maxresdefault

Η συζήτηση περί οικολογικότητας των “πράσινων” αυτοκινήτων είναι πολύ μεγάλη αλλά μία έρευνα των Brandon Schoettle και Michael Sivak από το University of Michigan Transportation Research Institute παρουσιάζει μερικά πολύ ενδιαφέροντα δεδομένα που πιθανότατα να βοηθήσουν τη συζήτηση να προχωρήσει. Οι ερευνητές αποφάσισαν να συγκρίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν μπαταρίες με τα υδρογονοκίνητα ηλεκτρικά και φυσικά, με τα συμβατικά-βενζινοκίνητα.

Τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα της κάθε κατηγορίας οχημάτων είναι λίγο ή πολύ γνωστά οπότε δεν έχει νόημα να τα επαναλάβουμε. Πάντως όλοι οι κατασκευαστές εξελίσσουν διάφορες λύσεις σε κάθε κατηγορία. Μπορεί τα ηλεκτρικά να έχουν ένα σχετικό προβάδισμα αλλά τα υδρογονοκίνητα φαίνεται πως έχουν ξεκινήσει να καλύπτουν το χαμένο έδαφος παρά τα προφανή προβλήματα στις υποδομές ανεφοδιασμού. Προς το παρόν πάντως, είναι προφανές ότι στην κατηγορία των ηλεκτρικών με μπαταρίες, προσφέρονται σημαντικά περισσότερες επιλογές για τους υποψήφιους πελάτες.

Το πρώτο ενδιαφέρον “εύρημα” της έρευνα, έχει να κάνει με την κατανάλωση “well-to-wheel”. Τα ηλεκτρικά, καταναλώνουν κατά μέσο όρο 54 BTU ανά μίλι ενώ η κατανάλωση των υδρογονοκίνητων, κυμαίνεται από τα 27 έως τα 67 BTU ανά μίλι. Για την ιστορία, τα συμβατικά, βενζινοκίνητα αυτοκίνητα χρειάζονται από 3.791 έως 4.359 BTU ανά μίλι. Από την άλλη, τα ηλεκτρικά παράγουν λιγότερους “well-to-wheel” ρύπους – 214 γραμμάρια ανά μίλι συγκρινόμενα με τα 260-364 γραμμάρια ανά μίλι των υδρογονοκίνητων. Πάλι, και οι δύο “πράσινες” κατηγορίες νικούν τα συμβατικά με την διαφορά όμως να είναι μικρότερη αφού αυτά παράγουν 356-409 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Τέλος, τα ηλεκτρικά κερδίζουν κατά κράτος τα υδρογονοκίνητα τόσο στην κατανάλωση καυσίμου (105.2 mpge έναντι 58.5 mpge) αλλά και στα λειτουργικά κόστη (0.04 δολάρια ανά μίλι έναντι 0.09 δολάρια ανά μίλι).

6a00d8341c4fbe53ef01b7c80fa7f0970b-800wi

Η έρευνα επισημαίνει ότι ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα των συμβατικών αυτοκινήτων έχει να κάνει με το ότι είναι γνώριμα τόσο στους καταναλωτές όσο και στους μηχανικούς ενώ τα βασικότερα μειονεκτήματα αφορούν την αποδοτικότητα τους και το γεγονός ότι απαιτούν περισσότερη συντήρηση. Στα χαρτιά λοιπόν, φαίνεται πως τα ηλεκτρικά υπερισχύουν έναντι των υπολοίπων. Ίσως τα επόμενα χρόνια, αν δημιουργηθεί υποδομή για το υδρογόνο και αν η τεχνολογία προχωρήσει και γίνει πιο διαδεδομένη, η κατάσταση να αλλάξει.