Mazda-RX-7-6

Εδώ και κάποιον καιρό, κάποια χρόνια θα έλεγα, ειδικός τύπος και οπαδοί της Mazda συζητάμε για τον πολυαναμενόμενο αντικαταστάτη του θρυλικού RX-7. Η παρουσίαση του RX-Vision concept και η δημοσιοποίηση της πατέντας που κατέθεσε η Ιαπωνική εταιρία, απλά έριξαν λάδι στην φωτιά που εντέχνως και ποικιλοτρόπως, συντηρείται από όλες τις πλευρές. Όμως το RX-9 ή όπως αλλιώς ονομαστεί, δεν είναι στα άμεσα πλάνα της εταιρίας και αυτό έγινε σαφές για άλλη μία φορά, από τον Managing Executive Officer της Mazda, Yuji Nakemine.

Πήραμε θάρρος από το concept αλλά εξακολουθεί να είναι concept. Ελπίζουμε στο μέλλον, να λανσάρουμε στην αγορά ένα τόσο “συναισθηματικό” προϊόν, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για να το περάσουμε στην παραγωγή.

Ο Nakemine-san δήλωσε ότι αυτή είναι η δουλειά των μηχανικών, να ονειρεύονται και να προσπαθούν να κάνουν τα όνειρα τους πραγματικότητα, αλλά από την άλλη, αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις, πρέπει να είναι ρεαλιστές και να εξετάζουν όλα τα στοιχεία. Προς το παρόν λοιπόν, η Mazda πρέπει να εστιάσει στα προϊόντα που έχει. Αργότερα, “αν βγάλουμε πολλά χρήματα” όπως λέει ο Nakemine-san και η εταιρία είναι εύρωστη και σταθερή, μπορούν να διατεθούν πόροι για την εξέλιξη νέων πρωτοτύπων ή “οραμάτων” ή οτιδήποτε.

Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Mazda, αναφέρθηκε όμως και σε κάτι ακόμα που απασχολεί τον κόσμο: το μέλλον της MPS. Ο Nakemine-san δημιούργησε μία σύνδεση ανάμεσα στην MPS και σε αυτό που κάνουν διάφορες ευρωπαϊκές εταιρίες με τις δικές τους sub-brands επιδόσεων και συμπλήρωσε ότι κάτι τέτοιο, μπορεί να γίνει και από την Mazda:

Αυτού του είδους η στρατηγική έχει λογική. Οπότε, αν μπορούμε, η MPS είναι κάτι που θα μας βοηθούσε στο να βελτιώσουμε περαιτέρω την φίρμα. Οπότε εξακολουθούμε να το εξετάζουμε.

Αυτό θα γίνει σε μία γενικότερη προσπάθεια μετατόπισης της Mazda πιο “up-market” με προϊόντα στο επίπεδο –και όχι απαραίτητα στην κατηγορία– του CX-9.