H Mitsubishi παραδέχτηκε πως εξαπατούσε τις δοκιμές οικονομίας καυσίμου στην Ιαπωνία. Η έκτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας, παραδέχτηκε πως χειραγωγούσε τις δοκιμές κατανάλωσης των μοντέλων της για να παρουσιάσει μειωμένη κατανάλωση καυσίμων σε σχέση με τις πραγματικές τιμές, ενώ επίσης χρησιμοποιούνται μια διαφορετική μέθοδο δοκιμής, από εκείνη που απαιτείται από την ιαπωνική νομοθεσία. Η αυτοκινητοβιομηχανία παραποίησε τα στοιχεία που σχετίζονται με την πίεση των ελαστικών (τα παραφούσκωνε), με αποτέλεσμα να δείχνουν 5 έως 10% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου από την πραγματική.

Από το σκάνδαλο αυτό, επηρεάζονται 625.000 αυτοκίνητα, ανάμεσά τους 157.000 eK Wagon και eK Space και 468.000 Dayz και Dayz Roox, με τα τελευταία να κατασκευάζονται από τη Mitsubishi και να πωλούνται με τα σήματα της Nissan.

Εκφράζουμε την πιο βαθιά συγγνώμη μας σε όλους τους πελάτες μας και στα άλλα μέρη που επηρεάζονται,

δήλωσε ο επικεφαλής του ιαπωνικού ομίλου, ο Τετσούρο Αϊκάουα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο υπουργείο Μεταφορών.

Η παρατυπία ανακαλύφθηκε όταν η Nissan ανέφερε ασυνέπειες ανάμεσα στα δεδομένα εκπομπών και κατανάλωσης, με την Mitsubishi να διεξάγει εσωτερική έρευνα για να διαπιστώσει πως τα στοιχεία είχαν πράγματι παραποιηθεί. Η Ιαπωνική εταιρία υπόσχεται “να απαντήσει ειλικρινά στους πελάτες της” που κατέχουν και χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται.

Τόσο η παραγωγή, όσο και οι πωλήσεις των προαναφερθέντων μοντέλων θα πρέπει να σταματήσουν, με τις δύο εταιρίες να συζητούν για την αποζημίωση που θα πρέπει να δώσει η Mitsubishi στη Nissan. Η Mitsubishi προσθέτει πως η ίδια μέθοδος δοκιμής έχει εφαρμοστεί και σε άλλα μοντέλα της που κατασκευάζονται και πωλούνται στην ιαπωνική εγχώρια αγορά, ενώ ανακοίνωσε πως θα διεξάγει και έρευνα σχετικά με τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται για τις αγορές του εξωτερικού, ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα, όταν αυτή ολοκληρωθεί.

Ο πελάτης μας Nissan ανακάλυψε αποκλίσεις ανάμεσα στα στοιχεία που δίνονταν και σε εκείνα που είχαν διαπιστωθεί και μας ζήτησε να αναθεωρήσουμε τις τιμές μας,

Αποφασίσαμε να σταματήσουμε την παραγωγή και τις πωλήσεις των εν λόγω μοντέλων.

εξήγησε σε ανακοίνωσή της η αυτοκινητοβιομηχανία.

Η μετοχή της Mitsubishi στην Ιαπωνία έχει χάσει το 15% της αξίας της, η μεγαλύτερη ημερήσια πτώση της μετοχής της μετά από σχεδόν 12 χρόνια.

Δελτίο Τύπου

20 APRIL 2016

Tokyo, April 20, 2016

Improper conduct in fuel consumption testing on products

manufactured by Mitsubishi Motors Corporation (MMC)

In connection with the certification process for the mini-cars manufactured by MMC, we found that with respect to the fuel consumption testing data submitted to the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism (MLIT), MMC conducted testing improperly to present better fuel consumption rates than the actual rates; and that the testing method was also different from the one required by Japanese law. We express deep apologies to all of our customers and stakeholders for this issue.

The applicable cars are four mini-car models, two of which are the “eK Wagon” and “eK Space” which have been manufactured by MMC; and the other two are the “Dayz” and “Dayz Roox” which have been manufactured by MMC and supplied to Nissan Motors Corporation (NM) since June 2013. Up until the end of March 2016, MMC has sold 157 thousand units of the eK Wagon and eK Space and supplied 468 thousand units of the Dayz and Dayz Roox to NM.

Since MMC developed the applicable cars and was responsible for obtaining the relevant certifications, MMC conducted fuel consumption testing. In the process of the development for the next generation of mini-car products, NM examined the fuel consumption rates of the applicable cars for NM’s reference and found deviations in the figures. NM requested MMC to review the running resistance(*) value set by MMC during tests by MMC. In the course of our internal investigation upon this request, MMC learned of the improper conduct that MMC used the running resistance value for testing which provided more advantageous fuel consumption rates than the actual rates. MMC will sincerely respond to our customers who own and use the applicable cars. (*) running resistance: rolling resistance (mainly genrated by tires) and air resistance while vehicles are moving

We have decided to stop production and sales of the applicable cars. NM also has stopped sales of the applicable cars, and MMC and NM will discuss compensation regarding this issue.

During our internal investigation, we have found that the testing method which was different from the one required by Japanese law has been applied to other models manufactured by MMC for the Japanese domestic market.

Taking into account the seriousness of these issues, we will also conduct an investigation into products manufactured for overseas markets.

In order to conduct an investigation into these issues objectively and thoroughly, we plan to set up a committee consisting of only external experts. We will publish the results of our investigation as soon as it is complete.