2015 Toyota Mirai (1)

Η Toyota παρουσίασε την έκδοση παραγωγής του αυτοκινήτου υδρογόνου της. Το όνομά του Mirai (στα ιαπωνικά σημαίνει “μέλλον”) και θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του από το επόμενο έτος. Αρχικά θα προσφέρεται στην Ιαπωνία από τον Απρίλιο του 2015, ενώ στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του από το καλοκαίρι του ίδιου έτους.

Αποτελεί ουσιαστικά την έκδοση παραγωγής του FCV concept, με το αυτοκίνητο να έχει αυτονομία 300 μιλίων (483 χλμ), με τον ανεφοδιασμό του ντεπόζιτου με υδρογόνο, να διαρκεί λιγότερο από 5 λεπτά.

Ο Akio Toyota, ο πρόεδρος της Toyota, δήλωσε πως με το Mirai, το “μέλλον έχει φτάσει”, με την Ιαπωνική εταιρία, να αναπτύσσει υποδομές (πρατήρια) ανεφοδιασμού υδρογόνου σε πέντε ε βορειοανατολικές πολιτείες των ΗΠΑ. Σε συνεργασία με την Air Liquide, 12 πρατήρια υδρογόνου θα ανοίξουν σε Νέα Υόρκη, Μασαχουσέτη, Νιου Τζέρσεϋ, Ρόουντ Αϊλαντ και Κοννέκτικατ.

Η Toyota δεν έχει ανακοινώσει τις τιμές πώλησής του μοντέλο, αλλά εικάζεται πως θα πωλείται στην Ευρώπη έναντι €50.000 ευρώ, με τον πρώην πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Pat Cox να υπολογίζει πως η Toyota θα χάνει μεταξύ €50.000 και €100.000 για κάθε υδρογονοκίνητο όχημα που θα πουλά.

Δελτίο Τύπου

Η Toyota προχωρά στο μέλλον με το λανσάρισμα του

MiraiSedan με Κυψέλες Καυσίμου

Η Toyota Motor Corporation θα λανσάρει το νέο της όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου “Mirai”1 (FCV) στην Ιαπωνία στις 15 Δεκεμβρίου. Το όχημα θα πωλείται μέσω των εμπόρων “Toyota”2 και “Toyopet”2. Στην Ευρώπη, το αυτοκίνητο θα λανσαριστεί σε επιλεγμένες αγορές το Σεπτέμβριο του 2015.

Το Mirai σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής οχημάτων. Χρησιμοποιώντας υδρογόνο – μία σημαντική μελλοντική πηγή ενέργειας – σαν καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρισμού, το Mirai πετυχαίνει ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις με την άνεση και οδηγική απόλαυση ενός βενζινοκίνητου οχήματος.

Mirai

Το Mirai χρησιμοποιεί το Toyota Fuel Cell System (TFCS), που συνδυάζει κυψέλες καυσίμου με υβριδική τεχνολογία και περιλαμβάνει τη νέα Συστοιχία FC και ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης της Toyota. Το TFCS είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με μηδενικές εκπομπές CO2 ή άλλων ρύπων κατά τη λειτουργία του. Οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν επίπεδα άνεσης βενζινοκίνητων οχημάτων, με αξιοσημείωτη αυτονομία και χρόνο ανεφοδιασμού υδρογόνου περίπου 3 λεπτών 3.

Το Mirai ικανοποιεί όλες τις προσδοκίες από ένα αυτοκίνητο επόμενης γενιάς: άμεσα αναγνωρίσιμη σχεδίαση, οδηγική απόλαυση με εξαιρετική ευστάθεια λόγω χαμηλού κέντρου βάρους και αθόρυβη αλλά δυναμική επιτάχυνση από τον ηλεκτροκινητήρα.

