οφείλεται και στον Honda RA615H. Ο Καναδάς ήταν ένα ισχυρό χτύπημα για τη βρετανική ομάδα, και η βελτίωση που ζητούν οι δύο εταιρείες και οι οπαδοί τους δεν έρχεται με γοργούς ρυθμούς.

Το Αυστριακό Grand Prix ίσως είναι καθοριστικό για τη συνέχεια της φετινής σεζόν -αν μπορούμε να μιλάμε για κάτι τέτοιο, βάσει της κατάστασης στην ομάδα-, καθώς η MP4-30 θα ενσωματώνει ένα νέο πακέτο αναβαθμίσεων, το οποίο περιλαμβάνει νέα μύτη (τη βλέπεις στην παραπάνω φωτογραφία). Ωστόσο, τα πράγματα δεν ξεκινούν καλά: ο Fernando Alonso έχει ήδη δεχθεί ποινή 20 θέσεων, επειδή έβαλε τον 5ο κινητήρα, την 5η MGU-H και το 5ο turbo στο μονοθέσιό του, έτσι ο αγώνας είναι ουσιαστικά χαμένος για τον Ισπανό.

Είναι γνωστό πως ο 33χρονος κοιτάζει περισσότερο το μέλλον, συνεπώς δε θα μπορούσε να μην το κάνει αυτό σε μια τέτοια περίπτωση. Γνωρίζοντας πως οι βαθμοί είναι ένας ρεαλιστικά ανέφικτος στόχος, ο δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής προτιμά να δώσει όσα περισσότερα δεδομένα γίνεται στους σκληρούς δίσκους της ομάδας του, παρά να προσπαθήσει για μία καλύτερη θέση τερματισμού, όπως εξηγεί ο ίδιος.

Fernando Alonso

Σίγουρα είναι λίγο απογοητευτικό όταν έχεις ποινή πριν καν ξεκινήσεις το 3ήμερο. Αλλά, στο εργοστάσιο την περασμένη εβδομάδα ξέραμε τον στόχο γι’ αυτό το 3ήμερο, ο οποίος ήταν να έχουμε μια καθαρή εικόνα για το πακέτο και τις βελτιώσεις που φέραμε εδώ, συνεπώς θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε αυτό το 3ήμερο ως δοκιμές.

Θα πρέπει να θυσιάσουμε κάποια 3ήμερα και δυστυχώς αυτό είναι ένα από αυτά, και πιστεύω πως θα συμβεί ξανά. Για την υπόλοιπη σεζόν, θα έχουμε κι άλλα τέτοια, αλλά, αν μαθαίνουμε πράγματα, θα είναι πολύ χρήσιμο και σήμερα (σ.σ. δηλαδή χθες) δεν καταφέραμε να το κάνουμε αυτό, έτσι θα πρέπει ν’ ανακάμψουμε αύριο (σ.σ. δηλαδή σήμερα).

McLaren engineers working on Fernando Alonso's car.

Τι συμβαίνει, όμως, με το νέο πακέτο; Ποια είναι η γνώμη του «El Nano»; Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, υπάρχει αισθητή βελτίωση, αλλά σίγουρα θα ήθελε περισσότερα χιλιόμετρα, ώστε να γίνει καλύτερη αξιολόγηση.

Ένιωσα καλά με το νέο πακέτο και βρήκα περισσότερη πρόσφυση από το FP1 στο FP2. Στο FP1, είχα ένα ηλεκτρικό πρόβλημα με κάποιο βύσμα και στη συνέχεια κάποια προβλήματα στο λογισμικό, και δεν μπορούσα να βάλω πρώτη ταχύτητα, γεγονός που με κρατούσε στο γκαράζ. Στο FP2, σταμάτησα προληπτικά μετά από το πρόβλημα του Jenson με το μπουζί.

Είχαμε νέους κινητήρες στα μονοθέσια, έτσι έπρεπε να είμαστε προσεκτικοί και να ερευνήσουμε περισσότερο το πρόβλημα, ώστε να μην συμβεί τίποτα ξανά. Δυστυχώς, χάσαμε λίγο χρόνο, διότι έπρεπε να κάνουμε κάποιους γύρους, προκειμένου να κατανοήσουμε το νέο αεροδυναμικό πακέτο και την απόδοση του μονοθεσίου.

Jenson Button

Τα πράγματα, όμως, ίσως γίνουν ακόμα χειρότερα για τη McLaren: ο Jenson Button δεν ολοκλήρωσε κανονικά την απογευματινή περίοδο χθες, κάτι που τον κάνει ν’ ανησυχεί, διότι υπάρχει το ενδεχόμενο ποινής εν όψει του κυριακάτικου αγώνα, ενώ ευελπιστεί πως θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει και αυτός τη νέα μύτη σήμερα.

Είχαμε ένα θέμα με το μπουζί, το οποίο ήταν ικανό να μας σταματήσει το απόγευμα. Ήδη δεν έχουμε κάνει αρκετά χιλιόμετρα, αλλά το θετικό είναι ότι καταφέρναμε να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο. Θα ήταν καλό να τρέξω με πολύ καύσιμο για να δω πού είμαστε. Οι κατατακτήριες θα είναι δύσκολες, επειδή είναι πιθανό να πάρω κάποιες ποινές.

Όταν παίρνεις ποινή, θα πρέπει να έχεις την έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στην πίστα για να μπεις ξανά στο παιχνίδι, έτσι ελπίζω ότι θα συμβεί αυτό. Όλα έχουν να κάνουν με τη βελτίωση, να παίρνεις το καλύτερο από αυτό που έχεις και να μαθαίνεις για το επόμενο Grand Prix. Χρειάζεται πολύ περισσότερος χρόνος για ν’ αναλύσεις τα δεδομένα και να βελτιωθείς, αλλά υπάρχει μία πιθανότητα να το χρησιμοποιήσω εγώ αύριο (σ.σ. το νέο ρύγχος), κάτι που ελπίζω.