c0041a080240b1a138fef5028b59a46a

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν μέσω της ACEA την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να τους δώσει μία 5-ετή παράταση στην εφαρμογή των νέων στόχων για τις εκπομπές ρύπων. Οι κατασκευαστές, ισχυρίζονται ότι η βιομηχανία θα χρειαστεί μέχρι το 2030 –ή περίπου 2 κύκλοι μοντέλων- για να μπορέσει να πιάσει των στόχο των 68-78 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο που έχει θέσει η Ευρώπη για το 2025.

Η ACEA λέει ότι “ίσως να μην είναι εφικτό” για τους κατασκευαστές να πιάσουν τον στόχο γενικώς ενώ τονίζει ότι οποιαδήποτε πρόοδος μετά τα 95 gr/km του 2021, είναι “δυνατή μόνο με σημαντική διείσδυση των diesels μαζί με ηλεκτροποίηση ή υβριδοποίηση”. Η ίδια η ACEA σημειώνει ότι αυτό “μπορεί να μην είναι πιθανό με δεδομένη την τρέχουσα αντι-diesel καμπάνια και την ανεπαρκή στήριξη τόσο σε Ευρωπαϊκό, όσο και σε εθνικό επίπεδο για ηλεκτροποίηση”.

Από πλευράς κυβερνήσεων, υπάρχει έντονη πίεση από χώρες όπως η Ολλανδία, η Σουηδία και η Ιρλανδία για δημοσίευση των στόχων του 2025 ήδη από το επόμενο έτος ενώ από την πλευρά τους, οι κατασκευαστές λένε ότι για να επιτευχθεί οτιδήποτε πέραν των 95 gr/km, χρειάζεται επενδύσεις στην υποδομή καθώς και μία πιο συνεπής, πανευρωπαϊκή προσέγγιση όσον αφορά στα κίνητρα. Περιττό να αναφέρουμε ότι ο στόχος των 95 gr/km μέχρι το 2021 συμφωνήθηκε έπειτα από διαπραγματεύσεις με την Γερμανία που “θίγεται” περισσότερο από τέτοιου είδους περιορισμούς.