024

Μη έχοντας κάποιο νέο μοντέλο να παρουσιάσει στο Σαλόνι του Παρισιού το 1980, η Citroën έδωσε το πράσινο φως στον σχεδιαστή της, Trevor Fiore, για την κατασκευή ενός εκθεσιακού μοντέλου. Το αποτέλεσμα ήταν αυτό το επαναστατικό πρωτότυπο Karin, εμπνευσμένο σαφώς από το σχεδιασμό του Michel Harmand για ένα GS Coupé.

1980-citroen-karin (9)

Όπως βλέπεις πρόκειται για ένα τριθέσιο αυτοκίνητο, με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο και μπροστά από τους δύο επιβάτες, διάταξη όπου πρακτικά έγινε γνωστή από το σχέδιο του Gordon Murray στην McLaren F1 12 χρόνια αργότερα. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του 2-πορτου coupe κυριαρχείται από τραπεζοειδή σχήματα, τα οποία κυρίως είναι κατασκευασμένα από τζάμι, ενώ οι πόρτες είτε τύπου πεταλούδας. Η οροφή του Karin είναι μέγεθος μόλις ενός φύλλου Α3 χαρτιού, εξαιτίας του σχεδιασμού πυραμίδας, ενώ τα φωτιστικά σώματα θυμίζουν εκείνα της SM.

1980-citroen-karin (20)

Το πρωτότυπο έχει μήκος 3.700 χλστ., πλάτος, 1.900 χλστ. και ύψος μόλις 1.075 χλστ. και το όνομα του ξεκινάει με την λέξη “car” (αυτοκίνητο) και μετατρέπεται σε “cara, carina”  (αγαπητή, αγάπη μου στα ιταλικά), καθώς αυτή ήταν η επιθυμία του Γαλλοιταλού Trevor Fiore. Το αυτοκίνητο είχε ένα πολύ αεροδυναμικό προφίλ, ενώ επίσης πολύ χαμηλό ήταν και το κέντρο βάρους του. Τέλος, κινείτο από έναν 4-κύλινδρο κινητήρα, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, ενώ διέθετε υδροπνευματική ανάρτηση.

1980-citroen-karin

Το εσωτερικό ήταν πολύ ευρύχωρο και διέθετε μη κομφορμιστικό σχεδιασμό, ενώ έχει και ένα από τα πιο παράξενα τιμόνια που έχουμε δει ποτέ, το ότι οποίο μπορούσε να εξελιχθεί σε joystick οποιαδήποτε στιγμή. Το εξαιρετικά λειτουργικό ταμπλό είχε όλα τα χειριστήρια στα χέρια του οδητγού, κάι που είχε δείξει η εταιρία με το CX. Περιλαμβάνει, ακόμα ένα υπολογιστή του οποίου η οθόνη ανά πάσα στιγμή δείχνει την κατάσταση του δρόμου και του οχήματος.