Το υδρογόνο μπορεί να παράγεται από μία ευρεία ποικιλία φυσικών αλλά και ‘ανθρώπινων’ πόρων (σαν υποπροϊόν αστικών λυμάτων ). Επίσης παράγεται από νερό χρησιμοποιώντας φυσικές, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως ηλιακή και αιολική. Όταν συμπιέζεται, έχει υψηλότερη πυκνότητα ενέργειας από τις μπαταρίες ενώ αποθηκεύεται και μεταφέρεται σχετικά εύκολα, επομένως ικανοποιεί προσδοκίες για πιθανή μελλοντική χρήση στην παραγωγή ενέργειας και σε μία σειρά άλλων εφαρμογών. Τα FCVs παράγουν δικό τους ηλεκτρισμό από υδρογόνο, που σημαίνει ότι μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία μιας κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο και επομένως αναμένεται να βοηθήσουν περαιτέρω στην επιτάχυνση της ενεργειακής διαφοροποίησης.

Πρόβλεψη Πωλήσεων στην Ευρώπη

Λανσάρισμα: Σεπτέμβριος 2015

Αγορές: UK, D, DK για το 2015, θα προστεθούν περισσότερες για το 2017

Ετήσιος όγκος: 50 – 100 οχήματα/χρόνο το 2015 και 2016

Τιμή: περίπου 66.000 € + ΦΠΑ (Γερμανία)

 

Εργοστάσιο Παραγωγής

Motomachi Plant, Toyota Motor Corporation

Περιγραφή Οχήματος

 

  1. Το TFCS προσφέρει ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις και ανέσεις

 

Το Mirai υιοθετεί το TFCS, ένα συνδυασμό κυψελών καυσίμου και υβριδικής τεχνολογίας.

Το σύστημα προσφέρει καλύτερη ενεργειακή απόδοση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις με μηδενικές εκπομπές CO2 ή ρύπων κατά τη λειτουργία του και το ίδιο επίπεδο άνεσης και αυτονομίας με τα βενζινοκίνητα οχήματα. Ο χρόνος ανεφοδιασμού με υδρογόνο είναι περίπου τρία λεπτά 3.

Το σύστημα χρησιμοποιεί εξαρτήματα εξελιγμένα από την Toyota, μεταξύ των οποίων Toyota FC Stack, FC μετατροπέας ισχύος και ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης.

Toyota FC Stack

Η νέα Συστοιχία Μπαταριών Toyota FC Stack πετυχαίνει μέγιστη ισχύ 114 kW (155 DIN hp). Η απόδοση παραγωγής ηλεκτρισμού έχει αυξηθεί με τη χρήση τρισδιάστατων καναλιών ροής 4 (παγκόσμια πρωτιά5), που διασφαλίζουν ομοιόμορφη παραγωγή ηλεκτρισμού στις επιφάνειες των κυψελών, έχοντας συμπαγείς διαστάσεις και ένα υψηλό επίπεδο επιδόσεων. Αξιοσημείωτη είναι η πυκνότητα ισχύος 5 της τάξης των 3.1 kW/L (2.2 φορές υψηλότερη από του προηγούμενου μοντέλου Toyota FCHV-adv που προσφερόταν σε περιορισμένο αριθμό για μακροχρόνιες μισθώσεις).

Η ποσότητα νερού στις μεμβράνες του ηλεκτρολύτη της κυψέλης καυσίμου επηρεάζει σημαντικά την απόδοση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Ο έλεγχος της ποσότητας του νερού πραγματοποιείται με τη χρήση ενός εσωτερικού συστήματος για την ανακυκλοφορία του νερού που δημιουργείται κατά την παραγωγή ηλεκτρισμού. Αυτό σημαίνει ότι το Toyota FC Stack είναι ένα παγκοσμίως κορυφαίο5 σύστημα το οποίο, αντίθετα με συστήματα που χρησιμοποιούνται σε όλα τα προηγούμενα οχήματα κυψελών καυσίμου της Toyota , δεν χρειάζεται αφυγραντήρα.

