bmwtech-01

Η BMW αποφάσισε να άρει το πέπλο μυστικότητας που κάλυπτε μέχρι σήμερα το πρόγραμμα υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων της, παρουσιάζοντας το πλέον εξελιγμένο πρωτότυπο της. Το φουτουριστικό αυτό όχημα που βασίζεται στο i8, είναι ένα δίθυρο coupe που βασίζεται στη χρήση ελαφριών υλικών για να κρατήσει το βάρος χαμηλά και διαθέτει επιθετικό αεροδυναμικό πακέτο. Σχεδιαστικά, μας δίνει μία ιδέα για την κατεύθυνση που θα κινηθεί η φίρμα όσον αφορά τουλάχιστον τα μελλοντικά μοντέλα της “i-brand” της όμως δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Σκοπός του είναι να μας δείξει την τεχνολογία υδρογονοκίνησης που εξελίσσει η Γερμανική εταιρία.

bmwtech-04

Φυσικά, η BMW δεν έδωσε στη δημοσιότητα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Όμως το πρωτότυπο όχημα που κατασκευάστηκε το 2012, έχει τις κυψέλες τοποθετημένες στο πίσω μέρος, εκεί όπου υπό νορμάλ συνθήκες, στο i8 βρίσκεται ο κινητήρας ενώ η δεξαμενή αποθήκευσης του υδρογόνου, βρίσκεται σε κεντρικό σημείο στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Στην παρούσα φάση, η ισχύς προέρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και η ιπποδύναμη είναι 250 άλογα.

bmwtech-016

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ενώ έχει κάνει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών, το ανώνυμο πρωτότυπο, πρόσφατα αποσύρθηκε από την ενεργό δράση. Με την “πρόσφατη” συμφωνία της BMW με την Toyota, τα πλάνα επιταχύνθηκαν και η Γερμανική εταιρία έχει επεκτείνει το πρόγραμμα της ώστε να περιλαμβάνει και κάποιες πρωτότυπες 5-Series. Τα τελευταία οχήματα εξέλιξης, κινούνται από το ίδιο powertrain που υπάρχει και στο Toyota Mirai με το πλάνο να λέει ότι το πρώτο υδρογονοκίνητο όχημα ευρείας παραγωγής της BMW, θα λανσαριστεί στην αγορά μέχρι το 2020 – όπως επιβεβαίωσε και ο επικεφαλής εξέλιξης της φίρμας, Klaus Frohlich.