1484084852922897552

Είναι δεδομένο ότι στο εγγύς μέλλον θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα το θέμα της κυβερνοασφάλειας. Όχι για τον προσωπικό μας υπολογιστή ή το smartphone, αλλά για το αυτοκίνητο μας. Ήδη τα πρώτα δείγματα “ανησυχίας” έχουν εμφανιστεί. Αυτό είναι κάτι που έχουν καταλάβει και οι κατασκευαστές. Δεν γίνεται να φορτώνεις το αυτοκίνητο με ηλεκτρονικά και να μην κάνεις κάτι για να εξασφαλίσεις κάποιου είδους προστασία από επιθέσεις. Επίσης, το έχουν καταλάβει οι αρχές και αυτό φαίνεται από το προσχέδιο νόμου που θα τεθεί σε συζήτηση στο Κογκρέσο. Προσχέδιο που μπορεί να έχει καλές προθέσεις, αλλά ο οριζόντιος τρόπος αντιμετώπισης του θέματος, εγείρει υποψίες…

Ο νόμος, αν ψηφιστεί φυσικά, θα απαγορεύει την πρόσβαση σε οποιοδήποτε σύστημα “είτε ασύρματα είτε με ενσύρματη σύνδεση”. Γενικά. Αδιάκριτα. Για τον νόμο, δεν έχει σημασία αν είσαι εγκληματίας ή ερευνητής. Δεν έχει σημασία αν είσαι hacker ή βελτιωτής. Απαγορεύεται η πρόσβαση στα συστήματα του αυτοκινήτου. Δεν διευκρινίζονται ούτε καν τα συστήματα. Σύμφωνα με το προσχέδιο:

Είναι παράνομο για οποιονδήποτε να αποκτά πρόσβαση άνευ εξουσιοδότησης σε ECU ή κρίσιμο σύστημα ενός αυτοκινήτου ή σε οποιοδήποτε άλλο σύστημα που περιέχει οδηγικά δεδομένα γι’ αυτό το αυτοκίνητο, είτε ασύρματα είτε με ενσύρματη σύνδεση.

Ο όρος “κρίσιμο σύστημα” εννοεί software, firmware ή hardware πάνω ή μέσα σε ένα αυτοκίνητο που αν παραβιαστεί μπορεί να επηρεάσει την κίνηση του οχήματος.

Ο όρος “οδηγικά δεδομένα” περιλαμβάνει πληροφορίες που ένα αυτοκίνητο συλλέγει, δημιουργεί, καταγράφει ή αποθηκεύει σε ηλεκτρονική μορφή […].

Ο όρος “ECU” αφορά σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα ή λογισμικό που επηρεάζει την κίνηση ή λειτουργία ενός εξαρτήματος σε ένα αυτοκίνητο.

Ευτυχώς, το προσχέδιο δεν έχει τη στήριξη της Federal Trade Commission των Η.Π.Α. που λέει ότι ενώ στηρίζει οποιαδήποτε κίνηση αποτρέπει εγκληματίες από το να αποκτούν πρόσβαση σε ένα όχημα, θεωρεί ότι η απαγόρευση πρόσβασης σε ερευνητές αποτρέπει την έρευνα και αυτό μόνο κακό είναι για τους καταναλωτές. Προφανώς όμως, το προσχέδιο έχει την στήριξη των κατασκευαστών. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι κατασκευαστές λένε “μακριά από τα αυτοκίνητα μας”…