Μετατροπέας Ισχύος FC Boost Converter

Ένας νέος, συμπαγής, υψηλής απόδοσης και χωρητικότητας μετατροπέας αυξάνει την ισχύ που παράγεται στο Toyota FC Stack σε 650 volts. Με την αύξηση της τάσης έγινε εφικτή η μείωση του μεγέθους του ηλεκτροκινητήρα και του αριθμού των κυψελών καυσίμου Toyota FC Stack, με αποτέλεσμα ένα μικρότερων διαστάσεων αλλά υψηλότερων επιδόσεων Σύστημα Κυψελών Καυσίμου της Toyota, κάτι που μειώνει το κόστος του συστήματος.

Ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης

Ρεζερβουάρ με δομή τριών στρωμάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα και άλλα υλικά χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση υδρογόνου σε πολύ υψηλή πίεση 70 MPa (70 megapascals, ή περίπου 700 bar). Συγκριτικά με τα νέα ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης που χρησιμοποιούνται στο μοντέλο Toyota FCHV-adv, η χωρητικότητα ρεζερβουάρ έχει αυξηθεί κατά περίπου 20%, ενώ τόσο το βάρος όσο και οι διαστάσεις έχουν μειωθεί σε 5.7 wt%6 – παγκοσμίως κορυφαία τιμή 5.

 

Key Toyota Fuel Cell System (TFCS) Προδιαγραφές

FC stack Ονομασία Toyota FC Stack
Τύπος Κυψέλη καυσίμου πολυμερούς ηλεκτρολύτη
Πυκνότητα ισχύος 3.1 kW/L
Μέγιστη ισχύς 114 kW (155 DIN hp)
Σύστημα Αφύγρανσης Εσωτερική ανακυκλοφορία (χωρίς αφυγραντήρα)
Ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης Αριθμός ρεζερβουάρ 2
Ονομαστική πίεση λειτουργίας 70 MPa (περίπου 700 bar)
Πυκνότητα αποθήκευσης ρεζερβουάρ 5.7 wt%
Εσωτερική χωρητικότητα ρεζερβουάρ 122.4 λίτρα (εμπρός ρεζερβουάρ: 60.0 L, πίσω ρεζερβουάρ: 62.4 L)
Ηλεκτροκινητήρας Τύπος Σύγχρονος AC
Μέγιστη ισχύς 113 kW (154 DIN hp)
Μέγιστη ροπή 335 Nm
Μπαταρία Τύπος Υδριδίου νικελίου μετάλλου

 

  1. Σχεδίαση οχήματος με κριτήριο την ολοκληρωμένη ασφάλεια και προστασία

Μέτρα ασφαλείας FCV

Το Mirai σχεδιάστηκε με προτεραιότητα την ασφάλεια, διασφαλίζοντας πρωτίστως την αποφυγή διαρροής του υδρογόνου και – στην απίθανη περίπτωση που υπάρξει διαρροή – εξασφαλίζοντας άμεση ανίχνευση και διακοπή της ροής του υδρογόνου, αποτρέποντας τη συσσώρευση υδρογόνου μέσα στο αμάξωμα.

  • Δημιουργία ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης με παρεμπόδιση διαπερατότητας, στιβαρότητα και αντοχή
  • Αισθητήρες υδρογόνου προειδοποιούν και κλείνουν τις κύριες βαλβίδες του ρεζερβουάρ
  • Ρεζερβουάρ υδρογόνου και άλλα εξαρτήματα σχετικά με το υδρογόνο τοποθετούνται έξω από την καμπίνα για να διασφαλίζεται ότι σε περίπτωση διαρροής, αυτό θα διαχέεται εύκολα

Μία δομή που διαχέει αποτελεσματικά και απορροφά την ενέργεια κρούσης μέσα από πολλαπλά εξαρτήματα διασφαλίζει υψηλή ασφάλεια στις συγκρούσεις και προστατεύει τη συστοιχία της μπαταρίας Toyota FC Stack και τα ρεζερβουάρ υδρογόνου κατά τη διάρκεια εμπρόσθιων, πλευρικών ή οπίσθιων συγκρούσεων.

