Volkswagen-Passat_2015


Το Volkswagen Passat TDI Βi-Turbo, με το 2.0-λίτρο BiTDI κινητήρα απόδοσης 240 ίππων με 500 Nm ροπής είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα με αρχική τιμή με απόσυρση τα €42.600. Το Passat 2.0 BiTDI συνεργάζεται με 7-τάχυτο DSG κιβώτιο ταχυτήτων ξηρού τύπου, το οποίο και στέλνει την κίνηση σε όλους τους τροχούς και διατίθεται σε ένα επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο σε σχέση με τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό των υπόλοιπων εκδόσεων Passat, περιλαμβάνει: Προβολείς Full LED, Ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις (DCC), Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό εμπρός και πίσω (XDS+), Σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ, και Σύστημα εξατομίκευσης όλων των συστημάτων του αυτοκινήτου (key Personalization).

Ο κινητήρας χρειάζεται 5,3 λίτρα/100 χλμ, εκπέμποντας 139 γρ/χλμ, επιτρέποντας στο Passat να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 240 χλμ/ώρα.

Το σύστημα Bi-Turbo έχει πίεση υπερπλήρωσης μέχρι 3,8 bar. Για να επιτευχθεί η υψηλή ειδική ισχύς των 120 ίππων ανά λίτρο κυβισμού, εξελίχθηκε μία συμπαγής μονάδα Bi-Turbo με τουρμπίνες υψηλής και χαμηλής πίεσης. Οι δύο τουρμπίνες λειτουργούν παράλληλα, αλλά όχι ανεξάρτητα. Σε χαμηλές ταχύτητες περιστροφής, λειτουργεί ο συμπιεστής υψηλής πίεσης – ο οποίος διαθέτει μεταβλητή γεωμετρία. Από τις 4.000 σ.α.λ, το μεγαλύτερο μέρος των καυσαερίων φτάνει στο λεγόμενο συμπιεστή χαμηλής πίεσης, αν και κανείς δεν πρέπει να ξεγελαστεί από αυτόν τον όρο. Σε ταχύτητες περιστροφής των 165.000 σ.α.λ, ο δεύτερος συμπιεστής αναπτύσσει απόλυτη πίεση υπερπλήρωσης έως και 3,8 bar.

Volkswagen Passat Generation 8

Ο στροφαλοθάλαμος, ο στρόφαλος, οι μπιέλες και τα έμβολα προσαρμόστηκαν στη μέγιστη πίεση καύσης των 200 bar. Επιπλέον, τοποθετήθηκε μία νέα κυλινδροκεφαλή «High-Performance». Λόγω της υψηλής πίεσης υπερπλήρωσης, απαιτείται και ανάλογο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Για αυτόν τον λόγο, εξελίχθηκε ένα νέο σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης με πιεζοηλεκτρικά μπεκ 10-οπών που επιτρέπουν την ομοιογενή κατανομή του ψεκασμού καυσίμου στο θάλαμο καύσης. Αυτό το σύστημα επιτρέπει πιέσεις ψεκασμού μέχρι 2.500 bar.

Ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων Euro6 με την VW να τοποθετεί σε αυτόν οξειδωτικό καταλύτη, φίλτρο σωματιδίων diesel και σύστημα SCR (μείωση εκπομπών NOx με την χρήση AdBlue). Τέλος, για την βελτιστοποίηση της άνεσης στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, ένα φυγοκεντρικό εκκρεμές χρησιμοποιείται στο κιβώτιο DSG του 2.0 BiTDI. Χάρη σε αυτό – και παρά την ιδιαίτερα υψηλή ροπή του κινητήρα – έχουν χαμηλώσει πάρα πολύ τα σημεία αλλαγών σχέσεων (στροφές κινητήρα). Το όφελος είναι διπλό, καθώς επιτυγχάνεται μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και πλήρη εξάλειψη των κραδασμών στις χαμηλές στροφές.