Lexus-LC-500h-0303

Υπάρχουν πολλά όμορφα αυτοκίνητα στην φετινή έκθεση της Γενεύης, αλλά σίγουρα ένα από αυτά που έχει στρέψει πιο πολύ τα βλέμματα πάνω του είναι το Lexus LC 500h. Το ιαπωνικό 2+2 coupe μοντέλο μας δείχνει το όραμα της εταιρίας για ένα στιλάτο αυτοκίνητο, γεμάτο τεχνολογία και με καλές επιδόσεις. Βασίζεται σε μια ολοκαίνουρια πισωκίνητη πλατφόρμα (GA-L), με την κατανομή βαρών να είναι 52/48 στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα.

Όπως δήλωσε πριν κάτι μήνες ο Akio Toyoda, η Lexus δεν είχε καμία πρόθεση να περάσει στη παραγωγή το LF-LC Concept όταν το παρουσίασε, αλλά η τεράστια απήχηση που γνώρισε το πρωτότυπό της, την οδήγησαν στο να φέρει 4 χρόνια μετά, το LC 500, για το οποίο είχαν την επιθυμία να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο πρωτότυπο.

Lexus-LC-500h-0299

H Lexus αναφέρει ότι το unibody σασί είναι το πιο άκαμπτο που έχει σχεδιάσει, κάτι που σημαίνει ότι είναι πιο στιβαρό από το αντίστοιχο carbon που διέθετε το LFA. Αυτό έγινε δυνατό εξαιτίας της χρήσης ελαφριού και υπερανθεκτικού χάλυβα, με ειδικές μπάρες να υπάρχουν στο χώρο της μηχανής και στο εσωτερικό των πίσω φτερών. Διαθέτει οροφή από carbon, το εξωτερικό των θυρών είναι από αλουμίνιο, καθώς η εσωτερική δομή τους είναι από carbon. Πατάει σε ζάντες 20 και 21 ιντσών για τον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα με run flat ελαστικά Michelin Pilot Super Sport.

Lexus-LC-500h-0293

Εμφανισιακά διαθέτει ίσως τον πιο δυναμικό σχεδιασμό που έχουμε δει από την εταιρία. Η χαρακτηριστική spindle μάσκα κυριαρχεί στο εμπρός μέρος, με τα LED φώτα ημέρας να ενώνονται με τα φωτιστικά σώματα. Το μήκος του φτάνει τα 4.760 χλστ., το πλάτος τα 1.920 χλστ., το ύψος τα 1.345 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.870 χλστ. Στο εσωτερικό υπάρχουν άκρως ποιοτικά υλικά, με το δέρμα να ντύνει όλες τις επιφάνειες, ενώ διαθέτει το τελευταίο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που διαθέτει και συστήματα τηλεματικής. Εξοπλίζεται στον βασικό εξοπλισμό με το σύστημα Lexus Safety System+ που διαθέτει ενεργό cruise control, αυτόματη μεγάλη σκάλα φωτιστικών σωμάτων, lane assist και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με λειτουργία ανίχνευσης πεζών.

Lexus-LC-500h-0301

Η υβριδική έκδοση του LC 500, που υπάρχει στη Γενεύη χρησιμοποιεί τον V6 3,5-λίτρων κινητήρα απόδοσης 300 ίππων στις 6.600 σ.α.λ με 348 Nm ροπής στις 4.900 σ.α.λ και έναν ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων που παίρνει ενέργεια από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Το υβριδικό σύστημα συνεργάζεται με ένα 4-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και συνδυαστικά αποδίδει 359 άλογα, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα. Αρκετά μέρη του, όπως το καπό, τα φτερά, οι πόρτες και η μπροστά ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ από carbon είναι κατασκευασμένη η οροφή, το πορτμπαγκάζ και μέρος της δομής. Οι ζάντες είναι 20″ (διαθέσιμες και σφυρήλατες 20″ και 21″) με τις μπαταρίες να ζυγίζουν 50 κιλά.

Lexus-LC-500h-0294

Η Lexus εξοπλίζει το μοντέλο της με το σύστημα Multi Stage Hybrid System που μπορεί να στείλει την ροπή εξολοκλήρου στους πίσω τροχούς. Το σύστημα “παντρεύει” τα στοιχεία ενός παραδοσιακού, υβριδικού powertrain –συμπεριλαμβανομένου ενός V6 βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 3.5 λίτρων, ενός ισχυρού ηλεκτροκινητήρα και ενός battery pack ιόντων-λιθίου– με ένα 4-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο τοποθετημένο στο πίσω μέρος της υβριδικής μετάδοσης. Το σύστημα είναι εξέλιξη του Lexus Hybrid System όπως για παράδειγμα αυτό του GS 450h. Το powertrain του GS 450h αποτελείται από έναν V6 βενζινοκινητήρα χωρητικότητα 3.5 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα battery pack – οι λεπτομέρειες δεν έχουν σημασία. Όλα αυτά, συνδυάζονται με ένα e-CVT. Όμως τα κιβώτια διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων δεν ταιριάζουν στα sports cars. Οι λόγοι είναι προφανείς και η Lexus τους γνωρίζει. Γι’ αυτό η μετάδοση του LC 500h δεν αποτελείται μόνο από ένα 4-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο, αλλά από ένα 4-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο και ένα CVT.

Lexus-LF-FC-Concept-9897

Στο περίπτερο της ιαπωνικής εταιρίας υπάρχει και το LF-FC concept που κάνει το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο, μετά την πρώτη παρουσίαση του στην έκθεση του Τόκιο πριν τέσσερις μήνες. Το πρωτότυπο, μας δείχνει το πως θα μοιάζει η νέα LS λιμουζίνα της εταιρίας, και έχει μήκος 5.3 μέτρων, πλάτος 2.0 μέτρων και ύψος 1.41 μέτρων με το design του να ενσωματώνει την τελευταία “L-finesse” φιλοσοφία της φίρμας. Ο σχεδιασμός του, κυριαρχείται όπως θα περίμενε κανείς από την ευμεγέθη και χαρακτηριστική, spindle γρίλια. Αριστερά και δεξιά αυτής, βλέπουμε μεγάλους αεραγωγούς και πάνω από αυτούς, τα λεπτά φωτιστικά σώματα με τα επίσης χαρακτηριστικού σχήματος LED φώτα ημέρας. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που εκτείνονται μέχρι το πάνω μέρος του προφυλακτήρα ενώ ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το LF-FC εξοπλίζεται με CFRP –carbon fiber reinforced plastic– ζάντες.