Το πλαίσιο Toyota FC Stack κατασκευάζεται από ένα νέο θερμοπλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα, το οποίο είναι ελαφρύ, ισχυρό και παράγεται εύκολα μαζικά. Αυτό προστατεύει το Toyota FC Stack απορροφώντας τις προσκρούσεις από τις ανωμαλίες του δρόμου και άλλα εμπόδια.

Πλήρης γκάμα προηγμένου εξοπλισμού ασφάλειας, κατάλληλου για οχήματα επόμενης γενιάς

 

Προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας που περιλαμβάνονται στάνταρ:

  • Σύστημα Προ-σύγκρουσης (με ραντάρ χιλιοστρομετρικού κύματος) βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων ή στη μείωση των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης μέσα από προειδοποιήσεις και έλεγχο του φρένου σε μεγάλη πιθανότητα επικείμενης σύγκρουσης.
  • Ένα σύστημα Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα (Lane Departure Alert) χρησιμοποιεί κάμερα που ανιχνεύει λευκές και κίτρινες σημάνσεις και προειδοποιεί τον οδηγό όταν το όχημα τείνει να βγει από τη λωρίδα του.
  • Το Drive-start Control περιορίζει τις ξαφνικές εκκινήσεις ή την απότομη επιτάχυνση κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του επιλογέα ταχυτήτων.
  • Ένα Μόνιτορ Τυφλού Σημείου – Blind Spot Monitor χρησιμοποιεί ραντάρ για την ανίχνευση οχημάτων σε γειτονικές λωρίδες και υποστηρίζει την προς τα πίσω ορατότητα στην αλλαγή λωρίδων.

 

  1. Άμεσα αναγνωρίσιμη σχεδίαση του Mirai

Εξωτερικό

Μία νέα τεχνική έχει εφαρμοστεί στη σχεδίαση του εμπρός τμήματος για να δώσει έμφαση στις αριστερές και δεξιές γρίλιες που ‘αντλούν’ αέρα για παροχή οξυγόνου και το σύστημα Ψύξης του FC. Η σχεδιαστική καινοτομία υπογραμμίζει την ατομικότητα του οχήματος.

Το κομψό πλαϊνό προφίλ παραπέμπει στη ρέουσα μορφή μιας σταγόνας νερού που εκφράζει τη φιλοσοφία του οχήματος – άντληση αέρα και αποβολή νερό. Οι ράγες οροφής και το καπό δείχνουν να αναφύονται από το αμάξωμα, δημιουργώντας την εικόνα ενός αυτοκινήτου που αν και πατά γερά στο δρόμο, αποπνέει μία φουτουριστική αίσθηση.

Το πίσω τμήμα του οχήματος αποτυπώνει ι ένα τολμηρό προφίλ με τραπεζοειδές σχήμα που εκτείνεται από το διακοσμητικό της πινακίδας κυκλοφορίας μέχρι το κάτω τμήμα των γωνιών του προφυλακτήρα και προς τα έξω, προς τους τροχούς, ενώ το πάνω μέρος του προφυλακτήρα τονίζει το πλάτος και εκφράζει ένα δυναμικό στήσιμο. Επίσης δημιουργεί μία ζωηρή και καθαρή εικόνα του αέρα που περνά κάτω από τον προφυλακτήρα.

Οι high-tech προβολείς δηλώνουν προηγμένη πολυτέλεια, μέσω μιας καινοτόμου σχεδίασης με εξαιρετικά λεπτό προφίλ, εν σειρά διάταξη των τεσσάρων λυχνιών LED, εμφανείς ψύκτρες και άλλα εξαρτήματα. Τα εμπρός φλας και φώτα είναι ανεξάρτητα από τους προβολείς, διαμορφώνοντας ένα εξαιρετικά λεπτό προφίλ προβολέων ενώ συγχωνεύονται με τις πλαϊνές γρίλιες. Αυτό δημιουργεί μία προηγμένη, αεροδυναμική σχεδίαση που βελτιώνει τη ροή αέρα.

