roadway noise pollution road tunnel


Μια ομάδα Νορβηγών ερευνητών που εργάζονται για το SINTEF, τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο ερευνητικό οργανισμό στη Σκανδιναβία, θεωρεί πως πρέπει να ο καθένας να είναι σε θέση να γνωρίζει τα επίπεδα της ηχορύπανσης, προτού αυτή συμβεί. Έτσι έχουν αναλάβει την ανάπτυξη ενός νέου λογισμικού προσομοίωσης θορύβου (MAUS το ονόμασαν) που είναι σε θέση να δημιουργεί παρόμοιο θόρυβο με αυτόν που θα περίμενε κανείς από ένα έργο κατασκευής, προτού αυτό γίνει.

Η νέα μέθοδος χαρτογράφησης της ηχορύπανσης θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί π.χ για να μετράται η ηχορύπανση ενός νέου δρόμου, προτού αυτός κατασκευαστεί. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο θόρυβος που παράγει η κυκλοφορία των αυτοκινήτων έχει συνδεθεί με καρδιαγγειακά προβλήματα που προέρχονται από την πίεση και το άγχος που γεννά η ηχορύπανση, με 150 Νορβηγούς κάθε χρόνο να χάνουν τη ζωή τους από αυτή.  Η ηχορύπανση δεν επηρεάζει μόνο την συνειδητή κατάσταση του ατόμου, αλλά αναστέλλει επίσης τις συνήθειες ύπνου, την ικανότητά συγκέντρωσης και την περιβαλλοντική άνεση. Άτομα με προβλήματα στην καρδιά υποφέρουν από πρόσθετο συνειδητό και υποσυνείδητο άγχος λόγω της ηχορύπανσης.

Οι ερευνητές αρχικά μέτρησαν τον ήχο που παράγουν τα διερχόμενα οχήματα (διαφορετικών μεγεθών, με διαφορετική ταχύτητα, με διαφορετικές καιρικές και οδικές συνθήκες). Στη συνέχεια το σύνολο των ήχων μπήκαν στο λογισμικό προσομοίωσης θορύβου που παράγει τον τελικό ήχο, βασιζόμενο πάνω στην ακριβή γεωγραφική περιοχή και στον φυσικό χώρο του νέου δρόμου, με το νέο λογισμικό να παρέχει τη δυνατότητα στους μηχανικούς να δημιουργήσουν μεθόδους μείωσης και ελαχιστοποίησης του παραγόμενου θορύβου.

Πρόσφατα, η Ολλανδία έχει κατασκευάσει ένα πάρκο ακύρωσης θορύβου στο πολυσύχναστο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ. Αποτελείται από δαιδαλώδεις τριγωνικούς λόφους στο έδαφος, που συμβάλλουν στην μείωση του θορύβου που παράγουν τα 1.600+ αεροπλάνα που απογειώνονται και προσγειώνονται καθημερινά στο αεροδρόμιο.