renault-5-turbo-pace-car-02

H PPG ως μέρος του προγράμματος των Pace car της, το οποίο διήρκεσε από το 1980 μέχρι το 1997, και μεταξύ άλλων παρουσίασε την Ferrari Mondial T (μια από τις 10 παράξενες Ferrari που αγνοούσες την ύπαρξη τους), για τον πρωτάθλημα Indy Car του 1982 παρουσίασε το Renault 5 Turbo PPC Pace Car.

renault-5-turbo-pace-car-01

Για να καταλάβεις την ιστορία του παραπάνω αυτοκινήτου πρέπει να πάμε πιο πίσω, όταν η Renault είχε μεγάλες προσδοκίες από την αγορά της Αμερικής και εκείνη τη χρονιά η AMC σύναψε συμφωνία με την γαλλική εταιρία. Όταν προσφέρθηκε στην AMC η ευκαιρία να παρουσιάσει ένα pace car, αυτή εξέπληξε τους πάντες με την επιλογή ενός μοντέλου που ούτε κατασκευαζόταν ούτε πωλούνταν στις ΗΠΑ και έτσι ως ένδειξη σεβασμού της υποστήριξης της Renault, η AMC επέλεξε ένα Renault 5 Turbo 2.

SONY DSC

O Dick Teague, τότε αντιπρόεδρος σχεδιασμού της AMC, ανέλαβε την ευθύνη αλλά και την εντολή από τα υψηλότερα κλιμάκια να παρουσιάσουν κάτι “διασκεδαστικό”, χωρίς να χαλάσουν πολύ το 5άρι. Το αποτέλεσμα ήταν ένα εξαιρετικό one-off αυτοκίνητο διατηρώντας τις τυπικές γραμμές της Renault, έχοντας παράλληλα μικρές επιρροές από το AMC Gremlin. Το σώμα ήταν από fiberglass, και τα παράθυρα που ενσωματώνονταν στο σώμα, από plexiglas. Στο εμπρός μέρος δεν υπήρχε σχεδόν κανένας αεραγωγός, καθώς ο turbo κινητήρας απόδοσης 160 ίππων ήταν τοποθετημένος στο πίσω μέρος. Όμως, το highlight του αυτοκινήτου ήταν οι ανοιγόμενες προς τα πάνω πόρτες (gullwing), οι οποίες χρησιμοποιούσαν μερικά μέρη από το DeLorean.

SONY DSC

Μετά την ολοκλήρωση της “θητείας” του ως pace car, το ιδιότυπο Renault 5, εξαφανίστηκε σε ιδιωτική συλλογή, όντας το μοναδικό pace car της PPG που δεν ανήκει σε αυτή. Το αυτοκίνητο πουλήθηκε σε κομμάτια πριν περίπου δύο χρόνια για 40.000 δολάρια, με την πλήρη ανακατασκευή του να ζωντανεύει τις ένδοξες μέρες του, μόνο που πλέον δεν είναι βαμμένες οι μπροστά και οι μεσαίες κολόνες μαύρες, αλλά κίτρινες.