Το Mirai διατίθεται με 17άρες ζάντες αλουμινίου που είναι ελαφρύτερες χάρη στην ειδική διαδικασία χάραξης 7.

Διατίθενται έξι αποχρώσεις αμαξώματος.

Εσωτερικό

Το προφίλ του Mirai συνδέει το εμπρός και πίσω τμήμα με μία ευχάριστη αίσθηση ευρυχωρίας. Αυτό δημιουργεί ένα σοφιστικέ περιβάλλον καμπίνας με μαλακές επενδύσεις στις πόρτες και άλλες επιφάνειες εσωτερικού και ένα πολύ λαμπερό ασημί φινίρισμα παντού.

Τα εμπρός καθίσματα παρέχουν εξαιρετική υποστήριξη και περνούν από μία ολοκληρωμένη διαδικασία παραγωγής μαξιλαριών και ταπετσαριών 8. Ρυθμιζόμενα ηλεκτρικά καθίσματα οκτώ κατευθύνσεων για την επίτευξη της βέλτιστης θέσης και μία λειτουργία οσφυϊκής υποστήριξης προσφέρονται στάνταρ για τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού.

Ο κεντρικός πίνακας οργάνων που βρίσκεται στο πάνω επίπεδο του ταμπλό οργάνων περιλαμβάνει ταχύμετρο και οθόνη πολλαπλών πληροφοριών, χρησιμοποιώντας μία υψηλής ευκρίνειας οθόνη υγρών κρυστάλλων (TFT) 4,2 ιντσών που σχεδιαστικά δίνει την αίσθηση ότι αναδύεται από το ταμπλό. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει τις ενδείξεις χρησιμοποιώντας χειριστήρια τοποθετημένα στο τιμόνι.

Διακόπτες θέρμανσης καθισμάτων και λοιπά χειριστήρια λειτουργούν μέσω ενός ηλεκτροστατικού πάνελ ελέγχου A/C πιέζοντας ελαφρά την επίπεδη οθόνη.

Η άνεση στην καμπίνα διασφαλίζεται από λειτουργίες όπως θέρμανση τιμονιού και καθισμάτων (δύο ρυθμίσεις θερμοκρασίας σε όλα τα καθίσματα) που προσφέρει άμεση θέρμανση ενώ μειώνει σημαντικά την κατανάλωση. Επίσης: πλήρως αυτόματος και ανεξάρτητος έλεγχος θερμοκρασίας αριστερά και δεξιά, κλιματισμός με διακόπτες eco mode, και τεχνολογία καθαρισμού αέρα “Nanoe”10 για αίσθηση φρεσκάδας στην καμπίνα.

Διατίθενται τρεις χρωματικές επιλογές εσωτερικού, όπως η Warm White.

Διάταξη χώρων

Η διάταξη της μπαταρίας επιτρέπει την ύπαρξη ενός πλούσιου αποθηκευτικού χώρου.

  1. Κορυφαία ευστάθεια και αθόρυβη λειτουργία αυξάνουν την οδηγική απόλαυση

Η ισχυρή μπαταρία Toyota FC Stack και ο βέλτιστος έλεγχος ισχύος της μπαταρίας τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα και διασφαλίζουν δυναμική απόκριση σε όλες τις ταχύτητες του οχήματος. Αυτό επιτρέπει άμεση αύξηση ροπής στο πρώτο πάτημα του γκαζιού, και ισχυρή και ομαλή επιτάχυνση στη συνέχεια.

