seat vw logo

Όσο ακραίο μπορεί να είναι το σενάριο η VW να αναγκαστεί να πουλήσει την Audi και την Ducati στη περίπτωση εκείνη που χρειαστεί επιπλέον μετρητά λόγω του dieselgate, τόσο πιθανό είναι ο γερμανικός κολοσσός να μειώσει τα μοντέλα την Seat, την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία που είναι ο πιο αδύναμος κρίκος μεταξύ των 12 μαρκών που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του VW Group, μιας και τα ισχυρά γερμανικά συνδικάτα να συμμετέχουν στο διοικητικό συμβούλιο της Volkswagen, ασκώντας μεγαλύτερη επιρροή από τους Ισπανούς.

H Seat παρουσίασε έλλειμμα 40 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2015, ενώ για επτά συνεχόμενα έτη παρουσιάζε αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα, με το έλλειμμα της να αγγίζει ακόμη και τα 1,39 δισ. ευρώ. Τον Σεπτέμβριο αναμένονταν ότι η Seat θα αρχίσει επιτέλους να καταγράφει κέρδη. Και τότε ξέσπασε το Dieselgate. Με όλα τα μοντέλα της να είναι αντίγραφα αυτοκινήτων άλλων μοντέλων του VW Group, η Seat που αγοράστηκε από τους Γερμανούς το 1986, βρίσκεται σε ανησυχία, με αφορμή το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων που πλήττει εδώ και 2 μήνες την μητρική Volkswagen. Ιδιαίτερα ανήσυχοι είναι και οι προμηθευτές της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με την Proto-Tech, μια εταιρία που κατασκευάζει πρωτότυπα για αυτοκινητοβιομηχανίες. Περίπου το ένα τρίτο του τζίρου της εταιρίας προέρχονται από τον όμιλο Volkswagen, με την εκπρόσωπο της εταιρίας να δηλώνει:

Αν δεν έχουμε στο άμεσο μέλλον τον ίδιο αριθμό παραγγελιών όπως μέχρι πρότινος τότε θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα.

Λίγοι προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας μιλούν τόσο ανοιχτά για το ζήτημα. Κι ας διερωτώνται λίγο πολύ όλοι όσοι εργάζονται σε Seat και VW τι τους επιφυλάσσει η επόμενη μέρα. Μόλις τέλη Σεπτεμβρίου η Seat ανακοίνωνε επενδύσεις 3,3 δισ. τα επόμενα χρόνια. Ο εκπρόσωπος του συμβουλίου των εργαζομένων έχει αμφιβολίες αν η διοίκηση μείνει τελικά πιστή στις προθέσεις της:

Είναι φυσικό να ανησυχούμε. Δεν μιλάμε ωστόσο μια καταστροφή, η οποία θα εξαφανίσει από τον χάρτη την εταιρία μας. Όμως δεν βάζω και το χέρι μου στη φωτιά. Ουδείς γνωρίζει, προς το παρόν, πόσοι θα αγοράσουν ένα αυτοκίνητο της Seat.

Τον Οκτώβριο η SEAT πούλησε στην Ισπανία λιγότερα αυτοκίνητα. Όμως ούτε η Seat , αλλά ούτε οι έμποροι οχημάτων της δίνουν στη δημοσιότητα στοιχεία για την ζήτηση. Έμποροι μεταχειρισμένων όμως, μιλούν ανοιχτά για την συμπεριφορά των πελατών:

Οι πωλήσεις της Volkswagen έχουν υποχωρήσει πολύ. Κι αυτό μου προκαλεί φόβο διότι ζω από τις πωλήσεις οχημάτων αυτού του ομίλου.

Παρά τις επανειλημμένες δεσμεύσεις της μητρικής Volkswagen και της θυγατρικής Seat ότι οι προγραμματισμένες επενδύσεις θα πραγματοποιηθούν, οι δήμαρχοι των πόλεων γύρω από τις μονάδες παραγωγής της πόλης Μαρτορέλ, εκεί όπου είναι η έδρα της Seat, απηύθυναν έκκληση στην Volkswagen με σκοπό να στηρίξουν τους εργαζομένους. Ο δήμαρχος Χαβιέ Φονογιόσα δηλώνει χαρακτηριστικά:

Πιστεύουμε ότι οι επενδύσεις είναι ένα σωστό στρατηγικό βήμα, μιας και τέσσερα νέα μοντέλα βρίσκονται στα σκαριά και περνούν σύντομα στην παραγωγή.

Μέχρι στιγμής τόσο η VW όσο και η Seat αποφεύγουν τις δημόσιες δηλώσεις. Οι εργαζόμενοι και οι προμηθευτές ζητούν από τις διοικήσεις να ξεκαθαρίσουν τη θέση και τις προθέσεις τους. H VW έχει ήδη ανακοινώσει πως θα χρησιμοποιήσει 8,7 δισ. ευρώ για τις ανάγκες αποπληρωμής του σκανδάλου, με τους αναλυτές να αναμένουν πως το τελικό ποσό που θα κληθεί να πληρώσει η VW θα ανέρθει κοντά στα 35 δισ. ευρώ. Η Seat ετοιμάζει 4 νέα μοντέλα, με το πρώτο, ένα compact SUV να το περιμένουμε στο πρώτο μισό του 2016. Ωστόσο με τον CEO της VW, Matthias Muller να ανακοινώνει πως η VW θα μειώσει τον αριθμό των μοντέλων του VW Group, τα οποία ανέρχονται σε περισσότερα από 300, αναλυτές εικάζουν πως τα Alhambra και Mii ίσως καταργηθούν λόγω των μειωμένων πωλήσεών τους. Η VW δεν σκέφτεται το ενδεχόμενο να κλείσει τα εργοστάσια της Seat στην Ισπανία. Αυτό θα ήταν ακριβό, γι’αυτό και στη περίπτωση που μειωθούν τα μοντέλα που κατασκευάζει η Seat, τότε η VW θα μπορούνε να χρησιμοποιήσει τα εργοστάσια της, για να την κατασκευή αυτοκινήτων από άλλες μάρκες του ομίλου. Η Seat απασχολεί 14.000 ανθρώπους, ενώ επιπλέον 56.000 άνθρωποι απασχολούνται από προμηθευτές της.

Στις σχετικές ειδήσεις οι αρχές της Βραζιλίας ανακοίνωσαν πρόστιμο ύψους 13 εκατ. δολαρίων στην VW, το υψηλότερο ποσό που προβλέπει η νομοθεσία της χώρας, για μόλυνση του περιβάλλοντος. 17.000 Amarok με diesel κινητήρα κυκλοφορούν στη Βραζιλία και εκπέμπουν περισσότερους ρύπους από αυτές που ανακοινώνουν. Φυσικά τα αυτοκίνητα αυτά, παραγωγής 2011-2012 ανεκλήθησαν

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.