Mazda_Rx-Vision_007

Μπορεί, δυστυχώς, να μην υπάρχει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά των μοντέλων της Mazda, όμως, δεν γίνεται να μην κολλήσεις για αρκετή ώρα στο περίπτερο της ιαπωνικής εταιρίας και να μη χαζέψεις το RX-Vision concept. Μόνο τυχαίο δεν είναι, εξάλλου, ότι ψηφίστηκε το πιο εντυπωσιακό πρωτότυπο της χρονιάς που μας πέρασε, και μετά τους τυχερούς Ιάπωνες, που το είδαν για πρώτη φορά από κοντά στην έκθεση του Τόκιο, τον περασμένο Οκτώβριο, το αυτοκίνητο έκανε το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο.

Το πρωτότυπο περιγράφεται ως ένα “όραμα για το μέλλον που η Mazda ελπίζει κάποια ημέρα να το κάνει πραγματικότητα”. Έχει μήκος 4.389 χιλιοστά, πλάτος 1.925 χιλιοστά και ύψος 1.160 χιλιοστά με μεταξόνιο που δεν ξεπερνά τα 2.700 χιλιοστά. Για να έχεις μία τάξη μεγέθους, το RX-Vision concept είναι οριακά μακρύτερο, φαρδύτερο από την Jaguar F-Type Coupe και σημαντικά πιο κοντό. Το πρωτότυπο, βασίζεται σε μία μοναδική SkyActiv, πισωκίνητη πλατφόρμα που δεν έχει καμία σχέση με αυτή του MX-5. Στόχος της ομάδας που ανέλαβε τον σχεδιασμό ήταν να προσφέρει “μία αίσθηση καταγωγής και αυθεντικότητας και να συμπυκνώνει ολόκληρη την ιστορία sports cars της Mazda σε ένα μοντέλο”.

Βασίζεται στην σχεδιαστική γλώσσα KODO της Ιαπωνικής εταιρίας. Το εμπρός μέρος είναι χαμηλό και επιθετικό, με το έντονο lip spoiler στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, την χαρακτηριστική μάσκα της Mazda, τα “εκφραστικά” φωτιστικά σώματα και το πολύ μακρύ καπό. Η καμπίνα έχει μετατοπιστεί προς τα πίσω και το πίσω μέρος κυριαρχείται από τα φωτιστικά σώματα, τις δύο απολήξεις της εξάτμισης και τον διαχύτη. Τέλος, το “look” συμπληρώνουν οι μεγάλες, μαύρες ζάντες ελαφρού κράματος. Όσον αφορά στο εσωτερικό, αυτό είναι μίνιμαλ. Την παράσταση κλέβουν το “σκαφτό” τιμόνι και ο bespoke πίνακας οργάνων με το στροφόμετρο που τερματίζει στο “10”. Κατά τα άλλα, βλέπουμε ότι κυριαρχεί το δέρμα, το βουρτσισμένο αλουμίνιο και τα ανθρακονήματα.

Mazda_Rx-Vision_003

Κάτω από το μακρύ καπό, κρύβεται ένας μικρός, περιστροφικός κινητήρας, αλλά η Mazda δεν αποκάλυψε πολλά περισσότερα. Ο κινητήρας ονομάζεται SkyActiv-R σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από 50 μηχανικούς, διαθέτει δύο ρότορες 800 κ.εκ και λύνει τα βασικά προβλήματα προηγούμενων κινητήρων αυτού του είδους, την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, την κατανάλωση λαδιού, την μειωμένη ροπή στις χαμηλές και μεσαίας στροφές και την αξιοπιστία. Ο SkyActiv-R είχε κωδική ονομασία 16X, ένα project που χρονολογείται από το 2007 και στο νέο RX μοντέλο θα φορά ένα υβριδικό turbo το οποίο θα τον κάνει να αποδίδει περισσότερα από 455 άλογα, τα οποία θα περνούν στον πίσω άξονα. Οι Ιάπωνες ετοιμάζουν επίσης και ένα turbo δύο σταδίων που θα συνδυάζει ένα ηλεκτρικό turbo το οποίο θα τίθεται σε λειτουργία στις χαμηλές στροφές, ενώ στις υψηλότερες στροφές, ένα κλασσικό turbo να αναλαμβάνει δράση.

Ο κινητήρας θα είναι τοποθετημένος μπροστά, με το -κατά πάσα πιθανότητα- αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη να βρίσκεται ενσωματωμένο στον πίσω άξονα, μαζί με το διαφορικό, βελτιώνοντας έτσι την κατανομή του βάρους. Η Mazda εξελίσσει την τεχνολογία HCCI, μια τεχνολογία που συμπιέζει την βενζίνη μέχρι σημείο αυτανάφλεξης, όπως ακριβώς συμβαίνει στους κινητήρες πετρελαίου, μια τεχνολογία που μειώνει την κατανάλωση κατά 30%, ενώ μειώνει εντυπωσιακά τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου, ακόμη και χωρίς την χρήση καταλύτη. Το νέο RX μοντέλο ενδεχομένως θα ονομαστεί RX-9, και θα βγει στην αγορά το 2017, ώστε να εορταστούν τα 50στα γενέθλια του περιστροφικού κινητήρα.

Στο περίπτερο της Mazda βρίσκεται και το Mazda3 MY2016 με τον 1.500αρη SkyActiv-D κινητήρα 105 ίππων με 270 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 11 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 187 χλμ/ώρα, μέση κατανάλωση 3,8 λίτρων και 100 γρ/χλμ εκπομπές CO2.