1971_VW_Karmann_Cheetah_concept_07

Ο οίκος Karmann ήταν μέχρι το 2009 που κήρυξε πτώχευση, ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Γερμανία για σχεδόν έναν αιώνα που λειτουργούσε.

Είχε αρκετά στενή συνεργασία με την Volkswagen, η οποία ξεκίνησε το 1969 ένα project, που αργότερα αποτέλεσε το Volkswagen Scirocco του 1974. Έχοντας κατασκευάσει αρκετά μοντέλα της, ένα από αυτά ήταν το Karmann Cheetah, που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 1971. Η Karmann τότε συναρμολογούσε την ανοιχτή έκδοση του Beetle, και οι δύο γερμανικές εταιρίες σε συνεργασία με την ιταλική Italdesign έδειξαν στο κοινό τη πρόταση τους για ένα μικρό και φθηνό roadster.

1971_VW_Karmann_Cheetah_concept_14

To σχέδιο, κατά κύριο λόγο, ήταν δουλειά της Italdesign του Giugiaro και της ομάδας του, με την Karmann να είχε αναλάβει την εξέλιξη της υφασμάτινης οροφής, η οποία διέθετε ένα ημιδιαφανές πάνελ πάνω από το χώρο των επιβατών και το roll-bar είχε αντικατασταθεί από δύο ισχυρές μπάρες, που απλοποιούσε το hardtop μηχανισμό.

1971_VW_Karmann_Cheetah_concept_13

Με σκοπό να περάσει σε μαζική παραγωγή και για να διατηρηθεί το κόστος χαμηλά, το αυτοκίνητο βασιζόταν στο πάτωμα του 1600 Beetle, του οποίου δανειζόταν και τα μηχανικά μέρη, και έτσι κινούταν από έναν 1.6-λίτρων κινητήρα απόδοσης 50 ίππων.

Το Cheetah δεν πήρε ποτέ το πράσινο φως, αλλά έδωσε πάτημα στην Fiat να παρουσιάσει το X1/9, σε σχέδιο του Bertone, που παρουσιάστηκε ένα χρόνο αργότερα, ενώ παρόμοιο σχέδιο είχε και η Porsche 914.