car exhaust emissions

Η Volkswagen, η Opel, η Audi, η Mercedes-Benz και η Porsche ανακοίνωσαν πως ανακαλούν 630.000 αυτοκίνητά τους με κινητήρες πετρελαίου για να τοποθετήσουν σε αυτά νέο λογισμικό διαχείρισης των εκπομπών ρύπων. Αυτό δήλωσε Γερμανός κυβερνητικός αξιωματούχος ο οποίος τόνισε πως η ανάκληση είναι ένα μέτρο για την πάταξη της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στον απόηχο του σκανδάλου της Volkswagen.

Η γερμανική κυβέρνηση είχε διατάξει δοκιμές σε ένα ευρύ φάσμα οχημάτων στο πλαίσιο μιας ευρύτερης έρευνας για τα υψηλά επίπεδα των εκπομπών αερίων. Από τις δοκιμές αυτές ωστόσο, μόνο η VW βρέθηκε να έχει εγκαταστήσει παράνομο λογισμικό, αλλά αυτοκίνητα των άλλων εταιριών βρέθηκαν να εκπέμπουν πολύ περισσότερους ρύπους NOx από τις εργοστασιακές τιμές.

Από την ανάκληση επηρεάζονται 247.000 Mercedes A-Class, B-Class και V-Class, 32.000 Porsche Macan, 194.000 VW Amarok και Crafter, 66.000 Audi Q5, A6 και A8, όπως και 90.000 Opel Zafira, Insignia και Cascada.

Με την ανάκληση αυτή στόχος της κυβέρνησης είναι να λύσει το πρόβλημα του νομικού κενού που επιτρέπει στους κατασκευαστές να παρεμβαίνουν στα συστήματα μέτρησης εκπομπής ρύπων – σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR)- και να εξασφαλιστούν χαμηλότερα επίπεδα ρύπανσης.

Μια ανεξάρτητη έρευνα στη Βρετανία του Υπουργείου Μεταφορών της χώρας, που μέτρησε τις πραγματικές εκπομπές που παράγουν περισσότερα από 400 αυτοκίνητα (Euro 5, Euro 6), diesel, βενζίνης και υβριδικά, από 20 εταιρίες, έδειξε πως σχεδόν όλα θα αποτύχουν αν τεθεί σε ισχύ ο νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες που θέλει να θεσπίσει η Ε.Ε από το 2017. Από την έρευνα μόλις τα 7 αυτοκίνητα έδειξαν πως μπορούν να πληρούν τα πρότυπα του 2017, με τα έξι από αυτά να είναι TDI μοντέλα της Volkswagen.

Σύμφωνα με την έρευνα υπάρχει μια «αναπάντεχη διαφορά» στα επίπεδα εκπομπών, όταν τα αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν σε πραγματικούς δρόμους, με τα επίπεδα των επικίνδυνων οξειδίων ρύπων του αζώτου να είναι κατά πολύ υψηλότερα από ό,τι αναμενόταν. Η φορολογία των αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο βασίζεται στα επίπεδα των εκπομπών, με τα οχήματα χαμηλών εκπομπών να μη φορολογούνται καθόλου. Το σκάνδαλο επηρεάζει επίσης, όπως είναι λογικό, τη μεταπωλητική αξία όλων αυτών των οχημάτων.

Το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών εξέτασε τις κορυφαίες πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ μεταξύ 2010 και 2015 και επέλεξε τα πιο δημοφιλή για τις δοκιμές του, προσπαθώντας να  συμπεριλάβει όλες τις μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων. Κάθε αυτοκίνητο ελέγχθηκε με κρύο και πλήρως θερμό κινητήρα. Τα αυτοκίνητα που παρουσίασαν υψηλότερες εκπομπές περιλαμβάνουν δημοφιλή μοντέλα από τις εταιρείες Citroen, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Rover, Mercedes, Nissan, Peugeot, Skoda, Opel (Vauxhall) και Volvo για τους κινητήρες Euro 5, και Audi, BMW, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Mazda, Mercedes, Mini, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota, Opel (Vauxhall) και Volkswagen για τα οχήματα της ομάδας κριτηρίων Euro 6.

Παράλληλα η KBA διαπίστωσε πως βρέθηκαν παρατυπίες σε αρκετά αυτοκίνητα διαφορών αυτοκινητοβιομηχανιών, με τα ευρήματα πλέον να τα έχουν στα χέρια τους οι αρμόδιες αρχές. Μερικά από τα αυτοκίνητα είναι τα:

Alfa Romeo Giulietta (2.0-λίτρων), Audi A6 (3.0 V6 TDI), Chevrolet Cruze (2.0-λίτρων), Dacia Sandero (1.5-λίτρων), Fiat Ducato (3.0-λίτρων), Ford C-Max (1.5-λίτρων), Ford C-Max (2.0-λίτρων), Hyundai ix35 (2.0-λίτρων), Hyundai i20 (1.1-λίτρων), Jaguar XE (2.0-λίτρων Ingenium), Jeep Cherokee (2.0-λίτρων), Land Rover Range Rover (3.0-λίτρων), Mercedes-Benz V250 BlueTEC (2.1-λίτρων), Nissan Navara (2.5-λίτρων), Opel Insignia (2.0-λίτρων), Opel Zafira (1.6-λίτρων), Porsche Macan (3.0-λίτρων), Renault Kadjar (1.5-λίτρων), Renault Kadjar (1.6-λίτρων), Suzuki Vitara (1.6-λίτρων), Volkswagen Amarok (2.0-λίτρων) και Volkswagen Crafter (2.0-λίτρων).