no167_pic07_l

Η Ιαπωνία ήδη διαθέτει ένα από τα “δυσκολότερα” test μέτρησης κατανάλωσης στον κόσμο, αλλά όσον αφορά στους εκπεμπόμενους ρύπους, οι δοκιμές της γίνονται, όπως σε ολόκληρο τον κόσμο, σε εργαστήρια. Το dieselgate όμως έχει χτυπήσει καμπανάκια παντού. Έτσι, το Υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας, διεξήγαγε ένα πείραμα. Μέτρησε τις εκπομπές NOx ορισμένων πετρελαιοκίνητων οχημάτων, σε πραγματικές συνθήκες. Και τα αποτελέσματα ήταν τέτοια, που μάλλον θα αναγκάσει την κυβέρνηση σε ορισμένες αλλαγές.

Το πείραμα, έδειξε ότι 4 μοντέλα των Toyota, Nissan και Mitsubishi, εκπέμπουν σημαντικά περισσότερα NOx απ’ ότι επιτρέπει η νομοθεσία της χώρας και φυσικά, από τις εργαστηριακές μετρήσεις. Συγκεκριμένα, τα πετρελαιοκίνητα Toyota Hiace, Land Cruiser Prado και Nissan X-Trail, εκπέμπουν NOx που φτάνει έως και 10 φορές το επιτρεπόμενο όριο ενώ οι εκπομπές NOx του Mitsubishi Delica D:5 ήταν 5 φορές πάνω από το όριο. Στον αντίποδα, αξίζει να σημειώσουμε ότι μία εταιρία τα πήγε πάρα πολύ καλά στο test και αυτή η εταιρία ήταν η Mazda. Το CX-5 βρέθηκε ότι εκπέμπει σε πραγματικές συνθήκες όσο και σε εργαστηριακές, ενώ οι εκπομπές του Mazda2 ήταν ελάχιστα αυξημένες.

Ωστόσο, οι εταιρίες δεν έχουν να φοβηθούν πρόστιμα. Η συγκεκριμένη δοκιμή ήταν απλά ένα πείραμα. Αυτό το πείραμα όμως, μάλλον θα οδηγήσει σε αλλαγές. Οι αρχές μπορεί να μην βρήκαν κάποιο παράνομο λογισμικό σε αυτά τα αυτοκίνητα, αλλά όταν 4 από τα 6 παρουσιάζουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στον δρόμο, σε σύγκριση με το εργαστήριο, τότε κάτι πρέπει να αλλάξει. Και αυτό που θα αλλάξει, είναι η ενσωμάτωση δοκιμών μέτρησης σε πραγματικές συνθήκες για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πριν το λανσάρισμα τους στην αγορά.