[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

F40

Το turbo είναι μια εξαιρετικά εύκολη λύση για αύξηση της δύναμης που παράγει ένας κινητήρας, κάτι που ταυτόχρονα σου επιτρέπει να μειώσεις το μέγεθος, την κατανάλωση και τους ρύπους, όπως προστάζουν οι σημερινές απαιτήσεις, γι’ αυτό και κυριαρχεί το λεγόμενο downsizing. Βέβαια, σε όλο αυτό υπάρχει μία σημαντική επίπτωση: ο ήχος.

Το turbo μπορεί να κάνει το αυτοκίνητό σου πιο δυνατό, αλλά λειτουργεί σαν «σιγαστήρας», με αποτέλεσμα ο ήχος να υποβαθμίζεται, ιδιαίτερα όταν γίνεται σύγκριση με ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ. Φυσικά, υπάρχουν κάποια οχήματα που, παρά το turbo, παράγουν ήχο πολύ υψηλής ποιότητας, και αυτά θα δούμε τώρα.

Είναι μόλις 11 από τους καλύτερους ήχους, μέσα στα οποία βρίσκονται και κάποια αγωνιστικά, για να σπάει η μονοτονία από τα αυτοκίνητα δρόμου. Τα μονοθέσια της Formula 1 -παλαιότερων εποχών- απουσιάζουν συνειδητά, κι εσύ είσαι ελεύθερος να προσθέσεις ό,τι θέλεις στα σχόλια. Η τελευταία διευκρίνηση πριν ξεκινήσουμε είναι πως όλα τα αυτοκίνητα βρίσκονται στο stock μορφή, φορώντας εργοστασιακές εξατμίσεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”695 Biposto” ]

Μικρό μόνο στο μάτι είναι το Abarth 695 Biposto. Ωστόσο, οι επιδόσεις του και ο ήχος του λένε ακριβώς το αντίθετο! Παίρνει δύναμη από έναν 1.4 T-Jet κινητήρα που αποδίδει μέχρι 190 άλογα και 250 N·m, ο οποίος ακούγεται εκπληκτικά για τα δεδομένα.

[/nextpage]

[nextpage title=”GT S” ]

Η Mercedes δεν μπόρεσε να αντισταθεί στο turbo, αλλά η χαρακτηριστική χροιά των κινητήρων της AMG παραμένει. Η GT S είναι το καμάρι της γερμανικής εταιρείας, με τον κινητήρα να είναι ένας 4λιτρος V8 με διπλά turbo, που αποδίδει έως 510 άλογα και 650 N·m ροπής.

[/nextpage]

[nextpage title=”Skyline R34″ ]

Το γεγονός ότι το Nissan Skyline GT-R R34 αναδείχθηκε το πιο θρυλικό αυτοκίνητο της Ιαπωνίας, μόνο τυχαίο δεν είναι. Προσωπικά, είναι το αγαπημένο μου GT-R κι ένας από τους λόγους είναι ο RB26DETT με τα διπλά turbo. Ο ήχος του πηγαίνει σε άλλο επίπεδο όταν βελτιωθεί, αλλά και stock τον ακούς πολύ ευχάριστα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Quattro S1″ ]

Το πρώτο αγωνιστικό «διάλειμμα» δε θα μπορούσε να είναι άλλο από το Audi Quattro S1 από το Group B. 5κύλινδρος κινητήρας, χαρακτηριστικός ήχος από το turbo και dB στον θεό!

[/nextpage]

[nextpage title=”Huayra BC” ]

Το νεότερο και πιο δυνατό αυτοκίνητο της Pagani δεν είναι άλλο από την Huayra BC. Παρουσιάστηκε τον Φλεβάρη και βγάζει δύναμη 800 αλόγων και 1.100 N·m ροπής. Ο ήχος είναι ανώτερος από αυτός της «απλής» Huayra και φυσικά μπαίνει χωρίς δισταγμό στη συγκεκριμένη λίστα.

[/nextpage]

[nextpage title=”935″ ]

Αφού υπάρχουν αγωνιστικά, η Porsche δε θα μπορούσε να απουσιάζει. Δηλώνει παρών με την 935 K3, η οποία μας κάνει μία βόλτα στη Laguna Seca. Είναι δεδομένο πως πρέπει να σηκώσεις την ένταση.

[/nextpage]

[nextpage title=”One:1″ ]

Υπό τη σκιά της Regera έχει αρχίσει να βρίσκεται η One:1, όμως το σουηδικό megacar δε θα κατέβει τόσο εύκολα από τη σκηνή. Και πώς να το κάνει όταν κατέχει το ρεκόρ στην πίστα του Spa, αλλά και στα 0-300-0 χλμ/ώρα. Αυτό συμβαίνει χάρη στον 5λιτρο twin-turbo V8 κινητήρα, με τη δύναμη να είναι 1.360 άλογα και 1.371 N·m ροπής. Φυσικά, ακούγεται πολύ όμορφα!

[/nextpage]

[nextpage title=”C9″ ]

Ένα εκπληκτικό αγωνιστικό από τις χρυσές εποχές του παρελθόντος δεν είναι άλλο από την Sauber C9. Το αυτοκίνητο του Group C φορά V8 κινητήρα της Mercedes-Benz με διπλά turbo, παράγοντας υπέροχες μελωδίες.

[/nextpage]

[nextpage title=”STI” ]

Boxer 2.0-λιτρος turbo κινητήρας made in japan με γονίδια από WRC. Χαρακτηριστικός ήχος από το Subaru Impreza STI 22b που δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τη συγκεκριμένη λίστα.

[/nextpage]

[nextpage title=”P1″ ]

Ό,τι ταχύτερο, δυνατότερο και καλύτερο έχει δημιουργήσει η McLaren ακούει στο όνομα P1. Η ναυαρχίδα της βρετανικής εταιρείας είναι τρομερά γρήγορη σε ευθεία και πίστα, και, αν ανοίξει κανείς το πίσω μέρος, θα βρει έναν twin-turbo V8, 3,8 λίτρων, αποδίδοντας 916 άλογα και 900 N·m ροπής. Βασικό γνώρισμα στον ήχο; Τα σκασίματα ή ξεφουσκώματα των turbo. Αλητεία!

[/nextpage]

[nextpage title=”F40″ ]

Για το τέλος άφησα τη Ferrari F40, για πολλούς το πιο «αντρικό» αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει η ιταλική φίρμα. Μετά από αυτό, η Ferrari πέρασε για τα καλά στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, ωστόσο η μελωδία από τον twin-turbo V8, 2,9 λίτρων, με τα 478 άλογα και 577 N·m ροπής είναι κορυφαίου επιπέδου.

[/nextpage]