takata-airbag-recall

Μια 17-χρονη μαθήτρια λυκείου από το Ρίτσμοντ του Τέξας, είναι το 11ο άτομο που έχασε τη ζωή του εξαιτίας των προβληματικών αερόσακων της Takata. Το άτυχο κορίτσι έχασε τη ζωή του μέσα σε ένα Honda Civic του 2002, στις 31 Μαρτίου, όταν εξερράγη ο αερόσακος οδηγού, μετά από ατύχημα που συνέβη, όταν η 17-χρονη έπεσε στο πίσω μέρος ενός Honda CR-V.

Η έφηβη φορούσε την ζώνη ασφαλείας, και δεν κινούνταν πάνω από το όριο ταχύτητας, όπως ανέφεραν οι αρχές, οι οποίες συμπλήρωσαν πως από το συγκεκριμένο ατύχημα δεν θα έπρεπε να είχε τραυματιστεί κανείς, μιας και συνέβη με μικρή ταχύτητα. Ο αερόσακος που έσκασε όμως, έκοψε την αρτηρία της καρωτίδας της 17χρονης με αποτέλεσμα αυτή να αφήσει την τελευταία της πνοή.

Τον περασμένο Φεβρουάριο η κοινοπραξία 10 αυτοκινητοβιομηχανιών που έχει αναλάβει να ερευνήσει τους πραγματικούς λόγους που οι αερόσακοι της Takata εκρήγνυνται, ανακοίνωσε πως βρήκε την ρίζα του προβλήματος. Η ITC (Independent Testing Coalition) με επικεφαλής τον David Kelly, πρώην επικεφαλής της NHTSA, έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της έρευνας τους, υποστηρίζοντας πως η χρήση του νιτρικού αμμωνίου ως προωθητικό, είναι μια από τις τρεις αιτίες για τις εκρήξεις των αερόσακων της Takata που στοίχισαν την ζωή σε τουλάχιστον 10 ανθρώπους.

Η ITC στην μελέτη της αναφέρει πως η δεύτερη αιτία είναι κακή κατασκευή του αναφλεκτήρα από την Takata και η τρίτη είναι η θερμοκρασία και η υψηλή υγρασία του περιβάλλοντος. Και τα τρία μαζί, όταν συνδυάζονται, έχει ως αποτέλεσμα ο αερόσακος να εκρήγνυται. Οι μηχανικοί της ομάδας δοκίμασαν τέσσερις τύπους αναφλεκτήρων της Takata, που δεν καλύπτουν το σύνολο των αναφλεκτήρων που έχουν ανακληθεί μέχρι σήμερα. Άρα πρέπει να περιμένουμε μια νέα δέσμη δοκιμών που θα γίνουν για να διαπιστωθεί αν τελικά η Takata, αναγκαστεί να ανακαλέσει περισσότερα από 50 εκατ. αυτοκίνητα που έχει ανακαλέσει μέχρι και σήμερα.