Η συμπεριφορά, η ευστάθεια και η οδηγική άνεση έχουν βελτιωθεί με την τοποθέτηση σημαντικών εξαρτημάτων όπως το Toyota FC Stack και τα ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης κεντρικά κάτω από το πάτωμα, ώστε να επιτυγχάνεται χαμηλό κέντρο βάρους και άριστη κατανομή βάρους εμπρός – πίσω καθώς και η χρήση ενός πολύ άκαμπτου αμαξώματος, που προσφέρει βελτιωμένη ακαμψία γύρω από την πίσω ανάρτηση.

Το πλήρες κάλυμμα κάτω από το δάπεδο και τα αεροδυναμικά σχεδιασμένα πίσω φώτα μειώνουν την αντίσταση του αέρα και συμβάλλουν στην απόδοση καυσίμου και την ευστάθεια. Διακριτικές αεροτομές στα πίσω φώτα βελτιώνουν επίσης τη σταθερότητα σε ευθεία πορεία.

Στην εξαιρετικά αθόρυβη λειτουργία σε όλες τις ταχύτητες συνεισφέρει ο ηλεκτροκινητήρας, η αεροδυναμική σχεδίαση, η πλήρης στεγανοποίηση όλων των εξαρτημάτων του αμαξώματος, η χρήση ηχοαπορροφητικών υλικών άριστα διατεταγμένων σε όλη την καμπίνα και τα ηχομονωτικά κρύσταλλα στο παρμπρίζ και όλα τα παράθυρα.

Το “Bs” (brake support) mode κάνει αποδοτική χρήση του φρεναρίσματος και βελτιώνει την απόδοση πέδησης όταν ο οδηγός επιθυμεί να μειώσει σημαντικά την ταχύτητα του οχήματος όπως σε παρατεταμένες κατηφορικές διαδρομές.

Mirai – Κύριες Προδιαγραφές

Μήκος 4.890 mm
Πλάτος 1.815 mm
Ύψος 1.535 mm
Μεταξόνιο 2.780 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.535/1,545 mm
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 130 mm
Εσωτερικό μήκος 2.040 mm
Εσωτερικό πλάτος 1.465 mm
Εσωτερικό ύψος 1.185 mm
Απόβαρο 1.850 kg
Καθίσματα 4

 

1 Ιαπωνική λέξη για το μέλλον

2 Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν σε περιοχές όπου υπάρχουν σταθμοί υδρογόνου και σε γειτονικές περιοχές.

3 Μέτρηση της Toyota κατά τον ανεφοδιασμό σε σταθμό υδρογόνου με πίεση 70 MPa υπό τις συνθήκες του Προτύπου SAEe J2601 (θερμοκρασία περιβάλλοντος: 20°C, πίεση ρεζερβουάρ υδρογόνου κατά τον ανεφοδιασμό: 10 MPa). Ο χρόνος ποικίλει ανάλογα με την πίεση ανεφοδιασμού και τη θερμοκρασία περιβάλλοντος.

4 Κανάλια σε περίτεχνο τρισδιάστατο πλέγμα. Βελτιώνει τη διασπορά του αέρα (οξυγόνο) επιτρέποντας επομένως την ενιαία παραγωγή ηλεκτρισμού στις επιφάνειες των κελιών.

5 Μέχρι το Νοέμβριο του 2014, σύμφωνα με έρευνα της TMC.

6 Μάζα υδρογόνου Προς βάρος ρεζερβουάρ

7 Διαδικασία παραγωγής που χρησιμοποιήθηκε για μείωση του βάρους των αλουμινένιων ζαντών. Αφαιρέθηκε μέταλλο μεταξύ δίσκου και ζάντας για μείωση του βάρους κάθε αλουμινένιου τροχού κατά 500 gr περίπου.

8 Στην προηγούμενη διαδικασία, οι επενδύσεις των καθισμάτων τοποθετούνταν μετά τη χύτευση των μαξιλαριών. Κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης του αφρού των μαξιλαριών, τα καλύμματα των καθισμάτων τοποθετούνται σε καλούπια και το υλικό ουρεθάνης εισέρχεται απευθείας σε αυτά.

9 Σήμα κατατεθέν της Panasonic Electric Works Co. Ltd.